به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

لاتاری یک برنامه مهاجرتی است که فقط مختص کشور آمریکا است، هیچ کشور دیگری در دنیا از چنین برنامه ای برای جذب مهاجر استفاده نمی‌کند. هدف از برنامه لاتاری ایجاد تنوع نژادی بین مهاجران کشور آمریکا است. کشورهایی که در ۵ سال گذشته بیش از ۵۰ هزار مهاجر به آمریکا فرستاده باشند از شرکت در این برنامه منع می‌شوند زیرا هدف از لاتاری ایجاد تنوع نژادی در بین مهاجران آمریکا است.

برنامه لاتاری اواسط مهرماه هر سال شروع شده و در اواسط آبان ماه همان سال به پایان میرسد، متقاضیان حدوداً فرصت ۳۱ روزه جهت ثبت نام در لاتاری دارند و این فرصت به هیچ وجه تمدید نمی‌شود. بر همین اساس اگر می‌خواهید از لاتاری جا نمانید پیشنهاد می‌کنیم از امکان پیش ثبت نام سایت لایزرو استفاده کنید تا وقتی ثبت نام لاتاری شروع شد جزء اولین نفراتی باشید که در لاتاری ثبت نام می‌شوید.

اگر در سال ۱۴۰۱ در لاتاری ثبت نام کرده باشد حتما منتظر این هستید که بدانید بالاخره نتایج لاتاری کی مشخص اعلام می‌شود؟ در ادامه زمان دقیق اعلام جواب لاتاری را خواهیم گفت.

زمان اعلام نتایج لاتاری 2024

بر طبق دستورالعمل لاتاری، زمان دقیق اعلام نتایج لاتاری 2024 در 6 می سال 2023 است. بنابراین زمان اعلام نتایج لاتاری 2024 به تاریخ شمسی در 16 اردیبهشت سال 1402 خواهد بود. به محض دریافت اطلاعات جدید یا تغییر تاریخ اعلام نتایج، این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

امکان دارد با شنیدن نام لاتاری 2024 دچار ابهام شده باشید. به خاطر همین کمی درباره چگونگی نام گذاری برنامه‌ های لاتاری آمریکا صحبت می‌کنیم.

سایت رسمی اعلام نتایج لاتاری آمریکا

بررسی جواب لاتاری و اطلاع از اینکه آیا در لاتاری قبول شده‌اید یا خیر فقط و فقط از طریق سایت رسمی اعلام نتایج لاتاری آمریکا امکان‌پذیر است. البته اگر در سایت لایزرو ثبت نام لاتاری خود را انجام داده باشید نیازی به بررسی نتیجه لاتاری خود نخواهید داشت. پس از منتشر شدن جواب لاتاری به بررسی نتایج می‌پردازیم و از طریق پیامک، نتیجه را به شرکت کنندگانی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

اگر خودتان در لاتاری ثبت نام کرده‌اید و نمی‌توانید نتیجه لاتاری خود را مشاهده کنید می‌توانید از طریق فرم اعلام نتایج لاتاری درخواست بررسی نتیجه را ثبت کنید.

نمونه جواب قبولی و عدم قبولی لاتاری

جواب لاتاری برای کسانی که برنده یا رد شده اند متفاوت است، به همین دلیل در ادامه می‌خواهیم نمونه نتایج مثبت و نمونه جواب منفی لاتاری را بررسی کنیم تا در صورتی که خودتان اقدام به بررسی نتیجه کردید بتوانید تشخیص دهید که آیا برنده شده اید یا خیر.

نمونه جواب برنده شدن در لاتاری

پس از اینکه در صفحه اعلام نتایج اطلاعات خود را وارد کردید و دکمه Submit را زدید در صورتی که برند لاتاری شده باشید با تصویر زیر مواجه خواهید بود. در این تصویر نام برنده، کیس نامبر و آدرس برنده لاتاری قرار دارد. از این صفحه Print بگیرید و آن را برای مراحل بعدی لاتاری نگاه دارید.

نمونه جواب برنده شدن در لاتاری | لایزرو دانش مهاجرت

نمونه جواب منفی لاتاری

اگر در لاتاری برنده نشده باشید با تصویر زیر مواجه خواهید شد. در این تصویر عبارت HAS NOT BEEN SELECTED به معنای انتخاب نشده اید نمایش داده می‌شود. بیشتر کسانی که در لاتاری ثبت نام کرده اند با این صفحه مواجه خواهند شد.

نمونه جواب منفی لاتاری - لایزرو: دانش مهاجرت

ما در سایت لایزرو مقاله کاملی برای بررسی جواب های لاتاری قرار داده ایم می‌توانید با مراجعه به مقاله نمونه جواب مثبت و نمونه جواب منفی لاتاری بررسی کامل نتایج را مشاهده کنید و در صورت داشتن سوال آن را با ما در میان بگذارید.

اسامی برندگان لاتاری در ایران

قرعه کشی لاتاری به مانند سایر قرعه کشی ها نیست که اسامی برندگان آن در منابع رسمی منتشر شود، لاتاری بر پایه حفظ حریم خصوصی شرکت کنندگان از ابتدا تا انتهای استوار است. اگر نگران این هستید که اطلاعات شما فاش یا در جایی منتشر شود نگران نباشید. بر همین اساس چیزی به عنوان اسامی برندگان لاتاری در ایران وجود ندارد.

بعد از برنده شدن در لاتاری

ثبت نام لاتاری توان زیادی از متقاضی نمی‌گیرد بلکه مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری است که نیازمند تلاش و پی‌گیری های بسیار دارد. به هر برنده لاتاری یک کیس نامبر داده می‌شود که این کیس نامبر شماره پرونده برنده لاتاری محسوب می‌شود. برندگان لاتاری با استفاده از کیس نامبر و سایر مشخصات فردی وارد فرم DS-260 می‌شوند و به تکمیل این فرم می‌پردازند. تکمیل فرم DS-260 اولین پس از برنده شدن در لاتاری است. پس از تکمیل و ثبت نهایی این فرم نوبت به بررسی پرونده میرسد، در صورتی که پرونده شما بررسی شود نامه دوم لاتاری از طریق ایمیل برای کیس اصلی ارسال می‌شود در این نامه اطلاعات تاریخ دقیق زمان مصاحبه و محل مصاحبه قرار دارد. بعد از اینکه در مصاحبه لاتاری قبول شدید ویزا شما صادر می‌شود و می‌تواند به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کنید.

سخن پایانی

از شرکت در لاتاری تا برنده شدن و رسیدن به آمریکا ۳ مرحله مهم پیش روی متقاضیان است. مرحله اول تکمیل فرم DS-5501 است که همان فرم شرکت در لاتاری است و تمام متقاضیان بایستی آن را تکمیل کنند. دومین مرحله تکمیل و ارسال فرم DS-260 است، این فرم به فرم برندگان لاتاری معروف است. بدون تکمیل این فرم به هیچ عنوان امکان مصاحبه لاتاری وجود ندارد. مرحله سوم مصاحبه سفارتی برندگان لاتاری است که به نوعی گام نهایی برای ورود به آمریکا است، افراد زیادی بوده اند که در مصاحبه لاتاری رد شده اند. توصیه ما این است که در مصاحبه به سوالات افسر صادقانه پاسخ بدهید و هیچ استرسی نداشته باشید، بعد از قبولی در مصاحبه سفارت ویزا خود را دریافت خواهید کرد و می‌توانید با خانواده خود به آمریکا مهاجرت کنید.