به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

استفاده از ترالی موجب نظم و انسجام بیشتر در خدمات رسانی به بیماران می گردد و می تواند از آسیب دیدن وسایل بیمارستان جلوگیری کند . در این بخش به معرفی انواع ترالی بیمارستانی و بررسی نکاتی در این باره خواهیم پرداخت .

موارد مورد استفاده ترالی

- بیمارستان ها

- درمانگاه ها

- تمامی مراکز درمان

- هتل ها

- تمامی مراکزی که نیازمند خدمات هتلینگ هستند .

 

ویژگی انواع ترالی بیمارستانی

بدون شک مهم ترین کاربرد ترالی بیمارستانی آسان کردن و سرعت بخشیدن به کار ها است ، ولی طراحی و تولید ترالی بیمارستانی باید به گونه ای انجام گیرد که خطر انتقال آلودگی توسط آن به حداقل کاهش یابد و همچنین دست یابی به سطح بالای بهداشت را در زمان استفاده تامین کند . لذا در تولید ترالی بیمارستانی و برای تضمین سلامت و ایمنی پرسنل و بیماران لازم است ویژگی های خاص را در نظر گرفت . در ادامه ی مطالب به چند مورد از این ویژگی ها می پردازیم .

- استفاده از چرخ های بی صدا

- تجهیز ترالی به سطل ها و کیسه های متمایز

- از آرام بند برای درپوش ها استفاده شود

- تجهیزات جانبی متعدد

- حفظ آرامش بیمارستان

- استفاده از مواد آنتی باکتریال

کاربرد و مزایای انواع ترالی بیمارستان

به طور کلی از ترالی بیمارستانی جهت جا به جایی تجهیزات پزشکی ، دارویی بیماران ، حمل غذای بیماران و پرسنل و ..... استفاده می شود . ترالی های بخش های مختلف بیمارستان با یکدیگر تفاوت دارند . برای مثال ترالی اورژانس به کپسول اکسیژن ، دستگاه شوکر ، مانیتور نشان دهنده علائم حیاتی و انواع داروهای احیا و ملزومات ضروری بخش اورژانس مجهز می باشد .

از دیگر کاربرد های ترالی های بیمارستانی عبارتند از :

- جا به جایی تجهیزات پزشکی

- جا به جایی داروی بیماران

- حمل غذای بیماران

- حمل و انتقال البسه

- ایجاد امنیت ، بیشتر ، افزایش سرعت و ایجاد سهولت در این انتقال موارد ذکر شده از مزایای ترالی بیمارستانی است .

انواع ترالی بیمارستانی

ترالی بیمارستانی با توجه به نوع کاربردی که دارد ، دارای انواع مختلفی هم می باشد ، که هر کدام در ارائه خدمات سهم بسزایی دارند . در ادامه مطالب چند مورد از انواع ترالی بیمارستانی را بررسی خواهیم کرد و سپس به کاربرد انواع ترالی بیمارستانی خواهیم پرداخت .

- ترالی اورژانس

- ترالی پانسمان

EKG- ترالی

- ترالی حمل دارو

- ترالی ست جراحی

- ترالی حمل پک استریل

- ترالی نظافتی بیمارستانی

- ترالی لاندری بیمارستانی

- ترالی بیمارستانی حمل غذا و ظروف کثیف

- ترالی حمل کپسول اکسیژن

ترالی اورژانس با درب گالوانیزه

ترالی اورژانس :

ترالی اورژانس که به ترالی احیا هم معروف است . ترالی اورژانس که تمام دارو ها و لوازم مورد نیاز تیم اورژانس را دورن خود دارد و به این دلیل که متحرک است به راحتی در تمامی بخش های مهم بیمارستان جابجا می شود و یکی از تجهیزات بسیار مهم و حیاتی در بیمارستان ها و مراکز درمانی به شمار می رود .

ترالی پانسمان :

از ترالی پانسمان برای ارائه کامل تجهیزات احیای قلبی ریوی در شرایط نسبتا دشوار و اورژانسی استفاده می شود . ترالی پانسمان بیشتر در اتاق جراحی یا بخیه کاربرد دارد و در این محیط مورد استفاده قرار می گیرد . ترالی پانسمان این امکان را می دهد که تمامی موارد مورد نیاز برای بخیه و پانسمان بیمار به راحتی و با چیدمان بسیار منظم در کوتاه ترین زمان ممکن در دسترس پرسنل قرار گیرد .

ترالی حمل دارو :

ترالی حمل دارو یکی از تجهیزات پزشکی و هتلینگ بیمارستانی مهم است . که برای جا به جایی دارو ها ی مورد نیاز در بخش های گوناگون بیمارستان ها و کلینیک های خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد و در مدل های گوناگون ساخته می شود . یکی از مدل های ترالی های دارویی کمد های دارویی است .

ترالی حمل کپسول اکسیژن : 

یکی دیگر از تجهیزات بیمارستانی ترالی حمل کپسول اکسیژن می باشد که باعثت سهولت جا به جایی کپسول های اکسیژن برای انتقال به بستر بیماران تنفسی شده است .

قیمت ترالی اورژانس

ترالی نظافتی :

رعایت پاکیزه گی و بهداشت یکی از ارکان مهم و قابل توجه در مراکز بیمارستانی است . زیرا در این مراکز انواع آلودگی های مختلف وجود دارد . و بی توجهی به این موضوع می تواند موجب اتفاقات بدی شود . بنابراین لازم است برای رعایت هرچه بهتر نظافت از ابزار هایی جهت سرعت بخشیدن و سهولت در انجام کار استفاده شود . ترالی های نظافتی نوع دیگری از ترالی های بیمارستانی هستند که نقش مهم و کلیدی در بیمارستان ها ایفا می کنند .

ترالی حمل لباس :

علاوه بر تمیزی ساختمان بیمارستان ها و کلینیک های درمانی یکی دیگر از موارد رعایت بهداشت تمیز بودن لباس های پرسنل و مخصوصا بیماران است . لباس بیماران باید همیشه تمیز باشد ، تا از تجمع میکروب ها و باکتری ها جلوگیری کند . زیرا امکان دارد جان بیماران را به خطر بیاندازد . به همین دلیل نظافت لباس ها یکی از موارد مهم در مراکز درمانی است که باید مورد توجه قرار گیرد . به همین منظور لازم است از یک وسیله برای حمل و نقل این لباس های کثیف استفاده شود .

ترالی سوابق پزشکی :

از ترالی سوابق پزشکی جهت دسترسی سریع به فایل های بیماران استفاده می شود .

ترالی‌ حمل زباله :

جهت جمع آوری دورریز های بی خطر ، پر خطر مانند سرنگ ها و سایر ابزار پزشکی که ممکن است خطر آفرین باشند ، استفاده می شود .

5