به گزارش پایگاه خبری نشان :

امروزه استفاده از درب و پنجره دوجداره یک امر بسیار رایج در ایمنی صنعت ساخت‌وساز است. بیشتر پنجره‌ها و درب‌های دوجداره امروزی از نوع UPVC هستند. یو پی وی سی فرم سفت‌وسختی از پنجره‌های پی وی سی است که برای مدت طولانی‌تری دوام می‌آورد. یکی از مزایای اصلی پنجره‌های یو پی وی سی این است که می‌تواند در برابر گرما، سرما، باد، باران و برف بدون خوردگی، پوسته‌شدن، بریدگی یا زنگ زدن مقاومت کند.

 UPVC یک ماده بسیار بی‌اثر و پایدار است که عملاً دوام بسیار بالایی دارد. درب و پنجره دوجداره UPVC مانند پنجره‌های چوبی پوسیده نمی‌شوند و ازنظر طراحی انعطاف‌پذیری بالایی دارند. در صورت خطر آتش‌سوزی، احتراق را حفظ نمی‌کنند. پنجره UPVC دوجداره مانع هدر رفتن گرما شده و عایق خانه شما را افزایش می‌دهد. حفاظ پنجره UPVC در انواع مختلفی وجود دارند و امروزه در صنعت ساخت‌و‌ساز بالا 80 درصد موارد از آن‌ها استفاده می‌شود.

درب و پنجره دوجداره UPVC چیست؟

UPVC که به نام پلی وینیل کلرید پلاستیکی نشده نیز شناخته می‌شود، یک مصالح ساختمانی ایده‎آل و مهندسی شده است که به‌عنوان جایگزینی برای چوب‌های رنگ‌شده، آهن‌آلات، رکاب‌ها هنگام نصب شیشه‌های دوجداره در ساختمان، یا جایگزینی پنجره‌های تک جداره قدیمی استفاده می‌شود. همین ماده تقریباً به‌طور کامل جایگزین استفاده از چدن برای لوله‌کشی و زهکشی شده است و برای لوله‌های زباله، لوله‌های تخلیه، ناودان‌ها ولوله‌های صنعتی دیگر استفاده می‌شود. بخش اعظم استفاده از این ماده در تولید درب و پنجره دوجداره است که ما آن‌ها را با نام پنجره UPVC یا درب UPVC می‌شناسیم.

نکته مهم در رابطه با درب و پنجره UPVC این است که UPVC جایگزین ارزان‌تری برای الوارهای گران‌قیمت و آلومینیوم است. این ماده به دلیل دوام آن و مقرون‌به‌صرفه بودن یک ماده محبوب میان مصرف‌کنندگان است. استحکام شگفت‌انگیز و تطبیق‌پذیری این ماده ناشی از تولید با استفاده از پلیمر وینیل است که به اتم های کلر متصل است؛ بنابراین قاب پنجره‌ها درواقع پلاستیک عادی نیستند و دوام و استحکام بالایی خواهند داشت.

تفاوت بین پنجره‌های PVC و uPVC چیست؟

ممکن است با اصطلاح PVC برخورد کرده باشید و تعجب کنید که چرا کلمه "u" از آن حذف‌ شده است. پی وی سی هم یک ماده پرطرفدار در صنایع مختلف است که استفاده می‌شود و اگرچه مردم آن‌ها را به جای هم به کار می‌برند، اما یک تفاوت فنی میان آن‌ها وجود دارد؛ نرم‌کننده‌های مورداستفاده در PVC (مثلاً پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی) مواد را سفت‌تر می‌کنند، اما بازهم اغلب مردم در همه مشاغل از اصطلاحات "uPVC" و "PVC" برای توصیف یک‌چیز استفاده می‌کنند.

مزایای نصب درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی

اولین و مهم‌ترین مزیت نصب درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی این است که باعث کاهش فوری گرمای ازدست‌رفته از ساختمان می‌شود. ثانیاً سرما و گرمایی که وارد خانه می‌شود کاهش می‌یابد. این دو عامل باهم ترکیب می‌شوند و باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی گرمایی و سرمایی می‌شوند.

شیشه دوجداره UPVC چگونه کار می‌کند؟

روشی که در آن صرفه‌جویی در مصرف انرژی انجام می‌شود به این دلیل است که شیشه دوجداره UPVC دارای دوجداره شیشه‌ای مجزا هستند. این دو شیشه در فاصله چند میلی‌متری از یکدیگر قرار دارند. خلاء یا گازی مانند آرگون فضای بین شیشه‌ها را اشغال می‌کند و کارایی عایق آن‌ها را افزایش می‌دهد. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردیم، درب و پنجره دوجداره UPVC در برابر نویز نیز محافظت ایجاد می‌کند. اثرات عایق و کاهش صدا را می‌توان با استفاده از شیشه‌های سه‌گانه یا با زیاد کردن فضای بین شیشه‌ها افزایش داد.

درب و پنجره‌های دوجداره یو پی وی سی چگونه ساخته می‌شوند؟

درها و پنجره‌های دوجداره یو پی وی سی اساساً با افزودن یک روکش uPVC (پلی وینیل کلراید غیر پلاستیکی) به یک قاب سفت‌وسخت که اغلب از فولاد تشکیل شده است، ساخته می‌شوند. پوشش uPVC به‌دقت در اطراف قاب پنجره و در بسته‌شده است تا از ضد آب بودن آن اطمینان حاصل شود.

 پوشش UPVC اغلب به رنگ سفید است؛ اگرچه می‌توان پنجره‌ها و درب‌هایی را نیز یافت که در رنگ‌های جایگزین یا به‌ صورت دانه‌بندی هستند. یکی از مزایای اصلی پنجره و درب UPVC این است که نیازی به رنگ‌آمیزی ندارد و بنابراین نگهداری از آن نسبتاً آسان است.

آیا درب و پنجره‌های دوجداره UPVC خراب می‌شوند؟

اگرچه درب و پنجره دوجداره UPVC بسیار بادوام هستند، اما ممکن است دچار خرابی شوند. این امر با ظاهر شدن رطوبت یا قطرات آب در حفره بین شیشه‌ها رخ می‌دهد. در این صورت درب و پنجره‌ها نیاز به تعمیر یا تعویض خواهند داشت. به دلیل هزینه نصب شیشه دوجداره یو پی وی سی و خطر خرابی آن، مراجعه به فروشنده‌ای که ضمانت بلندمدت ارائه می‌دهد، یک گزینه ایده آل است. درواقع، اکثر شرکت‌های بزرگ درب و پنجره UPVC همراه محصولات خود گارانتی ارائه می‌دهند.

آیا هر خانه‌ای می‌تواند از شیشه دوجداره یو پی وی سی استفاده کند؟

محدودیت خاصی در مورد نوع خانه و ساختمان برای نصب درب و پنجره upvc وجود ندارد. بااین‌حال، برخی از املاکی که در مناطق حساس قرار دارند و یا یک ساختمان دولتی هستند، احتمالاً به مجوز خاصی نیاز دارند و باید از درب و پنجره UPVC استفاده کنند.

در موارد دیگر ممکن است که نصب درب و پنجره UPVC اجباری نباشد و از درب و پنجره‌های جایگزین استفاده کنند. بااین‌حال همیشه بهتر از پنجره و درب UPVC برای خانه‌های‌مان استفاده کنیم چون در مصرف بهینه انرژی به ما کمک زیادی خواهد کرد و هم عایق صدا است.

نتیجه‌گیری

برای افزایش بهره‌وری انرژی استفاده از درب و پنجره‌های UPVC و حفاظ پنجره دوجداره یک گزینه بسیار عاقلانه است. شما با استفاده از این درب و پنجره‌ها در هزینه‌های انرژی خود مانند هزینه برق و گاز به‌شدت صرفه جویی خواهید کرد و علاوه بر این درب و پنجره‌ها عایق صدا و رطوبت هستند.

برای خرید درب و پنجره UPVC و حفاظ پنجره از وب‌سایت آهن سازه دیدن کنید. مجموعه آهن سازه یکی از معروف‌ترین شرکت‌های تولید درب و پنجره دوجداره UPVC است که قیمت‌های به‌صرفه و کیفیت عالی از ویژگی‌های بارز این محصولات است. امیدواریم که توانسته باشیم شما را در خرید درب و پنجره‌های دوجداره ایده آل‌تان راهنمایی کرده باشیم.