به گزارش پایگاه خبری نشان :

علی دایی دو بار ازدواج کرده است. علی دایی از همسر اولش یک دختر به نام دنیز دارد. دختر اول علی دایی به حرفه رقص به طور جدی می پردازد. دختر علی دایی تولد پدرش را تبریک گفته بود. عکس هایی از دنیز دایی دختر علی دایی را در ادامه ببینید.

دختر علی دایی در لندن

علی دایی

علی دایی

علی دایی

دختر علی دایی / دنیز دایی کیست؟

دنیز دایی فرزند اول علی دایی فوتبالیست و مربی و رکورددار گل دنیا است. که همراه مادر خود در لندن زندگی می‌کند. در ادامه با دنیز دایی بیشتر آشنا شوید و عکس های دنیز دایی در لندن و تهران را ببینید.

دنیز دایی دختر اول علی دایی در صفحه اینستاگرامش بیش از پنج هزار بازدید کنده دارد، دنیز دایی در حال انجام تمرینات آمادگی برای رقص حرفه ای است و فیلم و عکس های از تمرینات رقص و ورزش منتشر می‌کند. و همینطور تصاویری با دوستان و پدرش علی دایی نیز در این میان دیده می‌شود.

صفحه اینستاگرام دنیز دایی deniz_daei است.

علی دایی سال 1383 با مونا فرخ آذری همسر فعلی خود ازدواج کرد ولی این ازدواج اول وی نبود و قبل تر از آن ازدواج ناموفقی داشت. در حال حاضر همسر اول ایشان لندن ساکن هستند و حاصل این ازدواج یک دختر به نام دنیز دایی است

علی دایی سال 1383 با ونا فرخ آذری همسر فعلی خود ازدواج کرد ولی این ازدواج اول وی نبود و قبل تر از آن ازدواج ناموفقی داشت. در حال حاضر همسر اول ایشان لندن ساکن هستند و حاصل این ازدواج یک دختر به نام دنیز دایی می باشد.

همسر سابق علی دایی سالیانه یک بار جهت دیدار دختر و پدر رهسپار ایران می شود.

در حال حاضر علی دایی بر خلاف تصور دو فرزند دارد . اما بیشتر رسانه ها عکسهای نورا دایی فرزند دومش را منتشر کرده اند.

ماجرای بر سر زبان افتادن دنیز دایی از انجایی شروع شد که علی دایی در برنامه نود به اسم دخترش قسم خورد به جان نورا نمی بخشم . اما مایلی کهن در جواب گفت بهتر است بگوید به جان دنیز نمی بخشم . بر این اساس ماجرای همسر سابق علی دایی بر سر زبانها افتاد

دنیز دایی دختر علی دایی از همسر اولش

علی دایی که در دانشگاه صنعتی شریف مهندسی متالوژی خوانده در سال 86 از سوی فیفا به عنوان بیست و ششمین بازیکن برتر تاریخ فوتبال جهان معرفی شد. دایی نه تنها از لحاظ عناوین فردی و تیمی پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ ایران به شمار می رود که ثروتمندترین نیز هست. او یکی از سرمایه دارهای بزرگ ورزش به شمار می آید که البته همیشه دستی هم در کار خیر دارد. دایی هم اکنون ساکن نیاوران است

محل تولد : شهرستان اردبیل محله خیرال 

قد علی دایی : 192 سانتی متر

علی دایی اینستاگرام : alidaei

زندگی خصوصی علی دایی 

علی دایی در سال ۱۳۴۸ در اردبیل و در شهرستان اردبیل  در محله خیرال متولد شد. در سال ۱۳۶۶ در رشته مهندسی عمران در دانشگاه شریف قبول شد، اما به دلیل اینکه فوتبال بازی میکرد در گزینش دانشگاه رد شد. همان سال همزمان در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب هم قبول شد و دو ترم هم به دانشگاه رفت. ولی در سال ۱۳۶۷ دوباره در کنکور شرکت کرد و این بار فاقد آن که گزینش گریبان گیرش شود در رشته متالورژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و لیسانس خود را بهمن ماه سال ۱۳۷۱ از همان دانشگاه دریافت کرد. او تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد ادامه داد.

علی دایی و همسرش 

وی متاهل است و اکنون ساکن محله شهرک غرب در تهران می باشد. وی دارای دو دختر است، نورا و دختر دیگرش دنیز نام دارد. علی دائی علاوه بر فوتبال، در تجارت نیز موفق بوده است و گرداننده چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران است. علی دایی علاوه بر کارهای پوشاک ورزشی در ساختمان سازی نیز فعالیت دارد. علی دایی در شهرک گلستان شهر زادگاهش (اردبیل) یک مدرسه در مقطع متوسطه (هنرستان کارودانش) به نام ابوالفضل دایی (پدرش) ساخته است و از خیرین مدرسه ساز اردبیل می باشد.

علی دایی بایرن مونیخ

علی دایی در سال ۱۳۸۳ از رئیس جمهور سید محمد خاتمی «نشان افتخار شجاعت» دریافت کرد. همچنین وی دارنده نشان بین المللی صلح از موسسه بین المللی صلح می باشد.

 علی دایی، فوتبال را از باشگاه های کوچک شهر اردبیل همچون استقلال اردبیل و شهرداری اردبیل شروع کرد. او پس از قبولی در دانشگاه صنعتی شریف و اقامت در تهران، به تیم تاکسیرانی تهران، سپس به بانک تجارت پیوست و در این تیم بود که اوج دیده شدن را برایش به دنبال داشت و به تیم ملی ایران دعوت شد.

علی دایی

علی دایی بعدها به پرسپولیس تهران و سپس السعد قطر پیوست و از این تیم راهی اروپا شد و به همراه  کریم باقری به باشگاه آلمانی آرمینیا بیله فلد و خداداد عزیزی به اف سی کلن آلمان پیوست. بعد ها وارد بایرن مونیخ آلمان نیز شد . فرانس بکن بائر رییس باشگاه بایرن مونیخ، علی دائی را برای این باشگاه انتخاب کرد و وی را مهاجمی در سطح جهانی معرفی کرد. حضور دایی در بایرن مونیخ آلمان  نهایت معروفیت او بود ، زیرا پیش از آن حضور بازیکنی ایرانی و حتی آسیایی، در یک باشگاه معتبر، نظیر بایرن مونیخ سابقه نداشت. دایی به همراه بایرن مونیخ تا فینال جام باشگاه های اروپا رفت و در نهایت مدال نقرهٔ آن بازی ها را به دست آورد. گرچه دایی در بازی فینال به میدان نیامد.او سپس به هرتا برلین آلمان پیوست و با پوشیدن پیراهن شماره ۹ از اصلی ترین بازیکنان این تیم بود. دایی با هرتا برلین هم در جام باشگاه های اروپا بازی کرد و دو بار دروازهٔ چلسی و یکبار دروازهٔ آث میلان را گشود. حضور موفق علی دائی در باشگاه های اروپایی، راه را برای بسیاری از بازیکنان آسیایی از جمله هیده توشی ناکاتا و مهدی مهدوی کیا هموارتر کرد 

منبع : پاتوق آنلاین