به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار:الهام کریمی، زنی که قبلاً به کشتن شوهرش به دلیل اختلافات خانوادگی اعتراف کرده بود، این بار مدعی شد بی‌گناه است و مردان غریبه این قتل را انجام داده‌اند.

 متهم این پرونده که زن جوانی از اتباع کشور افغانستان است صبح روز 29 اسفند ماه سال 1402 با همسایه خود تماس گرفت و خواست به خانه‌اش سر بزند. پس از آن بود که زن همسایه با پلیس تماس گرفت و گفت: حوالی میدان خراسان سکونت دارم و زوج جوانی که هر دو افغان هستند در همسایگی ما زندگی می‌کنند. چند دقیقه قبل زن همسایه به من زنگ زد و گفت به خانه عمه‌اش رفته است اما هرچه با شوهرش تماس می‌گیرد جواب نمی‌دهد. به همین خاطر  از من خواست در خانه‌اش بروم و خبر بگیرم. وقتی جلوی خانه‌شان رفتم در باز بود. شوهرش را صدا کردم؛ اما جواب نداد. برای همین هم با پلیس 110 تماس گرفتم.

وقتی ماموران به خانه مورد نظر رفتند با جسد مردی 37 ساله  داخل خانه روبه‌رو شدند. به این ترتیب موضوع کشف جسد مرد جوان به بازپرس محسن اختیاری اعلام شد و او دستور حضور تیم‌های تخصصی بررسی صحنه جرم  را در محل کشف جسد صادر کرد و خود نیز راهی محل شد.

کارشناسان پزشکی قانونی پس از بررسی اولیه اعلام کردند این مرد با ضربه جسمی سخت به سرش به قتل رسیده و احتمالاً در خواب کشته شده است.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان همسر مقتول را که در خانه عمه‌اش مهمان بود، به محل کشف جسد فراخواندند. زن جوان در مواجهه با بازپرس جنایی و کارآگاهان گفت: من دیشب خانه نبودم. از خانه ما 50 میلیون تومان هم سرقت شده و گمانم شوهرم قربانی این پول شده است.

در ادامه متخصصان پزشکی قانونی نتیجه معاینات حود را در اختیار بازپرس جنایی و کارآگاهان اداره رسیدگی به پرونده‌های قتل پلیس آگاهی قرار دادند و با بررسی مدارک و شواهد و مطابقت زمانی که کارشناسان پزشکی قانونی ساعت مرگ مقتول اعلام کرده بودند، مشخص شد زن جوان ساعاتی بعد از قتل شوهرش به خانه عمه خود رفته است.

همچنین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در بازرسی از خانه مقتول، یک چکش و یک جفت دستکش خونی پیدا کردند که سایز دستکش‌ها با سایز دست همسر مقتول همخوانی داشت. اظهارات متناقض زن جوان در کنار مدارکی که در خانه‌اش پیدا شده بود، او را در ردیف اول اتهام قرار داد. به همین دلیل همسر مقتول مورد بازجویی قرار گرفت و لب به اعتراف گشود. او راز قتل همسرش را برملا کرد و گفت: مدت زیادی بود که با هم اختلاف داشتیم، این اواخر شوهرم مرا کتک می‌زد و از کارهایش خسته شده بودم. به همین دلیل تصمیم به قتل گرفتم.

در نهایت زن جوان به دستور بازپرس جنایی پایتخت، به اداره آگاهی منتقل شد تا تحقیقات از او ادامه یابد همچنین جسد هم به پزشکی قانونی فرستاده شد تا معاینات دقیق‌تری انجام شود.

در اولین روز  پس از تعطیلات سال جدید این زن که برای ادامه تحقیقات به دادسرای جنایی تهران برده شده بود قتل شوهر با چکش را انکار کرد. این زن در جدید‌ترین گفته‌های خود مدعی شد: سه مرد که ماسک داشتند وارد خانه ما شدند. یکی از آنها سراغ من آمد و دهانم را گرفت، یکی هم بالای سر بچه‌هایم رفت و گفت اگر صدایت دربیاید همدستم بلایی سر بچه‌هایت می‌آورد. بعد هم یک چیز سیاه که قدر بند انگشت بود به لباس من وصل کرد و گفت اگر صدات دربیاید یا جنب بخوری من متوجه می‌شوم. بعد از چند دقیقه هم سراغ من آمدند.

این متهم  ادامه داد: آنها  می‌خواستند من را هم بکشند اما به آنها التماس کردم و گفتم اگر مرا نکشند به آنها پول می‌دهم. گفتم اگر به من کار نداشته باشید 45 میلیون می‌دهم. تازگی شوهرم خانه‌ای را که در افغانستان داشتیم فروخته و برادرش از طریق صرافی پولش را برایمان فرستاده بود. 12 میلیون هم پس‌انداز ما از طریق خیاطی بود که قاتلان همه دار و ندارمان را بردند.

این زن در آخر هم گفت:‌ چون ترسیده بودم و نگران بودم کسی حرفم را باور نکنند فوری به خانه عمه‌ام رفتم چون می‌ترسیدم قاتل‌ها سرم بلایی بیاورند. در حال حاضر بار دیگر این متهم در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت تا بار دیگر ادعایش مورد بررسی قرار گیرد.

اعتماد آنلاین