به گزارش پایگاه خبری نشان :

 خوشبختانه در حال حاضر روستاهای اطراف تهران با جذابیت‌های بی‌نظیر خود بهترین مکان برای مردم شهر تهران و کرج محسوب می‌شوند تا ساعاتی از ترافیک شهری دور باشند. همچنین در شهرهای شمال غربی ایران هم روستاهای زیبایی مانند روستای کندوان و روستای حیله ور وجود دارد که جای خوبی برای گذران و ت و تفریح محسوب می‌شوند. اگر شما هم دوست دارید با روستاهای اطراف تهران بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنم تا پایان این صفحه همراه من بمانید.

روستای برغان

اولین روستایی که به بررسی آن می‌پردازیم و در دسته روستاهای اطراف تهران قرار دارد، روستای برغان است. در این روستای زیبا، اولین چیزی که بیشتر جلب‌توجه می‌کند، هوای بسیار خوب  و باطراوات است. در عین حال کافی است کمی روی سنگفرش‌های خیابان‌ها قدم بزنید تا حال و هوایی نوستالژیک و بسیار خوشایند به دست بیاورید.

همچنین انواع درختان سرسبز و بیشتر از همه درختان گردو و باغ‌های مختلف در این روستا خودنمایی می‌کنند که طراوتی بیشتر به روستا داده است. بعد از گذر از کردن از خیابان‌های آرام و مطبوع این روستا می‌توانید به رودخانه بزرگ آن برسید که هوایی متفاوت را برای روستا به ارمغان آورده است.

روستای برغان در استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ و در منطقه چندار در دهستان برغان واقع شده است. همچنین یکی از سوغاتی‌های معروف این روستا، آلوچه‌های خوشمزه آن است که تقریبا برای همه شناخته‌شده است. درنهایت اینکه در این روستا چندین اثر تاریخی مانند حسینیه اعظم برغان، پل‌ صفویه و درخت چنار محوطه مسجد جامع وجود دارد که بر جذابیت آن اضافه کرده است.

روستای میگون

روستای دیگری که در اطراف تهران قرار دارد، روستای میگون است که کیلومتر ۲۳ جاده لشگرک به طرف شمشک در شرق تهران و منطقه لواسانات و در شهر میگون قرار گرفته است. این روستا نیز به دلیل وجود باغ‌های متعدد خود هوایی بسیار مطبوع دارد و به همین دلیل افراد زیادی آخر هفته را برای حضور در این روستا انتخاب می‌کنند تا به‌طور دائم در هوای لذت‌بخش آن تنفس کنند. میگون گزینه خوبی برای سفر یک روزه محسوب می‌شود و حتی می‌توانید در این روستا کوهنوردی کنید و به سمت دره هلمون بروید.

روستای سیجان

11

این روستا نیز در استان البرز، بخش آسارا و در منطقه ارنگه واقع شده است و هوایی بی‌نظیر دارد. وجود آبشارهای متعدد و درختان راش  موجب شده که این روستا حال و هوایی مطبوع و بی‌نظیر داشته باشد. همچنین به دلیل باغ‌های میوه در کوچه ‌پس ‌کوچه‌هایش، گزینه خوبی برای یک سفر یک روزه است تا در کنار نفس کشیدن در هوایی عالی، میوه‌های خوشمزه بخورید و لذت ببرید. در عین حال این روستا هم مانند روستای حیله ور شرایط مناسبی برای پیاده‌روی و کوهنوردی دارد و از این نظر هم بسیار خوب است. شما با حضور در این روستا می‌توانید به سمت روستای واریان هم بروید و از کوهنوردی در این مسیر لذت ببرید.

روستای کندر

تمام روستاهایی که در ایران وجود دارند، جذابیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند. به‌طور مثال روستای کندوان با هوایی بسیار عالی، درختان مختلف، میوه‌های خوشمزه و آب جاری، هوایی بسیار خوب دارد. همچنین اگر دوست دارید در اطراف تهران به روستایی خوش آب‌وهوا بروید، روستای کندر هم پیشنهاد بسیار خوبی است.

این روستا در استان البرز و در ۲۲ کیلومتری شمال شرق کرج، هفت کیلومتری جاده کرج و در چالوس قرار دارد. جالب است بدانید که روستای کندر به دلیل برخورداری و داشتن دشت‌های شقایق معروف شده و در فصل بهار و تابستان زیبایی بسیار زیادی دارد. همچنین جاذبه‌های تاریخی مثل قبرستان زرتشتیان و امامزاده طاهر و امامزاده عبدالله در این روستا قرار دارد.

 روستای افجه

روستای دیگری که با یک سفر نیم روزی می‌توانید در آنجا حال و هوایی تازه به دست بیاورید، روستای افجه است. این روستا نیز در استان تهران، شهرستان شمیرانات، بخش لواسانات و در 5 کیلومتری لوایان قرار گرفته است. این روستا با برخورداری چشمه‌ها، آبشارها و باغ‌های زیبای خود، دل هر بیننده را می‌برد. همچنین این روستا به دشت زیبایی به نام دشت هویج منتهی می‌شود که پاتوق طبیعت گردان در آخر هفته‌ها است.

روستای شکراب

111

در استان تهران و در رودبار قصران، روستایی به نام شکرآب وجود دارد که دقیقا در نزدیکی روستای آهار قرار گرفته است. این روستا نیز به‌عنوان یکی از مناطق تفریحی طبیعت گردان محسوب می‌شود که سفری نیم روزه 4 تا 5 ساعته را برای شما لذت‌بخش می‌کند. البته به یاد داشته باشید که این روستا در روزهای بهار و تابستان جاذبه‌های طبیعی بیشتری دارد و به دلیل هوای مطبوع و گرم خود، مناسب‌تر است.

روستای کردان

خوشبختانه تهران و کرج فاصله بسیار کمی از هم دارند و به همین دلیل مردم تهران و کرج به راحتی می‌توانند به روستاهای اطراف بروند و از سفری نیم روی لذت ببرند. روستای کردان هم در استان البرز، دهستان ساوجبلاغ و ۲۵ کیلومتری کرج واقع شده است و مجموعه‌ای درختان شاد و باطراوات و رودخانه بام ترکیب شدند تا هوایی بی‌نظیر را به این منطقه هدیه کنند.

روستای طالقان

اگر به کیلومتر 130 جاده تهران قزوین و بعد از منطقه آبیک بروید، منطقه طالقان خودنمایی می‌کند. در این منطقه نیز روستاهای متعددی قرار گرفته  و به دلیل آب‌وهوای کوهستانی، رودخانه و سد، آب‌وهوایی بسیار خوب و باطراوات دارد. در عین حال این روستا بسیار خنک است و به همین دلیل گزینه خوبی در روزهای سرد زمستان محسوب نمی‌شود. اما درصورتی‌که در تابستان به این منطقه بیایید، خواهید دید که خبری از هوای گرم نیست و می‌توانید از خنکی لذت‌بخش هوای طالقان استفاده کنید.