به گزارش پایگاه خبری نشان :

رفتن به مقاصد مختلف فرصت تجربه‌های منحصر به فردی را به شما می‌دهد. تجربه‌هایی که بدون تغییر جغرافیا و دیدن فرهنگ‌های مختلف و غیر از معاشرت با مردم نمی‌توانید آن‌ها را به دست آورید. پس هر فرصتی را برای سفر غنیمت بشمارید و از هر تعطیلات و آخر هفته‌ای برای رفتن به مقاصد مختلف استفاده کنید.

پس از اینکه مقصد سفرتان را انتخاب کردید باید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید که بخش اول آن مربوط به انتخاب وسیله نقلیه و پس از آن رزرو ویلا، سوئیت یا هر نوع اقامتگاه دیگری است که خیال شما را از بابت اقامت آسوده کند. البته که هر مقصد با توجه به شرایطی که دارد نوعی از اقامتگاه را می‌طلبد.

به عنوان مثال برای اقامت در شمال بهترین گزینه‌، رزرو انواع ویلاهایی است که می‌توانید با امکانات و شرایط مختلف انجام دهید. بیشتر این ویلاها چشم‌انداز زیبایی از طبیعت شمال ایران یعنی کوه یا جنگل دارند که لذت سفر را برایتان دو چندان می‌کنند.

برای اقامت در بیشتر شهرها نیز رزرو سوئیت‌ها گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌روند. سوئیت‌هایی که هر یک از آن‌ها امکانات و قیمت‌های مختلفی دارند که می‌توانید هر یک را بر اساس شرایط خود رزرو کنید.

در شهرهای تاریخی نیز خانه‌های بومگردی، یکی از جذاب‌ترین اقامتگاه‌هایی هستند که شما را به دل تاریخ و اقامت در چند صد سال قبل دعوت می‌کنند.

پس با توجه به نوع مقصد، اقامتگاهی که متناسب با شهر مورد نظرتان است را انتخاب کنید تا لذت بیشتری از سفر خود ببرید.

در ادامه دو مقصد دیدنی و منحصر به فرد را به شما معرفی خواهیم کرد تا در زمان برنامه‌ریزی سفر بتوانید از آن ایده بگیرید.

دشت لار

در نگاه اول سفر طبیعتگردی در اطراف تهران شاید چندان جذاب به‌نظر نرسد. در صورتی که در فاصله بسیار نزدیک از پایتخت جاذبه‌های دیدنی زیادی وجود دارد که شما را شگفت زده خواهد کرد. یکی از دیدنی‌ترین طبیعت‌ها در منطقه دماوند است که در مرز تهران و مازندران قرار دارد و با وجود امکانات اقامتی و رفاهی مختلف همه چیز را برای سفر و گشت‌وگذار مهیا می‌کند.

با اجاره ویلا در دماوند می‌توانید خیال خود را از بابت اقامت آسوده و برای طبیعت‌گردی و دیدن جاذبه‌های مختلف در آنجا برنامه‌ریزی کنید. یکی از دیدنی‌ترین جاهایی که در اطراف تهران و منطقه دماوند قرار دارد، دشت لار است، دشتی با چشم‌اندازی دیدنی به قله دماوند که علاوه‌بر عکاسی و طبیعتگردی نیم‌روزه یا بیشتر، برای دوچرخه‌سواری و سایر تفریحات می‌توانید روی آن حساب کنید.

اگر بهار به دشت لار سفر کنید، عطر گل‌ها و زیبایی شقایق‌هایی که تمام دشت را پوشانده شما را شگفت‌زده خواهد کرد. آب‌وهوای خنک و چشمه‌های جاری همیشگی که در بهار پرآب‌تر از همیشه می‌شوند از دیگر جذابیت‌هایی هستند که در این فصل می‌توانید به تماشای آن‌ها بنشینید.

این منطقه از هر نظر یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های تهران به‌شمار می‌رود که از جمله دیدنی‌ترین بخش‌های آن می‌توان به رودهای مختلفی مثل لار، دیو آسیاب، سفید آب، ورارود، الرم، چهل بره، آب امام پهنک و آب سیاه چال در کنار آبشار آب سفید و دریاچه و سد لار اشاره کرد.

البته که خنک بودن این منطقه این مزیت را دارد که بتوانید برای سفرهای تابستانی به آنجا نیز برنامه‌ریزی کنید. همچنین این دشت برای تماشای آسمان شب و عکاسی از آن یکی از جذاب‌ترین گزینه‌هایی‌ست که می‌توانید انتخاب کنید.

اما با توجه به اینکه دشت لار یک منطقه بکر است، برای اقامت بهترین گزینه اجاره ویلا دماوند است که فاصله کمی با آن دارد و شرایط اقامت با امکانات کامل را برای شما فراهم می‌کند.

باغ ائل گلی تبریز

تبریز شهری است که می‌تواند سلیقه‌های زیادی را پاسخگو باشد. شهری که می‌تواند کسانی که عاشق تاریخ و معماری هستند یا دوست‌داران طبیعت بکر کوهستانی، حتی اشخاصی که خوردن خوراکی‌ها و غذاهای ترکی لذت می‌برند را راضی نگه دارد. پس با هر سلیقه‌ای به تبریز سفر کنید، دست پر از آنجا باز می‌گردید.

همین جذابیت‌ها نیز باعث شده که در ایام مختلف سال به ویژه در بهار و تابستان، مسافران زیادی این مقصد را برای سفر انتخاب کنند. به همین دلیل تنوع زیادی در انواع سوئیت تبریز وجود دارد که برنامه‌ریزی جهت اقامت را برای شما ساده می‌کند. به‌طوری که می‌توانید با هر بودجه و شرایطی نسبت به اجاره سوئیت در تبریز اقدام کنید و نگرانی از بابت هزینه‌های سفرتان نداشته باشید.

حالا برای تبریزگردی جاذبه‌های زیادی در لیست شما قرار دارد که بدون شک یکی از مهم‌ترین آن‌ها باغ ائلی گلی تبریز است. باغ دیدنی که برای پیاده‌روی در یک فضای سرسبز با داشتن دریاچه در آن و امکان انجام تفریحات مختلف مثل قایق ‌سواری را فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید برای دوچرخه‌سواری یا اسکیت‌سواری در پیست آن برنامه‌ریزی کنید و یک روز به یاد ماندنی از سفر را رقم بزنید.

این باغ روزگاری تفرجگاه شاهان مختلف بوده که در نهایت در زمان پهلوی به یک باغ و فضای عمومی تبدیل شده است. مهم‌ترین دلیل محبوبیت و زیبایی ائل گلی عمارت زیبایی‌ست که در میانه باغ و درست وسط استخر احداث شده و چشم‌انداز زیبایی به باغ دارد. در حال حاضر نیز می‌توانید از فضای کافه و رستوران آن استفاده کنید.

یکی دیگر از تفریحاتی که در بالای باغ ائل گلی قرار دارد، شهربازی لونا است که شرایط تفریح مهیج برای کودکان شما را نیز فراهم کرده است. با این تواف می‌توانید اینجا برای یک تفریح خانوادگی با هر سن و سالی برنامه‌ریزی کنید.