به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

انتخاب چیلر برای آپارتمان باید با بررسی معیار های مختلفی انجام شود. در اینجا قصد داریم که شما را با بهترین چیلرهای خانگی آشنا نماییم و همچنین شما را در خرید بهترین چیلر برای آپارتمان خود یاری نماییم.

در این مقاله نحوه کار چیلر هوا خنک و چیلر تراکمی آب خنک را توضیح می دهیم و همچنین شما را با مینی چیلر که یکی از پر کاربرد ترین نوع چیلر در آپارتمان و خانه ها می باشد آشنا می نماییم.

 

چیلر چیست ؟

چیلر ها مدل های مختلفی دارند و به دو دسته کلی تراکمی و جذبی تقسیم می شوند که مدل تراکمی آن بسیار پر کاربرد می باشد و در اینجا قصد داریم در رابطه با آن صحبت نماییم. چیلرهای تراکمی خود در دو مدل آب خنک و هوا خنک تولید می شوند و هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

چیلر دستگاهی است که دارای سیکل تبرید تراکمی می باشد و آب خنک تولید می نماید. چیلر گرمای آب را جذب و به محیط بیرون منتقل می نماید و آب خنک شده به سمت دستگاه هایی چون هواساز و فن کویل منتقل می شود تا گرمای محیط را جذب نماید.

این دستگاه بخش اصلی سیستم تهویه مطبوع می باشد و عملکرد صحیح این دستگاه تاثیر بسزایی روی کل سیستم تهویه مطبوع دارد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه چیلرهای ساختمانی و مسکونی به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول چیلر برای منزل مسکونی مراجعه نمایید.

قطعات چیلر

چیلر ها از قطعات و تجهیزات مختلفی ساخته می شوند که در ادامه به بررسی چند قسمت اصلی آن می پردازیم.

کمپرسور چیلر

کمپرسور یا موتور چیلر مهمترین قسمت دستگاه می باشد. این قطعه مبرد را فشرده و در سراسر سیکل تبرید به گردش در می آورد. کمپرسور ها دارای مدل های مختلفی می باشند و امروزه معمولا در ساخت چیلر ها از کمپرسور های اسکرو یا اسکرال استفاده می شود.

کمپانی های متعددی در سراسر دنیا کمپرسور چیلر تولید می نمایند و هر کدام کیفیت ساخت متفاوتی دارند که باید هنگام خرید این محصول به برند کمپرسور آن توجه نمایید. معروف ترین و برترین کمپانی های تولید کننده کمپرسور عبارتند از کمپانی کوپلند، بیتزر، دورین و دانفوس که محصولات این شرکت ها کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و بهتر است که چیلری خریداری نمایید که مجهز به کمپرسور با این برندها باشد.

کندانسور چیلر

کندانسور دستگاه مهم دیگری می باشد که در همه چیلرها وجود دارد این دستگاه وظیفه دفع حرارت و تبدیل گاز مبرد به مایع را بر عهده دارد. در ساخت چیلر از دو نوع کندانسور هوایی و آبی استفاده می شود که بر همین اساس چیلرهای تراکمی خود به دو گروه آب خنک و هوا خنک تقسیم می شوند.

یکی از برترین برندهای تولید کننده کندانسور در ایران کمپانی نیک می باشد که از کندانسورهای هوایی و آبی آن در ساخت چیلرها استفاده می شود. در ساخت این کندانسورها از مناسب ترین مواد اولیه استفاده شده است و تکنولوژی ساخت آنها با نمونه های مشابه اروپایی برابری می نماید.

مینی چیلر نیک

اواپراتور چیلر

اواپراتور های چیلر از نوع آبی می باشند و معمولا در ساخت چیلرها از اواپراتور های پوسته و لوله یا صفحه ای استفاده می شود. درون اواپراتور چیلر دمای آب کاهش می یابد به این صورت که مایع مبرد با دریافت گرمای نهان تبخیر خود از آب سبب خنک شدن آن می شود و خود نیز تبخیر می شود.

از برند های معروف و با کیفیت اواپراتور می توان به مبدل صفحه ای دانفوس و اواپراتور پوسته و لوله نیک اشاره نمود که کیفیت ساخت بالایی دارند و استفاده از این اواپراتورها در ساخت چیلر باعث افزایش عمر مفید دستگاه می شود.

شیرآلات چیلر

در ساخت چیلر ها از شیرآلات و کنترل جات مختلفی استفاده می شود که تاثیر بسزایی بر روی عملکرد چیلر دارد. این تجهیزات برای کنترل عملکرد و محافظت کمپرسور و سایر تجهیزات چیلر بر روی این دستگاه نصب می شوند و هرچه این تجهیزات دقت و کیفیت بالاتری داشته باشند ضریب اطمینان چیلر افزایش می یابد.

دو کمپانی دانفوس و کستل تولید کننده این محصولات می باشند و تجهیزات این کمپانی ها کیفیت ساخت و دقت بسیار بالایی دارند به همین دلیل توصیه می شود که در ساخت چیلرها حتما از شیرآلات این دو کمپانی استفاده شود.

برخی از شرکت ها در ساخت چیلر برای کاهش هزینه تولید تمامی تجهیزات کنترلی و شیرآلات لازم را نصب نمی کنند. هرچند که نبود این تجهیزات در عملکرد چیلر تاثیر ندارد ولی باعث افزایش خرابی و هزینه های تعمیر و نگهداری دستگاه می شود.

انواع چیلر تراکمی

همانطور که در بالا توضیح دادیم چیلرهای تراکمی بر اساس نوع کندانسور که دارند به دو دسته تقسیم می شوند که در ادامه بررسی هر کدام از این چیلرها می پردازیم.

چیلر تراکمی هوا خنک

چیلر تراکمی هوا خنک مجهز به کندانسور هوایی می باشد و با استفاده از هوای محیط دمای خود را کاهش می دهد. به همین دلیل راندمان این دستگاه به شرایط آب و هوایی منطقه وابسته می باشد و توصیه می شود که در مناطق گرم و خشک از چیلر های آب خنک استفاده شود. به این دلیل که راندمان چیلر هوایی بسیار پایین می باشد.

یکی از مهمتری مزایای چیلر های هوایی هزینه پایین تعمیر و نگهداری آن می باشد که باعث شده است طرفدار زیادی داشته باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این نوع چیلر و استعلام بهترین قیمت آن به صفحه قیمت چیلر هوا خنک مراجعه نمایید.

چیلر تراکمی آب خنک

چیلرهای آب خنک همان طور که از اسم آن مشخص است مجهز به کندانسور آبی می باشند و راندمان بالاتری نسبت به مدل هوایی دارد و دلیل آن استفاده از آب در قسمت کندانسور برای کاهش دمای مبرد می باشد. این دستگاه نیاز به یک منبع دائمی آب خنک دارد تا بتواند آب مورد نیاز کندانسور خود را تامین نماید.

کندانسور این چیلر به دلیل جریان دائمی آب در آن نیاز به سرویس و شستشوی منظم دارد تا راندمان آن کاهش نیابد و عملکرد چیلر با مشکل مواجه نشود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه چیلر تراکمی آب خنک مراجعه نمایید.

چیلر تراکمی آب خنک

جمع بندی

امیدواریم که توضیحات ارائه شده در اینجا به شما در خرید سیستم تهویه مطبوع مناسب کمک نماید تا بتوایند دستگاهی مناسب انتخاب نمایید و در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید می توانید صنایع برودتی نوری را در گوگل جستجو نمایید و از کارشناسان این مجموعه درخواست مشاوره تخصصی رایگان نمایید.