به گزارش پایگاه خبری نشان :

مدیران خودرو در سال 1394 نسخه ریستایل شده 315 را تولید و روانه بازار کرد. در ابتدا در دو نسخه هاچ بک و سدان تولید می شد، اما مدتی است که تولید مدل سدان آن متوقف شده و تنها به صورت هاچ بک به بازار عرضه می شود. در سال های اول تهیه لوازم یدکی ام وی ام 315 کار ساده ای نبود اما این روزها براحتی تمامی قطعات این مدل در تهران و سایر شهرستانها در دسترس می باشد و از این بایت اصلا نگرانی وجود ندارد. در ضمن فروشگاه دیجی کار تمامی قطعات مورد نیاز مصرف کنندگان را بصورت مستقیم وارد کشور می کند و میتوانید با قیمتی مناسب آن را تهیه کنید.

طراحی بیرونی

همانطور که گفته شد، 315 یکی از قدیمی ترین محصولات چری است، بنابراین نباید انتظار طراحی های مدرن شرکتی را داشت. با این حال، پس از فیس لیفت 2012، طراحی این سدان چینی مدرن تر از قبل شده است. در جریان این فیس لیفت تغییرات عمده ای در نمای جلوی خودرو اعمال شد که شامل تغییر کامل در چراغ های جلو، جلوپنجره و سپر می شود. با این حال، در عقب، فقط گرافیک داخلی چراغ جلو و تغییرات جزئی سپر تغییر کرده است. همچنین از سال گذشته مدیران خودرو مدل جدیدی از این خودرو را با نام 315 اسپرت روانه بازار کرده اند که در دو نسخه لوکس و عالی به بازار عرضه شده است. در نمای بیرونی، این مدل با روکش‌های پلاستیکی روی بدنه و سپرها، نرده‌های نقره‌ای زیر سپرها و ریل‌های روی سقف تعبیه شده است که ظاهر خودرو را بهبود می‌بخشد. به طور کلی UMV 315 طراحی خاص و هیجان انگیزی ندارد و می توان آن را خودرویی با طراحی ساده و تا حدودی قدیمی توصیف کرد که البته به لطف فیس لیفت و اضافه شدن آن نسبت به قبل بهتر شده است.

11

طراحی داخلی

قبل از فیس لیفت، ام وی ام 315 از یک پنل ابزار کاملا قدیمی استفاده می کرد، اما پس از فیس لیفت چری یک پانل ابزار کاملاً جدید را معرفی کرد که به طور قابل توجهی به روزتر و زیباتر از قبل است. با این حال، کیفیت مواد داخلی ضعیف است و کل داشبورد و درها کاملاً از پلاستیک نامرغوب ساخته شده است که برای خودرویی با این قیمت ناخوشایند است. همچنین 315 توسط چری با تریم داخلی دو رنگ عرضه می شود که جلوه بهتری به کابین می دهد اما مدیران خودرو آن را با تریم داخلی مشکی عرضه می کنند که خسته کننده است و کیفیت پایین را بیشتر نشان می دهد. علاوه بر این، فرمان فرم کاملاً قدیمی و کسل کننده ای دارد که حتی از فرمان محصولات طبقه بندی نشده ایران خودرو مانند پژو پارس نیز قدیمی تر به نظر می رسد. اما در مدل اسپرت جدید یک صفحه نمایش لمسی هفت اینچی به خودرو اضافه شده است که یک امتیاز مثبت محسوب می شود.

لوازم یدکی ام وی ام در بازار تهران این روزها بصورت عمده وجود دارد و برای مصرف کنندگان قابل دسترس می باشد که میتوان فقط با چند تلفن هر آنچه نیاز هست را سفارش داده و در اسرع وقت تحویل بگیرید.

قوای محرکه

MVM 315 به یک موتور 1.5 لیتری 16 سوپاپ چهار سیلندر مجهز شده است که 107 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. بنابراین این سدان چینی از نظر کارایی موتور دقیقاً همتراز موتور پژو TU5 است. قدرت موتور نیز توسط یک جعبه دنده پنج سرعته دستی تامین می شود. اما در حالی که 315 روی کاغذ برای یک هاچ بک نسبتا کوچک مناسب به نظر می رسد، اما در دنیای واقعی عملکرد خوبی ندارد و خودرو شتاب و کشش قابل قبولی را ارائه نمی دهد تا زمانی که در 15 ثانیه شتاب صد در صد را به صفر برساند. و قطعا در این شرایط اگر ماشین پر باشد بدتر است. در مقابل، نسخه پیش از فیس لیفت 315 از مشکل داغ شدن بیش از حد و عمر کم دیسک و صفحه نمایش رنج می برد که به نظر می رسد پس از فیس لیفت این مشکل برطرف شده است.

مزایا و معایب

یکی از ایرادات بزرگ ام وی ام 315 بی کیفیت بودن آن به خصوص در فضای داخلی است که برای خودرویی که قیمت آن بالای پنجاه میلیون تومان است واقعا ناامید کننده است. این مشکل با مراجعه به جدول گزارش کیفی خودروهای تولید داخل نیز تایید می شود چرا که 315 تنها دو ستاره کیفی را از سازمان بازرسی کیفیت ایران دریافت کرده است. یکی دیگر از مشکلات این خودرو که البته در اکثر خودروهای چینی وجود دارد، افت قیمت بسیار زیاد مدل های کارکرده و فروش سخت تر آن نسبت به محصولات ایران خودرو است که یک نقطه منفی بزرگ است. از دیگر نکات منفی این سدان چینی می توان به شتاب و کشش ضعیف و همچنین فرمان قدیمی اشاره کرد. همچنین سیستم 315 A/C دستی است که در این بازه قیمتی عجیب به نظر می رسد.

ام وی ام 315 یک هاچ بک ساب کامپکت با طول کمی بیش از چهار متر است، اما با این وجود از فضای داخلی راحت و جادار بهره می برد که از این نظر نسبت به خودرویی مانند پژو 206 کاملا برتر است. واقعا بزرگ و مناسب برای ماشینی با این سایز و در این کلاس. از دیگر ویژگی های مثبت این خودرو می توان به سیستم تعلیق نرم آن اشاره کرد که با توجه به کیفیت جاده ها و خیابان های کشورمان اهمیتی دوچندان پیدا می کند. البته این سیستم تعلیق نرم به حدی به هندلینگ خودرو لطمه زد که حرکت پایه خودرو در پیچ ها کاملا احساس می شود اما با این وجود چسبندگی 315 قابل قبول و پاسخگو است.

111

تجهیزات و رقبا

همانطور که گفته شد، ام وی ام 315 در نسخه جدید اسپرت از سال 2017 در دو مدل لوکس و عالی به بازار عرضه شده است، اما مدتی است که مدیران خودرو فقط در بالاترین تیپ، یعنی اکسلنت، 315 را عرضه می کنند. خبری از انواع دیگر نیست بنابراین در اینجا به تجهیزات مدل اکسلنت اشاره می کنیم که به اصطلاح مدل فول آپشن است و شامل تجهیزاتی مانند صفحه نمایش لمسی هفت اینچی، ناوبری، بلوتوث، کیت بدنه اسپرت، سیستم صوتی شش بلندگو، آینه و پنجره های برقی ، سنسور سرعت عقب، صندلی های چرمی، حاشیه آلومینیومی و مزیت دوربین معکوس. اما رقبای مستقیم این خودرو رنو ساندرو و برلیانس H320 هستند که هر دو خودروهای محبوبی هستند ضمن اینکه دنا پلاس نیز می تواند گزینه خوبی در این رنج قیمتی باشد.

فروشگاه اینترنتی دیجی کار وارد کننده و تامین کننده تمامی قطعات بدنه، جلوبندی،موتوری و چراغ های انواع مدل های برند چری ( ام وی ام ) می باشد که میتوانید فقط با یک تماس لوازم خود را در سراسر کشور تحویل بگیرید. فروشگاه دیجی در قلب بازار تهارن و در بورس لوازم یدکی فروشان قرار دارد که میتوانید با خیالی آسوده هرآنچه نیاز دارید را تهیه کنید، آدرس فروشگاه خیابان امیرکبیر خیابان ملت کوچه میرشریفی پاساژ آرمان خودرو طبقه اول پلاک76 و تلفن های فروشگاه 02136058442 و 02136055408 می باشد.