به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

وقتی نوبت به طراحی دفتر کار جدید یا بازسازی محیط اداری می‌رسد، اهمیت ایجاد فضای کاری برای تقویت بهره وری و خلاقیت کارکنان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در سال‌های گذشته، اغلب شرکت‌ها دارای دفاتر و بخش‌های دلگیری بوده‌اند. اما دفاتر مدرن امروزی، معمولاً فضاهایی روشن، باز و مطبوع دارند که نه تنها کار کردن در آن‌ها لذت بخش است، بلکه تصویری حرفه‌ای از محیط اداری را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند.

با این حال، حتی بزرگترین دفاتر کار نیز همچنان به مناطق خصوصی برای افراد نیاز دارند؛ برای اتاق هیئت مدیره، اتاق‌های جلسه، اتاق کار کارکنان و... . تحقیقات نیز نشان می‌دهند که کار در یک فضای کاملاً باز می‌تواند ارتباط چهره به چهره را کاهش داده و منجر به گوشه‌گیری بیشتر کارکنان شود؛ بنابراین شاید وقت آن رسیده است که در طرح اداری دفتر خود تجدید نظر کرده و به سراغ فضای کاری تقسیم بندی شده‌تر و بسته‌تر بروید.

 

انتخاب بهترین نوع پارتیشن اداری بر اساس نیاز شما

به منظور ایجاد مناطق خصوصی و ساکت‌تر، بسیاری از مشاغل در حال حاضر روی انتخاب پارتیشن اداری سرمایه گذاری می‌کنند. این سازه‌ها ساده‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای تغییر چیدمان اداری هستند. آن‌ها را می‌توان با کمترین سر و صدای ممکن نصب و از نیاز به کارهای ساختمانی نامرتب و پرسروصدا جلوگیری کرد. علاوه بر این‌ها، پارتیشن‌ها دائمی نیستند و به شما اجازه می‌دهند دکوراسیون و نحوه تقسیم بندی دفاتر خود را به راحتی تغییر دهید.

هنگام انتخاب پارتیشن اداری، با طیف وسیعی از سبک‌ها از جمله شیشه، چوب و آلومینیوم و رنگ‌ها و طرح‌ها روبرو می‌شوید. هر کدام از این پارتیشن‌ها زیبایی و جلوه بسیار متفاوتی را برای یک دفتر به ارمغان می‌آورد و هر کدام عملکرد و مزایای خاص خود را دارند. اما چگونه پارتیشن مورد نظر خود را انتخاب کنیم؟

مشخصات پارتیشن مورد نظر خود را بشناسید.

هنگام انتخاب پارتیشن اداری مناسب، نکات مختلفی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. اطلاع از مشخصات مناسب برای انتخاب بهترین نوع پارتیشن اداری بر اساس نیاز شما، بسیار مهم است. در زیر چندین عامل وجود دارد که می‌تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند:

رتبه بندی آتش

موقعیت‌های زیاد و متعددی وجود دارد که به درجه بندی و مقاومت پارتیشن‌ها در برابر آتش نیاز باشد. برخی از این مناطق عبارتند از مسیرهای اضطراری فرار از آتش، مناطق با خطر آتش سوزی بالا و غیره. پارتیشن‌ها بر اساس تعداد دقایقی که می‌توانند در برابر آتش مقاومت کنند، درجه بندی می‌شوند و در شرایط خاص، درجه بندی آتش باید با عایق مناسب همراه باشد. پس اگر احتمال آتش سوزی در محل کار شما زیاد است، انتخاب پارتیشن اداری مقاوم در برابر آتش می‌تواند فکر عاقلانه‌ای باشد.

انتخاب پارتیشن اداری بر اساس قد

هنگام انتخاب بهترین نوع پارتیشن اداری بر اساس نیاز شما، ارتفاع اهمیت زیادی پیدا می‌کند. ارتفاع این محصولات بسته به کاربرد آن‌ها می‌تواند از یک تا چندین متر متغیر باشد. برای انتخاب پارتیشن اداری بر اساس نوع صنعت و کسب و کار، باید به ارتفاع آن توجه داشته باشید.

آکوستیک بودن

آکوستیک بودن یکی دیگر از ویژگی‌های پارتیشن اداری مناسب است که نقشی حیاتی در ادارات دارد؛ زیرا محیط مناسبی را برای کارکنان ایجاد می‌کند تا وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند. هنگامی که سر و صدای بیش از حد وجود داشته باشد، کارکنان ممکن است با مسائلی مانند فقدان حریم خصوصی، سکوت، آرامش و موارد دیگر مواجه شوند. پس اگر بهره وری کارکنان شما بسیار مهم است، هنگام انتخاب پارتیشن اداری، این نکته را در نظر داشته باشید.

6

پارتیشن تک جداره یا دو جداره؟

هر دو نوع پارتیشن تک جداره و دو جداره گزینه‌های ایده آلی برای ایجاد یک دفتر خصوصی یا اتاق جلسه در دفتر پلان باز شما هستند. هر دو ظاهری مینیمال و تمیز به دفتر شما می‌بخشند. مزیت دیگر این است که اگر بخواهید در آینده موقعیت آن‌ها را تغییر دهید، به راحتی قابل جابجایی هستند.

پس تفاوت این دو پارتیشن در چیست؟ کدام پارتیشن بهتر است؟ پاسخ هر دو است. هر دو این پارتیشن‌ها محصولاتی محکم، بادوام و زیبایی هستند. این فقط بستگی دارد که شما به دنبال چه چیزی هستید؛ اگر به دنبال پارتیشنی هستید که صدا را بهتر جذب کند و بسیار محکم باشد، پارتیشن دوجداره بهترین گزینه برای شماست. اما اگر به دنبال گزینه‌ای هستید که فضا را به شکلی مدرن تقسیم بندی کند، کمی از صدای محیط بکاهد و در عین حال هزینه مناسبتری داشته باشد، پس پارتیشن تک جداره گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

انتخاب بهترین نوع پارتیشن اداری بر اساس نیاز شما

بودجه خود را تعیین کنید.

اکنون که با برخی از ویژگی‌های پارتیشن اداری مناسب آشنا شدید، گام بعدی، تعیین بودجه و انتخاب نوع پارتیشن است. اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، بودجه شما است. بسته به نوع پارتیشن و متریال به کار رفته در ساخت آن، هزینه لازم برای طراحی و اجرا نیز تغییر می‌کند. بنابراین قبل از نهایی کردن تصمیم خود و شروع به انتخاب نوع پارتیشن اداری، بودجه خود را مشخص کنید.

7

حریم خصوصی کارکنان خود را به خطر نیندازید.

یک محیط کاری راحت و بدون حواس پرتی به همراه داشتن حریم خصوصی و فضای شخصی برای کارکنان ضروری است. هنگام بررسی و انتخاب پارتیشن اداری، مطمئن شوید که به هر یک از کارکنان سکوت، آرامش و فضای مناسب برای کار داده می‌شود. پارتیشن‌های چوبی یا پارتیشن‌های شیشه‌ای از کف تا سقف، گزینه‌های ایده‌آلی برای جدا کردن فضای کاری کارمندان، اتاق‌های جلسات و کنفرانس یا فعالیت‌های خاص دیگر هستند.

طرح پارتیشن اداری و رنگ آن را در نظر داشته باشید.

پارتیشن‌های اداری نقش مهم و زیادی در زیبایی کلی داخلی دفتر دارند. با وجود پارتیشن‌های متنوع با عناصر، مواد، سبک‌ها و طرح‌های مختلف، سعی کنید به انتخاب پارتیشن اداری بپردازید که قابل تنظیم و انعطاف پذیر باشند. در نهایت، سعی کنید از تصاویر، الگوها و رنگ‌ها استفاده کنید تا بخش‌ها را به یک ویژگی برجسته در محل کار خود تبدیل کنید.

سهولت نگهداری پارتیشن را در نظر داشته باشید.

بسته به فضای محیط کار شما، ممکن است برخی از انواع پارتیشن مناسب‌تر از بقیه باشند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید آشپزخانه یا اتاق ناهار را جدا کنید، انتخاب پارتیشن اداری شیشه‌ای یا پلی کربنات بهتر از سایر مواد است؛ زیرا پاک کردن و تمیز کردن آن‌ها ساده‌تر است.

8

اجازه ندهید پارتیشن‌ها نور طبیعی دفتر شما را تحت الشعاع قرار دهند.

نور طبیعی یکی دیگر از عوامل کلیدی در حفظ احساس راحتی و بهره وری کارکنان است؛ زیرا ساعات طولانی کار کردن زیر نورهای مصنوعی می‌تواند باعث خستگی چشم، سردرد و بروز استرس شود. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که در هنگام انتخاب پارتیشن اداری، گزینه‌هایی را در نظر بگیرید که مانعی برای ورود نور طبیعی به محل کار ایجاد نکنند. انجام این کار به وسیع‌تر دیده شدن دفتر شما نیز کمک می‌کند.