به گزارش پایگاه خبری نشان :

15 بهمن سالروز تولد علی نصیریان بازیگر پیشکسوت کشورمان است که بیش از نیم قرن از عمرش را در راه هنر این مرز و بوم صرف کرد.

صابر ابر بازیگر جوان سینما و تلویزیون به مناسبت سالروز تولد استاد علی نصیریان پستی را به اشتراک گذاشت و به تعریف و تمجید از این هنرمند کشورمان پرداخت.

3r0RA1RqOrVB

صابر ابر با انتشار عکسی از علی نصیریان نوشت:

آقای نصیریان تولدتان مبارک، قدمتان به چشم من.... مبارک این خاک شمائید که بودنتان نعمت است و بس.شوکت است و بس..... هزار بار شُکر که شُد تا دَمِتان را نظر کنم، خیره و مبهوت به مردی بودم که تمامش را خرجِ سلامت زندگی می کند.

در تمام روزهایی که در سایه شما بودم، به این فکر می کردم که خدا عجب دوستم دارد! چه خوش بختم، که در بختم چند ماهی شما حضور دارید. من شکوه را با شما تجربه کردم! من از شما خاطره دارم آقای نصیریان! از شما تعریف می کنم ، من برای دوستانم تعریف می کنم که با شما ناهار خوردم ، شام خوردم، در یک اتاق استراحت کردم...

من برای دوستانم تعریف می کنم که با شما خندیدم! با شما زندگی کردم... با شما حرف زدم، از شما شنیدم... دلتان نخواهد، خبر نداریشد چه حالی دارد از شما گُفتن ... جنابِ نصیریان من منظور گرفتم، مقصود گرفتم، مُراد گرفتم .

مولوی نوشته است:زهر باده شود چو جام تویی ............. ظلم احسان شود چو داد تویی

بس کنم ذکر تو نگویم بیش ............... ذکر هر ذکر و یاد یاد تویی ... پ ن :عکس را در پشت صحنه مسخره باز برداشتم.

استاد علی نصیریان 15 بهمن ماه سال 1313 در تهران متولد شد و به واسطه تماشای تعزیه به دنیای هنر علاقه مند شد و در دوران نوجوانی با شرکت در کلاس های تئاتر حضورش در دنیای هنر جدی تر شد و بازیگری را با تئاتر آغاز کرد.

اولین تجربه سینمایی علی نصیریان با یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما گره خورد و آقای بازیگر برای اولین بار با فیلم گاو ساخته داریوش مهرجویی در سال 48 مقابل دوربین رفت.

ZaMop2TsJU55

بازی در سریال سربداران و نقش قاضی شارح اولین تجربه تلویزیونی علی نصیریان بود که یکی از ماندگارترین نقش های او محسوب میشود.