به گزارش پایگاه خبری نشان :

بینگ ایکس bingx فارکس یک صرافی بروکر با خدمات مهم برای انجام معاملات فارکس و ارز دیجیتال است. همیشه در تقویم، رویدادها و تاریخ‌های مهم درج می‌شود تا هیچ کس فراموش نکند چه روزی، مصادف با چیست. تقریبا چنین اتفاقی نیز در بازارهای مالی رخ می‌دهد.سایت‌های مهم و معتبر درج و پخش اخبار مهم فارکس، همچنین کانال‌های تلگرامی و هر شبکه اجتماعی دیگر، همه و همه می‌توانند رویدادهای مهمی را در خود جای دهند که می‌تواند نقش یک تقویم را داشته باشد.

تقویم اقتصادی می‌تواند شامل هر رویدادی باشد. سطح تورم، تغییرات در نرخ بهره، سطح اشتغال و بیکاری و خیلی از فاکتورهای دیگر از موارد مهم هستند که در تقویم اقتصادی و تقویم فارکس درج می‌شوند. دانستن این اطلاعات می‌تواند کمک بسیار زیادی به سرمایه گذاران در امر سرمایه گذاری کند.

سرمایه گذاران خرد و کلان در بازار فارکس به دنبال موقعیت‌هی نابی هستند که بتوانند وارد بازار شوند و یا از آن خارج شوند. داشتن یک تقویم فارکس در چنین مواقعی بسیار کمک کننده خواهد بود.

ما امروز قصد داریم تا پیرامون تقویم اقتصادی فارکس، مطالب مهمی را بیان کنیم. معرفی این تقویم، کارایی و نحوه استفاده از آن و همچنین مزایای وجود آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا در هنگام سرمایه گذاری با مشکلی مواجه نشوید.

پس با ما همراه باشید.

تقویم اقتصادی فارکس چیست؟

یک تقویم اقتصادی فارکس، تقویمی است که تاریخ‌های مهم و رویدادهای مالی به طور کامل در آن درج شده است. این اطلاعات شامل داده‌های مختلف اقتصادی از جمله نرخ تورم، نرخ بیکاری و اشتغال، تغییرات نرخ ارز و برخی از خبرهای مهم اقتصادی و مالی است. تک تک این خبرها می‌تواند روی بازار جهانی فارکس اثر گذار باشد. به عنوان مثال، تغییرات نرخ ارز در کشور ژاپن و یا تحولات اقتصادی مانند نرخ تورم در ایالات متحده آمریکا به شدت روی بازار جهانی فارکس تاثیر گذار است. این‌ها در بازار فارکس به عنوان یک ابزار ضروری در نظر گرفته می‌شود که روی هر معامله می‌تواند اثرات زیادی داشته باشد.

معامله گران و سرمایه گذاران در بازار فارکس به دو دسته تقسیم می‌شوند. یکی سرمایه گذاران بلند مدت هستند که جفت ارزهای مورد نظر خود را امروز خریداری می‌کنند و شاید تا ماه‌ها و حتی یکی دو سال و بیشتر، به سراغ آن نیایند. یکی هم افرادی هستند که در این بازار به شکل تریدر روزانه و اسکالپر مشغل هستند. گزارش و اخبار اقتصادی و داده‌های بازار مالی در روند معاملات این افراد به شدت تاثیر گذار است. انتشار اخبار بازارهای مالی و داده‌های اقتصادی یکی از بزرگترین محرک‌های این بازار بوده و اگر یک اسکالپر فارکس برای خود استراتژی داشته باشد، این تقویم روی استراتژی‌های او به شدت موثر است.

یک تقویم اقتصادی فارکس شامل تمام رخدادهای مهم شامل تاریخ و ساعت این رخدادها است. همچنین در این تقویم عناوین خبرها، داده‌های پیشین و قبلی و پیش بینی در آن وجود دارد. در این تقویم برخی از داده‌های مهم اقتصاد کلان مانند تولید ناخالص داخلی هر سه هفته یک بار منتشر می‌شود. آمار بیکاری و مطالبات آن نیز در هر هفته منتشر می‌شود. این تقویم می‌تواند در تصمیم گیری تریدرها به شدت موثر باشد. 

بهترین سایت تقویم اقتصادی فارکس

آموزش صرافی بینگ ایکس

در بازار فارکس، استفاده از تقویم اقتصادی فارکس، بسیار کمک کننده است. همیشه بین تکنیکالیست‌ها و فاندامنتالیست‌ها در بازارهای مالی مانند فارکس، بحث و درگیری بالاست. اما با وجود یک تقویم اقتصادی فارکس، دیگر جایی برای بحث باقی نخواهد ماند. داشتن یک تقویم اقتصادی فارکس، نوعی استراتژی درست و عاقلانه به حساب می‌آید.

سایت‌هایی که تقویم اقتصادی منتشر می‌کنند، منابع خوبی برای تقویم اقتصادی فارکس به حساب می‌آیند. در اینجا به ذکر چند سایت مهم و معتبر تقویم اقتصادی فارکس می‌پردازیم:

1. فارکس فکتوری forex factory

این سایت در سال 2004 کار خود را آغاز کرد و در ابتدا فقط به صورت یک تالار گفتمان بود. اما یک سال بعد توانست تقویم اقتصادی فارکس را به سایت خود اضافه کند. این تقویم، کارپسند و با سرعت و دقت بالای به کاربران خدمات می‌دهد. اگر نگاهی به تقویم این سایت بیندازید متوجه می‌شوید که اعداد و ارقام ارائه شده در این سایت از اتکای بالایی برخوردار است. در این تقویم به راحتی می‌توان عدد قبلی، پیش بینی و عدد واقعی را دید.

2. اف ایکس استریت fxstreet

این سایت تقویم فارکس طرفداران خاص خود را دارد. در این سایت می‌توان اخبار کم اهمیت را با رنگ زرد و اخبار نیمه مهم را با رنگ نارنجی دید. اخبار بسیار مهم نیز در یک کادر مستطیل قرمز رنگ منتشر می‌شود.

3. دیلی اف ایکس dailyfx

این سایت بخش اخبار فارکس یا تقویم اقتصادی فارکس را دارد و همه می‌توانند از ان استفاده کنند. در این سایت، بخش سیگنال و آموزش هم وجود داشته و برای دسترسی به برخی از بخش‌های آن باید ثبت نام رایگان در این سایت انجام داد. در این سایت، اخبار با اهمیت کم به زیاد با واژه‌هایی همچون medium و low و high نشان داده می‌شود.

4. ایران بورس آنلاین

این سایت برای افرادی مناسب است که زبان انگلیسی قوی ندارند. در این سایت می‌توان اخبار کم اهمیت را با رنگ زرد و اخبار با اهمیت متوسط را با رنگ نارنجی و اخبار مهم را با رنگ قرمز نشان می‌دهد. تمامی اخبار فارکس و تقویم اقتصادی فارکس در این سایت به زبان کاملا فارسی است.

5. اینوستینگ investing.com

این سایت از موارد مهم در ارائه اخبار اقتصادی فارکس است که برای دریافت و دیدن این خبرها باید وارد این سایت شده و اخبار را بر اساس اهمیت و زمان وقوع، مشاهده و دریافت کنید. دسترسی به اخبار و اطلاعات این سایت نیازمند دانش نسبی زبان انگلیسی است. بخش‌های مختلف آموزشی و نمودارهای زنده جفت ارزها و ارزهای دیجیتال در این سایت وجود دارد و می‌توان آنها را مشاهده کرد. سایت investing.com نیز اخبار را بر اساس اهمیت آن ها با ستاره نشان می‌دهد. اخباری که اهمیت کمی دارند را با یک ستاره، اخبار با اهمیت متوسط را با دو ستاره و اخبار مهم و تاثیرگذار در فارکس را با سه ستاره نشان می دهد.

مزایای تقویم اقتصادی فارکس

تقویم اقتصادی فارکس از موارد بسیار مهمی است که هر تریدر فارکس باید از آن مطلع باشد و قسمت مهم اطلاعات فاندامنتالی خود را از این اخبار بدست بیاورند. تقویم اقتصادی فارکس دارای مزایای فراوانی است که چند تا از مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر است:

· استفاده از تقویم اقتصادی فارکس می‌تواند امکانی را فراهم کند تا حرکات برخی از جفت ارزها بتوان پیش بینی کرد.

·  تقویم اقتصادی فارکس می‌تواند پیش از شکست یا پیروزی، فرصتی را به معامله گر بدهد.

·  تریدرها با وجود تقویم اقتصادی فارکس در بازار فارکس، حضور هوشمندانه خواهند داشت.

· اگر تریدر از تقویم اقتصادی فارکس استفاده کند، می‌تواند برنامه ریزی معاملاتی بهتری داشته باشد.

و کلام آخر

تقویم اقتصادی فارکس مانند چراغ روشن و هدایتگر در دل تاریکی شب می‌باشد که استفاده از آن می‌تواند در موفقیت و کسب سود، به شدت موثر باشد. لذا استفاده از آن به تمام کاربران بازار فارکس، پیشنهاد می‌شود. توجه کنید که برای انجام معاملات فارکس، حتما از یک پلتفرم با پشتیبانی فارسی زبان و پشتیبانی از تریدینگ ویو و متاتریدر5 و کپی ترید و ربات ترید مثل بینگ ایکس استفاده کنید. آموزش صرافی بینگ ایکس bingx را حتما ببینید و بعد از خدمات نامحدود آن نهایت استفاده را ببرید.

 منبع: صرافی بینگ ایکس