به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

سحر دولتشاهی متولد 16 مهر 1358 در تهران است. سحر دولتشاهی همسر سابق رامبد جوان است. به تازگی شایعه ازدواج سحر دولتشاهی با همایون شجریان پخش شده است که تاکنون توسط طرفین تائید نشده است. سحر دولتشاهی به تازگی در سریال میخواهم زنده بمانم ایفای نقش کرده بود. سحر دولتشاهی عکس جدیدی را در کنار بهراک رادان منتشر کرد.

تبریک تولد سحر دولتشاهی

 تولد سحر خانم دولتشاهی است. او که متولد 16 مهر 1358 است برای جشن تولدش با تبریک های بی شمار سلبریتی های معروف مواجه شد. اول مهناز افشار

سحر دولتشاهی

بهرام رادان هم با انتشار عکس دو نفره جذاب تبریک جانانه ای به سحر دولتشاهی گفت.

سحر دولتشاهی

نوید محمدزاده بازیگر مرد معروف و همسرش فرشته حسینی هم به این بازیگر زن تبریگ گفتند.

سحر دولتشاهی

طناز طباطبایی بازیگر معروف زن هم در استوری خود تبریک جانانه ای گفته است

سحر دولتشاهی

ماجرای ازدواج و طلاق سحر دولتشاهی از رامبد جوان

رامبد جوان مجری صدا و سیمای ایرانی و همچنین بازیگر توانمند ایران سال ۱۳۸۷ با سحر دولتشاهی هنرمند ستاره ایرانی که او نیز در زمینه تئاتر و بازیگری فعالیت داشت ازدواج کرد. اما در سال ۱۳۹۳ از سحر دولتشاهی  جدا شد ...

ماجرای عاشق شدن سحر دولتشاهی 

سحر دولتشاهی مهمان سومین قسمت از ویژه برنامه نوروزی دورهمی شد و با مهران مدیری به گفتگو نشست. در این برنامه مهران مدیری از افزایش بی رویه قیمت ها سخن گفت. ترس بزرگ سحر دولتشاهی گفتگوی آقای مجری و خانم بازیگر با اشاره به ماه تولد وی آغاز شد. سحر دولتشاهی گفت:من متولد مهرماه ۱۳۵۸ هستم. یکی از ویژگی های بارز متولدین مهر این است که بسیار سریع تعادل خود را از دست می دهند. وی در ادامه گفت:من در حال حاضر ۳۸ ساله هستم و دوسال با سن ۴۰ سالگی فاصله دارم.

بیو گرافی سحر دولتشاهی

باید بگویم که یک ترس عجیب از ۴۰ ساله شدن دارم. ترسی که احساس می کنم به دلیل نشناختن این سن و شرایط آن است. عکس سحر دولتشاهی در دورهمی مهران مدیری سپس مدیری از آغاز فعالیت های بازیگری دولتشاهی سوال کرد و او گفت:تحصیلات دانشگاهی من مهندسی شیمی و مترجمی زبان فرانسه است. اما از دوران کودکی علاقه خاصی به بازیگری داشتم. با پدرم به تماشای تئاتر می رفتیم. تا اینکه سال ۷۹ برای اولین بار در یک تئاتر ایفای نقش کردم.

وی درباره اولین حضور خود در عرصه تولیدات تصویری گفت:اولین بازی در یک اثر تصویری را در فیلم چهارشنبه سوری به کارگردانی اصغر فرهادی تجربه کردم. در آن فیلم با هدیه تهرانی همبازی بودم و ایشان کمک بسیاری به رفع دلهره و استرس من در جلوی دوربین کردند که بابت این موضوع از او تشکر می کنم. سحر دولتشاهی در توضیحات خود اظهار کرد:با اینکه پدر و مادرم هنرمند نبودند اما هنر را دوست داشتند و حامی و مشوق اصلی من بودند. مادرم نایب رئیس فدراسیون شنا بود، اما ورزش را در حد کمک به سلامتی به من توصیه می کرد. با این حال من مهارت غریق نجات و مربی گری شنا را به طور کامل آموختم

سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی و مهران مدیری وی در ادامه درباره معیارهای انتخاب خود برای بازی در یک نقش گفت:اول از همه فیلمنامه، سپس سابقه کارگردان و بعد از آن تکراری نبودن نقش در انتخاب فیلم ها بسیار مهم است. اما تنها فیلمی که بدون توجه به فیلمنامه آن را پذیرفتم فیلم خانم برومند بود. سپس مهران مدیری از آرزوی دیرینه این بازیگر پرده برداشت و گفت:نویسندگی آرزوی شما بوده و هست؟ دولتشاهی در پاسخ به این سوال اظهار داشت:بله. گرایش من در هنر نیز ادبیات نمایشی بوده و هست اما به دلایل مختلفی از جمله تنبلی و… محقق نشده است.

ربان بودنش را نقطه عطف خصوصیات خود عنوان کرد. عاشق شدن سحر دولتشاهی او سپس به عاشق شدنش در زندگی نیز اعتراف اما از توضیح جزئیات این عشق خودداری کرد. دولتشاهی که دو سیمرغ جشنواره فیلم فجر و چندین افتخار دیگر را در کارنامه هنری خود دارد، معتقد است که بازیگری شغل پر احساس اما در عین حال پرزحمت و سخت است. در این باره نیز تجربه خود از فیلم شکاف به کارگردانی کیارش اسدزاره را بازگو کرد که در یکی از سکانس ها فرزند خود را از دست می دهد واز این سکانس بسیار متاثر گشته است.

وی اولین گفتگوی تلویزیونی خود را با درخواست کمک از هموطنان برای آزادی زنان زندانی که به دلیل جرائم غیرعمد در حبس هستند، به پایان رساند و نمایشنامه اولین تئاتری که در آن بازی کرده است را به موزه دورهمی اهدا کرد. مهران مدیری هم در پایان با اشاره دوباره به موضوع برنامه گفت:قیمت گذاری می تواند یکی از پردرآمدترین شغل های جهان باشد؛ به شرط آنکه قیمت گذاران کرکره انصاف را پایین بکشند!

تئاتر سی به تازگی به پایان رسیده است.در این ایام به علت نمایش سی که به اجرا درآمد ،رفت و آمد های بسیاری در مجامع و مفاحل عمومی پیرامون سی صورت گرفت که این دو هنرمند محبوب را در کنار هم نشان می دهد.شاید دامن زدن به حاشیه ازدواج سحر دولتشاهی و همایون شجریان هم به همین علت باشد.

زندگینامنه سحر دولتشاهی

او متولد ۱۶ مهر سال ۱۳۵۸ در تهران است. لیسانس ادبیات نمایشی و مترجمی زبان فرانسه دارد. مادرش نائیب رئیس فدراسیون شنا و پدرش مهندس و در تور‌های دوچرخه سواری در ایران و خارج از کشور فعال است. خانواده سحر دولتشاهی ۵ نفره است و به جز خودش یک خواهر (نسیم دولتشاهی) و یک برادر (روزبه دولتشاهی) دارد. در مصاحبه‌ای گفته است که از کودکی به همراه خانواده بیننده حرفه‌ای تئاتر بوده است و کار هنری را نیز در زمانی که دانشجو بود با تئاتر‌های دانشجویی آغاز کرده است. تئاتر را به طور حرفه‌ای در سال ۷۹ آغاز کرده است.

همسر اول او رامبد جوان از هنرپیشگان و بازیگران سینما و تلویزیون بود. سحر دولتشاهی و رامبد جوان در تئاتر با هم آشنا شدند و در تاریخ بیست و هفتم اسفند ماه ۱۳۸۷ با هم ازدواج کردند. سحر دولتشاهی در جایی گفته است که ما دوستان مشترکی داشتیم و دورادور هم را می‌شناختیم

پیرامون شایعه داغ ازدواج همایون شجریان و سحردولتشاهی

بعد از ۵ سال شایعه طلاق رامبد جوان و سحر دولتشاهی در فضای مجازی پیچید، ابتدا کسی این حرف را باور نمیکرد، چون این زوج دوست داشتنی به نظر جدا نشدنی بودند. اما رفته رفته مشخص شد منبع شایعات موثق بوده است و طلاق گرفته اند. در سال ۱۳۹۳ در سکوت کامل خبری از هم جدا شدند و تا مدت‌ها در مورد طلاق شان صحبتی نکردند و مشخص بود که هیچکدام دوست ندارند حریم شخصی شان شکسته شود و ماجرای زندگی خود را در رسانه‌ها بازگو کنند. آن‌ها هرگز دلیلی برا جدایی شان مطرح نکردند، اما چندی بعد از این جدایی رامبد جوان با نگار جواهریان هنرپیشه دیگری ازدواج کرد.

بازی سحر دولتشاهی در سریال مسافران ساخته همسر سابقش رامبد جوان در سال ۱۳۸۸ با نقش ادم فضایی بسیار مورد پسند قرار گرفت و موجب شد خیلی زود به شهرت برسد.

سحر دولتشاهی در مصاحبه‌ای گفته بود: بازیگری از بچگی برایم جذاب بود، اما واقعیتش این است که من ادبیات نمایشی خوانده ام و هنوز هم بخشی از دغدغه ام نوشتن است. در دوران دانشجویی همان موقع که سر کلاس می‌نوشتم، از شاگردان خوب بودم یا وقتی ترجمه می‌کردم. خیلی غبطه می‌خورم اگر همچنان برای نوشتن وقت نگذارم. نوشتن همیشه پسِ ذهن من هست. نمی‌دانم باید زمانش برسد یا من زمانش را برسانم! هنوز هم فکر می‌کنم یکی از شغل‌های ایده آلم نویسندگی است.او در این سال‌ها موفق به ترجمه چند کتاب شده است.

سحر دولتشاهی

برای سحر دولتشاهی سال ۹۳ نقطه عطفی در کارنامه اش بود؛ او از یک طرف بعد از مدت‌ها ایفای نقش مکمل در فیلم‌های مختلف در سومین فیلم حسین فرحبخش یعنی “مستانه” نقش یک را ایفا کرد و از آن طرف با دو فیلم نسبتا خوب “شکاف” و “عصر یخبندان” به جشنواره سی و سوم آمد.