به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

سرور چیست؟

سرورها جهت مدیریت فایل ها و ارتباط آنها با بیرون و یا داخل سازمان و یا شرکت به کار می روند. به این صورت که تمامی فایل ها با کارمندان به اشتراک گذاشته می شوند. به طور کلی باید سروری انتخاب کرد که پاسخگوی نیازهای مجموعه بوده و از طرفی نیز بتواند انعطاف پذیر باشد.

یکی از نکات حائز اهمیت در انتخاب سرور قابلیت مقیاس پذیری آن است که بتواند در آینده نیز پاسخگوی نیازهای سازمان باشد.

از بین تولیدکنندگان سرور، کمپانی HP به عنوان بزرگ ترین و پرطرفدارترین عرضه کننده سرور شناخته می شود. اما برای آنکه بدانیم کدام سرور HP بهترین است باید بدانید که در چه حوزه ای فعالیت می کنید. برای مثال شرکت هایی که دارای فعالیت هایی نظیر اشتراک گذاری فایل، ایمیل، گرفتن پشتیبان و غیره هستند، نیازمند سرور هستند. البته امروزه اکثر کسب و کارها به واسطه نیاز خود در حوزه فناوری نیازمند شبکه هستند اما در این راه باید سروری را انتخاب کنند که بتواند نیازهای فعلی را برآورده کرده و برای نیازهای آینده نیز مقیاس پذیر باشد.

 

مزایای استفاده از سرور برای کسب‌وکار شما:

با گسترش کسب و کار و افزایش کارکنان، نیاز به نرم افزاری های مختلف و امکانات در شرکت ها و سازمان ها افزایش می یابد. استفاده از سرورها در کسب و کار مزایای زیادی دارد که از جمله آن می توان به:

  • اشتراک‌گذاری و همکاری بیشتر: سرورها به عنوان مرکز ذخیره سازی اصلی اسناد، تصاویر و سایر منابع شرکت استفاده می شود و این امکان را فراهم می آورد تا کارمندان بتوانند به راحتی با یکدیگر همکاری نمایند.
  • ارتباط سریع: از طریق یک شبکه اینترانت یا سیستم پیام‌رسانی، سرورها این امکان را فراهم می آورند تا کارمندان یک شرکت بتوانند به سرعت اطلاعات را به اشتراک بگذارند.
  • کار در حال حرکت: اگر شبکه خصوصی مجازی یا وی پی ان را راه‌اندازی کنید، می‌توانید از راه دور به اسناد و داده‌های ذخیره‌شده در سرور دسترسی داشته باشید.
  • بکاپ گیری از اطلاعات : یک سرور می‌تواند به طور خودکار از تمامی فایل ها و اسناد موجود در شبکه پشتیبان تهیه کند که این عامل خطرات ناشی از هک و یا از بین رفتن دیتا را به حداقل می رساند.

ما در بخش بعدی نگاهی خواهیم انداخت به لیست بهترین سرور اچ پی که در معتبرترین فروشگاه های تجهیزات شبکه به فروش می رسند.

 

معرفی بهترین و پرفروش ترین سرور HP:

11

به طور کلی سرورهای ProLiant اچ پی به سه گروه رک مونت (Rack mount) و ایستاده (Tower) و تیغه ای (Blade) تقسیم می شوند. کمپانی اچ پی جدیدا سری G11 را به بازار تحهیزات شبکه عرضه کرده است. اما در حال حاضر سرور اچ پی سری G10 به عنوان آخرین نسلی است که در کشور ما ایران به فروش می رسد. در واقع شرکت اچ پی سرورهای سری DL360 و DL380 را در تمامی نسل ها به بازار عرضه کرده است. در این میان سرور اچ پی DL380 G10 به دلیل رابط کاربری راحت، قیمت مناسب، عملکرد بسیار قوی، طول عمر بالای قطعات، منعطف بودن سخت افزار و مقیاس پذیری و هسته های پردازنده زیادی که دارد جزو پرفروش ترین سرور اچ پی می باشد.

اگر قصد خرید بهترین سرور اچ را دارید سرور اچ پی DL360 G10 از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. از این سرور می توان برای انجام محاسبات پیچیده استفاده کرد، زیرا از سرعت، قدرت، ایمنی و انعطاف پذیری بالایی نسبت با سایرین برخوردار است. در این نوع سرور از پردازنده زئون استفاده شده که عملکرد بهتری نسبت به سرور های دیگر نسل دهم برخوردار است.

همچنین اگر قصد خرید یک سرور مقرون به صرفه با عملکرد بهتر و قابلیت توسعه دارید، سرور اچ پی DL380 G10 گزینه مناسبی است. این سرور نیز از پردازنده نسل نهم زئون برخوردار بوده و دارای 24 اسلات رم است. این سرور نیز ایمن بوده و به صورت شبانه روزی برای محیط های کاری قابل استفاده است.