به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

 

برای اینکه تراکت بتواند مخاطبان را جذب کند، باید از طراحی و محتوای خوبی برخوردار باشد. امروزه ظاهر تراکت‌ها در جلب توجه افراد نقش ویژه‌ای دارد. از این رو باید در طراحی و چاپ تراکت نکاتی را رعایت کنید تا تبلیغات شما مؤثر واقع گردد. در این مطلب قصد داریم هفت نکته مهم که به شما در طراحی و چاپ تراکت کمک می‌کند را معرفی کنیم. برای اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

 

7 نکته مهم در طراحی و چاپ تراکت

برای آنکه بتوانید تراکت را به صورت هدفمند چاپ و طراحی کنید، توجه به این نکات حائز اهمیت است:

شناسایی اهداف طراحی، مخاطبین و مکان توزیع

اولین نکته‌ مهمی که باید در طراحی تراکت به آن توجه کنید این است که بدانید، هدف شما از طراحی و چاپ تراکت چیست؟ چه چیز‌هایی را می‌خواهید در طراحی تراکت تبلیغ کنید؟ چه افرادی مخاطبین این تبلیغ هستند؟ تراکت‌ها را باید در چه مکان‌هایی پخش کنید تا تبلغات به درستی انجام شود؟ با پاسخ شفاف به این سؤالات، شما می‌توانید مسیر مشخصی از ماهیت و فرآیند طراحی تراکت داشته باشید. رعایت این نکته برای تأثیر تبلیغات شما، بسیار کلیدی و حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: چند ایده برای چاپ کارت ویزیت متمایز

توجه به فونت تراکت

نکته‌ی مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید فونت تراکت است. در اولین قدم فونت تراکت باید خوانا باشد و مخاطب بتواند به راحتی محتوای نوشته شده بر روی تراکت را به راحتی بخواند. در قدم بعدی بهتر است به زیبایی‌شناسی فونت توجه کنید. به عبارتی بهتر است از فونت‌هایی استفاده کنید که علاوه بر خوانا بودن، از جذابیت‌های ظاهری و منحصر به فرد بودن نیز برخودار باشند. همچنین حتما به این نکته توجه داشته باشید که فونت منتخب شما باید با حوزه کاری شما نیز مشابه باشد.

طراحی و چاپ تراکت - ویرگول

استفاده از تصاویر جذاب و مرتبط

از دید مخاطبین، اولین ویژگی جذب‌کننده‌ یک تراکت تصاویر موجود در آن است. اگر می‌خواهید که افراد نسبت به دیدن تراکت شما مشتاق شوند، بهتر است از عکس‌های مرتبط و جذاب استفاده کنید. عکس‌هایی که علاوه بر اینکه می‌تواند به راحتی محتوای مورد نظر شما را بیان کند، بلکه منحصر به فرد باشد و سبب جلب توجه افراد گردد. همچنین سعی کنید کیفیت تصاویر چاپ شده بر تراکت از کیفیت بسیار خوبی برخودار باشند تا مسیر تبلیغات شما به درستی پیش رود.

منحصر به فرد باشید

در نکات قبلی به منحصر بودن فونت و تصاویر اشاره کردیم. اما باید این نکته را بیان کنیم که این ویژگی برای بخش‌های دیگر طراحی تراکت نیز صادق است. به عبارتی شما باید تراکتی با محتوا، فونت، تصاویر، ترکیب رنگ‌ها و.. طراحی کنید که شخصی‌سازی شده باشد. به کارگیری الگو‌های استفاده شده در طراحی تراکت عملکرد موفقی در جلب توجه افراد ندارند.

کلید واژه‌ها مهم هستند

یکی از ویژگی‌های تبلیغ این است که شما مزیت‌های آنچه که تبلیغ می‌کنید را بیان کنید؛ برای مثال رایگان بودن برخی امکانات یا وجود جوایز یا تخفیف! این کلید واژه‌ها برای جذب افراد بسیار تأثیر‌گذار هستند. از این رو این کلید واژه‌ها که بیانگر پیشنهادات و تخفیف‌ها هستند را حتما به صورت بلد شده و درشت بنویسید. به گونه‌ای که افراد در نگاه اول جذب این پیشنهادات و به طور کلی طراحی تراکت و تبلیغ شما شوند.

تعادل در طراحی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید آن را رعایت کنید این است که سعی کنید تعادل را در طراحی تراکت خود حفظ کنید. تراکت‌هایی که بیش از اندازه شلوغ هستند یا از رنگ‌های زیادی در آن‌ها استفاده شده است، قدرت جذب مخاطب را ندارند. از این رو سعی کنید در طراحی تراکت‌های خود زیاده روی نکنید و از قالب‌ها، فونت‌ها، تصاویر و... میزان کافی استفاده کنید.

درج اطلاعات تماس و مکان

آخرین نکته‌ای که به آن می‌پردازیم این است که باید در انتهای تراکت حتما شماره تماس و یا در صورت لزوم آدرس محل کار خود را بنویسید. رعایت نکردن این نکته به منزله شکست در تبلیغات شما است. چراکه افراد پس از اینکه به واسطه محتوا و طراحی تراکت به حرفه، محصول یا رویداد مورد نظر شما علاقه نشان دادند باید یک راه ارتباطی با شما داشته باشند. پس حتماً توجه کنید که اطلاعات تماس و مکان را به درستی در تراکت چاپ کنید.

سخن نهایی

اگر شما نیز قصد بازاریابی و تبلیغ حرفه، خدمات یا برندی را دارید، می‌توانید از تراکت‌ها استفاده کنید. با این حال استفاده از تراکت‌هایی که در طراحی آن‌ها، هیچ یک از نکات بالا رعایت نشده است نمی‌تواند برای شما تبلیغ موثری باشد. از همین رو برای اینکه از تبلیغ موفقی برخودار باشید باید نکات طراحی صحیح تراکت را رعایت کنید. همچنین بهتر است برای طراحی و چاپ تراکت با متخصصین این حوزه نیز مشورت نمایید.

منبع:  نکات مهم در زمان طراحی و چاپ تراکت