به گزارش پایگاه خبری نشان :

قیمت دلار نوسانات زیادی را طی می کند. قیمت دلار در معاملات صبح سه‌شنبه بازار آزاد نسبت به روز دوشنبه 10 تومان کاهش یافته و 28 هزار و 190 تومان مبادله شد. صرافی ملی امروز قیمت دلار را 26 هزار و 959 تومان ثبت کرد. در بخش اقتصادی قیمت دلار و سایر ارزها را به صورت روزانه می آوریم. در ادامه جدول قیمت دلار و یورو را مشاهده کنید.

قیمت دلار ریزش کرد

صبح امروز -سه‌شنبه بیست و پنجم آبان- قیمت دلار افت اندکی داشت و قیمت درهم نیز در محدوده 7 هزار و 720 تومان ماندگار بود

دلار صرافی ملی 26959 26426
یورو صرافی ملی 31463 30840
دلار بازار 28190 -
یورو بازار 32280 -
درهم بازار 7720 -

قیمت دلار در بازار متشکل ارزی

قیمت دلار عمده در بازار متشکل ارزی صبح امروز ابتدا 26 هزار و 796 تومان ثبت شد و در نیمه روز به 26 هزار و 690 تومان رسید. قیمت دلار خرده فروشی (سنا) نیز صبح امروز 27 هزار و 64 تومان اعلام شد و در نیمه روز به 26 هزار و 957 تومان کاهش یافت.

قیمت یورو در بازار متشکل صبح امروز ابتدا 31 هزار و 269 تومان ثبت شد و در نیمه روز 31 هزار و 292 تومان اعلام شد. قیمت یورو سنا نیز ابتدا 31 هزار و 581 تومان ثبت شد و در نیمه روز 31 هزار و 604 تومان ثبت شد.

قیمت دلار صرافی ملی

صرافی ملی امروز قیمت دلار را 26 هزار و 959 تومان ثبت کرد. قیمت یورو صرافی ملی نیز 31 هزار و 463 تومان اعلام شد.

قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت دلار در معاملات صبح سه‌شنبه بازار آزاد نسبت به روز دوشنبه 10 تومان کاهش یافته و 28 هزار و 190 تومان مبادله شد. قیمت یورو نیز 32 هزار و 280 تومان خرید و فروش شد.

قیمت درهم نیز که معامله‌گران آن را سیگنال دهنده قیمت دلار می‌دانند، در نیمه روز در قیمت 7 هزار و 720 تومان قرار گرفت که نسبت به روز دوشنبه تغییری نداشته است

دلار با روند نزولی که طی سه روز گذشته پیش گرفته تا امروز به نزدیکی مرز ۲۸هزار تومان رسیده اما با توجه به اخبار ضد‌و‌نقیضی که پیرامون بر‌جام وجود دارد، برای شکست این کانال دچار تردید شده است.

دلار در نتیجه توقف خرید‌ها از سقف ۲۸۸۰۰تومان فاصله گرفت و تا امروز به سطح ۲۸۱۵۰تومان رسید؛ اما با اخبار ضد‌‌و‌نقیضی که درمورد بر‌جام منتشر شده و انتظارات متفاوتی که شکل گرفته، نه توان صعود به مرز ۲۹هزار و نه قدرت عقب‌نشینی به کانال ۲۷هزار تومان را ندارد.

در‌واقع وجود جو منفی نسبت به بر‌جام در بین برخی معامله‌گران و خوشبینی عده‌ای دیگر به آینده این مهم، باعث شده در آستانه شروع مذاکرات سردرگمی بازار ارز تشدید شود؛ اما از آنجا که تاکنون وعده‌های مسئولان درمورد شروع مذاکرات بی‌نتیجه بوده، اخیرا بازار عمدتا نسبت به اخبار منفی پیرامون این موضوع واکنش نشان می‌دهد و تاثیر‌پذیری معامله‌گران از سیگنال‌های مثبت کاهش یافته است.

در‌حالیکه دلار در بازار نقدی روز گذشته با قیمت ۲۸۱۰۰تومان بسته شده بود، پس از اظهارات بر‌جامی شب گذشته معاون سیاسی وزیر امور خارجه، در معا‌ملات پشت‌خطی با اندکی افزایش رو‌به‌رو شد که دلیل آن، توجه معامله‌گران به بخشی از صحبت‌های باقری در گفت‌و‌گو با همتایان چینی و روسی خود بود، که اعلام کرده لغو تحریم‌های غیرقانونی آمریکا یک ضرورت و اولویت اصلی مذاکرات پیش‌رو است.

برداشت برخی از صحبت‌های باقری این بود که طرفین بر‌جام همچنان به دنبال امتیاز‌گیری هستند و فعلا قصد جدی برای بازگشت به مذاکرات ندارند؛ این در‌حالیست که دیروز امیر‌عبداللهیان وزیر خارجه، از برقراری درک مشترک بین طرفین بر‌جام و آمادگی برای رسیدن به یک توافق خوب خبر داد.

اما اظهارات باقری بیشتر مورد توجه قرار گرفت و انتظارات معامله‌گران افزایش یافت؛ در نتیجه تحت تاثیر جو پیش آمده روند نزولی دلار متوقف شد قیمت آن در بازار نقدی امروز به ۲۸۱۰۰ و در معا‌ملات پشت‌خطی تا ۲۸۲۲۰تومان بالا رفته است.

بنابر پیش‌بینی فعالان بازار ارز، تا آغاز دور هفتم مذاکرات که بر اساس زمان اعلام شده تنها ۱۳روز باقی‌ مانده، دلار بین قیمت ۲۸۱۰۰ و ۲۸۵۰۰تومان نوسان خواهد داشت و به نظر نمی‌رسد در طول این مدت، اتفاق خاصی که بتواند دلار را تا ۲۹هزار بالا ببرد یا آن را به کانال ۲۷هزار تومان باز‌گرداند، رخ دهد.

اما از نظر تحلیلگران فنی، چنانچه خرید‌اران به میدان معا‌ملات باز‌نگردند، با توجه به قرار گرفتن دلار زیر سطح مقاومتی ۲۸۲۰۰تومان، احتمال عقب‌نشینی آن تا مرز ۲۸هزار تومان وجود دارد؛ در غیر این صورت با افزایش حجم خرید‌ها و بالا رفتن انتظارات، دلار مجددا تا سطح ۲۸۵۰۰تومان پیش‌روی خواهد کرد.

منبع : تجارت نیوز