به گزارش پایگاه خبری نشان :

در دنیای بازارهای مالی و بروکرها و صرافی ها مثل بینگ ایکس bingx و همچنین اعم از ارزهای دیجیتال، بورس، فرا بورس، طلا و سکه و جفت ارزهای فارکس، دو نوع معامله گر وجود دارد. عده‌ای سرمایه گذار بلند مدت هستند و عده ای نیز، سرمایه گذار کوتاه مدت. اسکالپرها در دسته دوم جای می‌گیرند و با تکنیک و استراتژی اسکالپ و نوسان گیری، سود خوبی به دست می‌آورند.

 

استراتژی اسکالپ، تکنیکی بسیار جالب است. شاید در برخی از بازارها مانند ارزهای دیجیتال یا بورس دیده باشید که بازار روند نزولی پیدا کرده است اما همچنان، عده‌ای در حال کسب سود هستند. این افراد با داشتن علم معامله‌گری، دانش تحلیل و همچنین با داشتن استراتژی اسکالپ ( اسکالپینگ ) می‌توانند در روزهای منفی بازار، سود بدست بیاورند.

اسکالپینگ انواع مختلفی دارد و در بازارهای مالی می‌توان بر اساس آنها معاملات شورت ایجاد کرد. برای مثال می‌توان از اسکالپ بر اساس پرایس اکشن و اسکالپ بر اساس فیبوناچی و همچنین اسکالپینگ به کمک الگوی شمعی ژاپنی نام برد که استفاده از هر کدام در وقت و زمان مناسب خود می‌توادن منجر به ایجاد سود شود.

ما قصد داریم تا در این مطلب، پیرامون اسکالپینگ و انتخاب بهترین آن و همچنین مزایای اسکالپینگ توضیح دهیم. اما پیش از آن در ابتدای کار، در مورد اسکالپینگ و مفهوم آن و اسکالپر، توضیح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید:

مفهوم اسکالپ و اسکالپ در بازارهای مالی

برای اینکه بتوانید اسکالپینگ و تکنیک ریزه خواری در بازارهای مالی را بشناسید، ابتدا باید بدانید که تکنیک اسکالپ به چه معنایی است و اسکالپر کیست؟

اسکالپ scalp در لغت به معنی خرید و فروش برای کسب سود فوری است. اسکالپینگ، یکی از زیر شاخه‌های نوسان گیری است. در این تکنیک و استراتژی، معامله گر می‌کوشد تا معاملات و پوزیشن‌های مختلفی با میزان سرمایه کم و با تایم فریم کوتاه باز کند و با بستن آنها، سود خود را دریافت کند. معمولا کسانی که از این شیوه و استراتژی معاملاتی بهره می‌برند، معاملات خود را بین 1 تا 15 دقیقه باز نگه می‌دارند و همان موقع می‌بندند. به ندرت پیش می‌آید که یک تریدر حرفه‌ای و اسکالپر، پوزیشن خود را بیشتر از 1 ساعت باز نگه دارد. البته ممکن است این حالت به طور استثنا در برخی از موارد پیش بیاید.

افرادی که از اسکالپینگ استفاده می‌کنند، اصطلاحا اسکالپر نام دارند. اسکالپر، کسی است که معاملات کوچک انجام می‌دهد. در واقع در هر بازاری به خرید و فروش‌های کوچک ولی متعدد مشغول است. میزان کمی سرمایه در هر خرید وارد می‌کند و از نوسان آن، کسب سود می‌کند.

 حالا با مشخص شدن معنا و مفهوم اسکالپ و اسکالپر، می‌توان گفت که اسکالپینگ، نوعی استراتژی و تکنیک است که به واسطه آن می‌توان از نوسانات کوچک بازار، کسب سود کرد. وجود بروکر صرافی مثل بینگ ایکس برای این استراتژی به شما کمک می کند اما ابتدا باید ثبت نام صرافی بینگ ایکس bingx را انجام داده و بعد از خدمات آن استفاده کنید.

استراتژی اسکالپ در بازار ارزهای دیجیتال

wMkPMVSZmtzl

بازار ارز دیجیتال از هر نظر در دنیای امروز، محبوبیت بالایی دارد. معاملات در این بازار مانند سایر بازارهای مالی است. می‌توان در آن به صورت بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت، سرمایه گذاری کرد. برخی از تریدرهای این بازار، با دید کوتاه مدت، سرمایه‌های خود را وارد بازار کرده و از آن کسب سود می‌کنند. این افراد، اسکالپرهای روزانه و ریزه خوارهای بازار ارز دیجیتال هستند که با باز کردن پوزیشن‌های متعدد ولی کوچک، سودهای کم اما به تعداد زیاد، به دست می‌آورند.

بازار ارزهای دیجیتال از بازارهایی است که معاملات در آن به شکل یک طرفه است. در واقع در یک طرف معاملات، تریدر وجود دارد و در طرف دیگر ارز دیجیتالی که وجود دارد و می‌توان ان را در صرافی خرید و فروش کرد. به همین دلیل، کمتر می‌توان از نوسانات آن سودهای کوچک به دست آورد. اما بدانید که بازار ارزهای دیجیتال، یک بازار بدون دامنه نوسان بوده و می‌توان سودهای خوبی از نوسانات ارزها بدست آورد. پس اسکالپینگ نیز در این بازار به خوبی فارکس جواب می‌دهد. فقط باید توجه داشت که اسکالپینگ، یک تکنیک است و لازمه انجام دادن آن، داشتن دانش لازم در این زمینه است وگرنه به راحتی، سرمایه از دست خواهد رفت.

اسکالپرها در بازار ارزهای دیجیتال و بازارهای دیگر، خود به دو دسته تقسیم می‌شوند. برخی از اسکالپرها با استراتژی اسکالپینگ روزانه کار می‌کنند. یعنی معاملات خود را برای یک روز یا نهایتا چند روز (کمر از 1 هفته ) باز و بسته می‌کنند. این اسکالپرها را تریدرهای روزانه می‌گویند. اما بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال، موقعیتی را فراهم کرده که می‌توان مانند بازار فارکس، در 1 تا 15 دقیقه یا جتی کمی بیشتر (1 تا چند ساعت) نیز پوزیشن را باز و بسته و سود کسب کرد. افرادی که به چنین کاری مشغول هستند، جزء ریزه خواران این بازار محسوب می‌شوند. شاید یک تریدر حرفه‌ای در طول روز، ده ها معامله و پوزیشن باز کند و حتی ممکن است در هر رمز ارز، در طول روز، چند پوزیشن باز و بسته کند.

بازار ارزهای دیجیتال، بازاری است که سرمایه گذاران اسکالپ، ترجیح می‌دهند در آن به شکل نقد و اسپات معامله کنند. با اینکه معاملات فیوچرز در این بازار طرفداران بسیاری دارد و می‌توان از طریق آنها از نوسانات مختلف کسب سود کرد، اما باز هم ترجیح می‌دهند تا از معاملات اسپات بهره ببرند.

استراتژی اسکالپ در فارکس

بازار فارکس، یکی از بازارهای بزرگ دنیای مالی است که در آن معاملات بسیار زیادی در طول روز شکل می‌گیرد. ماهیت این بازار به شکلی است که سرمایه گذاران در ان، ترجیح می‌دهند معاملات با میزان سرمایه کم ولی با تعداد زیاد در تایم فریم‌های کوتاه داشته باشند. این کار، همان استراتژی اسکالپ است.

استفاده از استراتژی اسکالپ در بازار فارکس، بسیار پرکاربرد است. در این بازار، معامله گران با یکدیگر مواجه هستند و نوعی بازار دو طرفه محسوب می‌شود. بنابراین نوسانات و کم  زیاد شدن قیمت‌ها، موقعیت بسیار خوبی را برای اسکالپرها ایجاد می‌کند تا پوزیشن معاملاتی باز کنند و از نوسان گیری کوتاه مدت، کسب سود کنند.

در نگاه اول، برخی تصور می‌کنند که اسکالپینگ و استفاده از معاملات short time، سود چندانی ندارد. حق با این افراد است. این معاملات با میزان کمی سرمایه و در تایم فریم‌های کوتاه مدت باز و بسته می‌شود. بنابراین، سود کمی را به حساب شخص وارد می‌کند.  اما نکته تامل برانگیز اینجاست که هیچ اسکالپری در طول یک روز به یکی دو معامله اکتفا نمی‌کند. این افراد به صورت کاملا حرفه‌ای در 24 ساعت، تعداد بسیار زیادی معامله را باز و بسته می‌کنند. حتی برخی با کمک ربات‌های معامله گر نیز این اقدامات را راحت‌تر انجام می‌دهند. مانند کاربران صرافی بینگ ایکس bingx که هم معاملات شورت تایم ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهند و هم از معاملات جفت ارزهای فارکس و سهام، کسب سود می‌کنند.

yjxXdEhotvbR

و کلام آخر

انتخاب بهترین نوع اسکالپینگ بسته به شرایط بازار، نوع بازار و سهم، دقت و دانش معاملاتی شخص و برخی از مسائل دیگر بستگی دارد. هر نوع اسکالپینگی به درد هر بازار و شرایطی نمی‌خورد. نکته مهم بعد از یادگیری تحلیل، استفاده از خدمات یک صرافی خوب با حجم معاملات خوب است که در این مورد بتواند به شما یاری رساند و بینگ ایکس گزینه عالی است اما ابتدا باید ورود به صرافی bingx بینگ ایکس کنید و از خدمات کریپتوکارنسی و فارکس آن بهره ببرید.