به گزارش پایگاه خبری نشان :

امیر نوری از ایران رفت امیر نوری بازیگر اهل ایران متولد ۶ شهریور ۱۳۶۵ در تهران است.امیر نوری از سال ۱۳۷۲ و زمانی که هفت ساله بود بازیگر شد اما بینندگان تلویزیونی با امیر نوری در سال ۱۳۸۰ و سریال یادداشت های کودکی و پس از آن در بدون شرح آشنا شدند.از نمونه آثار او می توان به مجرد ۴۰ ساله، دایره زنگی، ورود به جزیره، بالش ها، رسوایی ۲، زندانی ها و زیر نظر اشاره کرد امیر نوری برای همیشه به اسرائیل مهاجرت کرد

مهاجرت امیر نوری

امیر نوری

بیوگرافی امیر نوری

نام:امیر

نام خانوادگی:نوری

تاریخ تولد:6 شهریور 1365 در تهران

سالهای فعالیت:از 1372 تاکنون

وضعیتا تاهل:مجرد

امیر نوری بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 6 شهریورماه سال 1365 در تهران متولد شد.

امیر نوری بازیگر سینما و تلویزیون

امیر نوری تنها پسر خانواده است و سه خواهر دارد. پدر امیر نوری کارمند شرکت واحد بود که تیرماه سال 91 برا اثر سکته قلبی درگذشت و مادرش خانه دار است.

امیر نوری تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم ادامه داد و بازی فوتبال یکی از ورزش های مورد علاقه او است و عضو تیم فوتبال هنرمندان است.

این هنرمند کشورمان دوستان زیادی در دنیای هنر دارد و رابطه بسیار نزدیک و صمیمانه ای با مجید صالحی، اکبر عبدی، مهران غفوریان، امیر جعفری و بسیاری دیگر از بازیگران دارد و در اغلب مناسبت ها در کنار آنها دیده میشود.

اکبر عبدی از بازیگران پیشکسوت دنیای هنر است که امیر نوری رابطه بسیار نزدیکی با او دارد

دامادی امیر نوری

امیر نوری

در اغلب برنامه ها و مراسم هایی که اکبر دعوت میشود، امیر نوری هم در کنار او دیده میشود و رابطه این دو هنرمند فراتر از یک دوستی ساده است و امیر نوری رفت و آمد خانوادگی هم با اکبر عبدی دارد.

امیر نوری اکبر عبدی را بعد از زنده یاد خسرو شکیبایی بهترین بازیگر سینمای ایران میداند و بازیگری را در کنار این هنرمند سرشناس و در دوران کودکی آغاز کرد و درس های زیادی از او آموخته است.

امیر نوری اردیبهشت ماه سال 95 دچار عارضه سینوس پایلونیدال(بازگشت مو به کمر) شده بود و مجبور به انجام یک عمل جراحی شد و بازیگران زیادی برای عیادت از او به بیمارستان رفتند.

عیادت امیر جعفری از امیر نوری در بیمارستان

آذر ماه سال 96 بود که امیر نوری بار دیگر تحت عمل جراحی قرار گرفت و تیم پروفسور سمیعی جراحی دیسک کمر او را برعهده داشتند.

امیر نوری بازیگری را از دوران کودکی و از سال 1372 آغاز کرد و خیلی زود توانست نظر مخاطب را جلب کند و به دل بینندگان آثارش بنشیند.

امیر نوری از آن دست بازیگران پر از شیطنتی است که ماجرای بازیگر شدن او هم در نوع خودش جالب است.

استعداد امیر نوری توسط فریون حسن پور کارگردان سینما کشف شد و ماجرا از این قرار بود که تیم ساخت فیلم دوستان خوب به کارگردانی فریدون حسن پور مشغولفیلمبرداری بودند و محل فیلمبرداری آنها بامحل فوتبال بازی کردن امیر نوری یکجا بود و همین موضوع سبب شد تا برای اولین بار فریدون حسن پور آنجا امیر نوری را ببیند و به او پیشنهاد بازیگری دهد

سلفی خاص امیر نوری « تغییر چهره »

امیر نوری

امیر نوری هم به دنبال راهی برای فرار از درس و مدرسه بود با فهمیدن این موضوع که بچه های این گروه فیلمبرداری مدتی مدرسه نمیروند تصمیم گرفت پیشنهاد فریدون حسن پور را قبول کند و اینگونه بود که وارد دنیای بازیگری شد.

امیر نوری در اولین تجربه بازیگری اش در سینما مقابل دوربین فیلم سینمایی دارا و ندار ساخته فریدون حسن پور رفت و اولین تجربه بازیگری او در کنار اکبر عبدی در این فیلم رقم خورد.

این بازیگر کشورمان که همیشه آرزو داشت اکبر عبدی را از نزدیک ببینید همبازی شدن در این فیلم با او برایش یک اتفاق بزرگ بود و به آرزویش رسید و به یکی از کارهای ماندگار او تبدیل شد.

سریال یادداشت های کودکی به کارگردانی پریسا بخت آور سال 1380 از شبکه پنج سیما پخش شد و امیر نوری یکی از ماندگارترین نقش هایش را در این سریال ایفا کرد.

امیر نوری در این سریال بازیگر نقش مملی پسر عزیزآقا و اخترخانم با بازی سیروس گرجستانی و مهرانه مهین ترابی بود که جذابیت های بازی در این نقش در کنار فیزیک بامزه او باعث ماندگاری این نقش شد.

یادداشت های کودکی

احمد قدکچیان، سیروس گرجستانی و امیر نوری در یادداشت های کودکی

نقش ماندگار امیر نوری در بدون شرح

سریال بدون شرح به کارگردانی مهدی مظلومی سال 81 از شبکه سه سیما پخش شد و یکی از سریال های پربیننده تلویزیون بود.

بسیاری از بازیگران این سریال با نقش هایشان در این مجموعه ماندگار شدند و امیر نوری هم یکی از آنها بود که نقش حمید دارآبادی پسر دکه داری که مجله شهر قشنگ را می فروخت را بازی میکرد

امیر نوری

امیر نوری در سریال بدون شرح با بازیگرانی چون فتحعلی اویسی، امیر جعفری، مریم سعادت، فلامک جنیدی، لیلی رشیدی، بیژن بنفشه خواه، محمود بصیری، مهدی صبایی و... همبازی بود.

توضیح امیر نوری درباره پست اینستاگرامی جنجالی‌اش

تسنیم نوشت: بازیگر اخراجی‌ها و معراجی‌ها در واکنش به سوء استفاده برخی از شبکه‌ها و رسانه‌های معاند از پستِ‌ اینستاگرامی‌اش، گفت: من هیچ‌جایی نرفتم، ایرانم و قصد رفتن هم ندارم.

امیر نوری بازیگر کمدی سینما و تلویزیون در اینستاگرام، آگهی به اشتراک گذاشت که مورد بحث و شبهه فراوانی شد. این بازیگر در اینستاگرامش با اشتراک گذاشتن آگهی استخدام در اسرائیل نوشت «من از رژیم‌صهیونیستی پیشنهاد دریافت کردم اطلاعات زیادی دارم؛ ما رفتیم!»

این پست اینستاگرامی امیر نوری جنجال زیادی را به راه انداخت و بسیاری از رسانه‌های خصوصاً معاند، با تیتر مهاجرت امیر نوری به اسرائیل از این تصمیم او شگفت‌زده شدند. اما اینکه امیر نوری این پست را به شوخی یا جدّی به اشتراک گذاشته، سؤال بسیاری است؛ حتی برخی از شبکه‌ها و رسانه‌های معاند که به دنبال سوء استفاده از کوچکترین حاشیه‌ای‌اند این بار هم کلیدواژه و عبارتِ «آیا امیر نوری به اسرائیل پناهنده شد؟» را استفاده کردند. 

به سراغِ امیر نوری رفتیم تا او درباره این ابهام و حواشی و پشت پرده سوء استفاده شبکه‌های معاند از اظهارنظرها و پست‌های فضای‌مجازی هنرمندان صحبت کند. هنرمندی که از سال 1372 تاکنون در عرصه سینما و تلویزیون کشورمان حضور داشته و بیشتر در ژانر طنز به ایفای نقش پرداخته است.

* آقای نوری ماجرای این پستِ حاشیه‌ساز چه بود؟ آیا واقعاً برای محضِ شوخی این اتفاق افتاده و یا قصدِ دیگری داشتید؟

آن روز دیدم در حینِ بازی کردن، تبلیغی رویِ گوشی‌ام آمد و باعثِ تعجبم شد. گفتم اطلاع‌رسانی کنم تا جوانان‌مان گرفتارِ این پیشنهادهای وسوسه‌برانگیزِ توخالی نشوند. با خودم گفتم شاید جوانی بیکار در خانه است و یا به پول نیاز دارد، ناخواسته واردِ این فضاهای خطرناک بشود. چون همه‌مان می‌دانیم و بارها گزارشاتی دیده‌ایم و حتی در فیلم‌ها و سریال‌ها هم به آن پرداخته شده، چقدر افرادی داشته‌ایم فریبِ این پیشنهادها را خورده‌اند و چه گرفتاری‌هایی برایشان به وجود آمده است. 

حتی بسیاری از این افراد فریب‌خورده در این شلوغ‌بازی‌ها، آتش‌سوزی‌ها و خرابکاری‌ها، حضور پیدا می‌کنند؛ یا امثالِ‌ نخبگان ما همچون شهید فخری‌زاده به واسطه همین افرادِ دور و اطراف‌مان که فریبِ این پیشنهادها را می‌خورند، لو می‌روند و ترور می‌شوند. من خواستم به سهمِ خودم یک اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی برای جوانِ کشورم کرده باشم. گفتم شاید او هم با همین تبلیغ روبرو شود اما از سرانجامش بی‌خبر باشد. 

* به نظر خودتان چرا آن‌قدر برایتان فضاسازی کردند؛ مثلاً نوشتند که امیر نوری به اسرائیل پناهنده شده و امثالِ این حواشی و شایعات را برایتان درست کرده‌اند؟ آیا واقعاً قصدِ مهاجرت داشته‌اید؟

واقعاً شلوغ‌کاری کرده‌اند. تکلیفِ شبکه‌ها و رسانه‌های معاند معلوم است، واقعاً دلم از برخی قضاوت‌های نادرستِ در داخل کشور هم می‌سوزد. من هیچ‌وقت دنبالِ هیاهو و حاشیه‌سازی نبوده‌ام؛ اما یک عده دنبال حاشیه‌سازی‌اند.

من اگر جایی پیامی می‌دهم کشورم و مردمم برایم اهمیت دارند. از طرفی هم شما صفحه اینستاگرامی‌ام را ببینید من خیلی با فاصله پُست می‌گذارم و از فضای‌مجازی ترجیحاً دورم.

من در چیزها و کارهایی که اطلاع ندارم دخالت نمی‌کنم. در این جوّها قرار ندارم که درباره هر اتفاقی اظهارنظری داشته باشم. اما اینکه می‌گویند پناهنده شده‌ام و یا قصدِ‌این کار را داشته‌ام باید بگویم از مسافرت بدم نمی‌آید اما اینکه مهاجرت کنم و یا بخواهم از اینجا بروم،‌ همچنین آدمی نیستم. 

* چرا کم‌کارید؛ شاید یکی از دلایلی که این همه حاشیه برای رفتنِ شما به وجود آمده همین کم‌پیدا شدن روی آنتن تلویزیون و یا کارهای سینمایی هم باشد...

من فعلاً در استراحتم، شاید دو سه ماه دیگر ساخت یک فیلم کوتاه را تجربه کنم. شاید از تلویزیون دلخوری داشته باشم و تقریباً از شروع کرونا به طور جدّی سرکاری نرفتم، اما زندگی‌ام اینجاست، خانواده‌ام اینجا هستند و جایی هم نمی‌روم. من حتی زمانی که برای مسافرت به اتریش رفتم با پناهنده‌ای روبرو شدم با او بحث کردم که چرا از ایران رفته است؟ هیچ‌وقت نمی‌گذارم از کشورم بدگویی کنند و هر جا رفتم دفاع کردم.

ما اینجا برای خودمان یک عزت و احترامی داریم؛ به قول معروف مردم برای‌مان احترام قائلند و شاید جایِ دیگری از این خبرها نیست. من خواستم به جوانان‌مان هشداری داده باشم که در کمین‌اند برای اینکه به انحاء مختلف و پیشنهادهای وسوسه‌کننده‌، گرفتارشان کنند و فریب‌شان بدهند. 

* تا به حال پیشنهادی از شبکه‌های ماهواره‌ای شده و یا قصدِ مهاجرت داشته‌اید؟

چند سال پیش یک پیشنهادی شد و بعد از پرس‌وجو، ترجیح دادم که نروم. به خودم گفتم: «با تلویزیون و پول بیت‌المال معروف شدی و حالا جلوی دوربینِ شبکه‌های آن ورِ‌ آبی حاضر شوم؟» این کار درست و منطقی نیست.

البته پیشنهادهای دیگری هم بوده که عذرخواهی کرده‌ام و گفته‌ام وضعم خیلی خوب نیست اما اگر روزی هم این اتفاق بیفتد جلوی هیچ دوربین آن‌ورِ آبی حاضر نخواهم شد. اگر از گرسنگی هم بمیرم آنجا نمی‌روم که در شبکه‌هایشان کار کنم؛ چون اعتقاد دارم تلویزیون ایران سال‌ها برای‌مان هزینه کرده و این پول دریافتی از آن شبکه‌ها، حلال نیست.

ازدواج

امیر نوری هنوز ازدواج نکرده و مجرد است. امیر نوری متولد 6 شهریور 1363 در تهران، بازیگر است. دیپلم دارد، پدرش کارمند شرکت واحده بود که در سال 91 فوت کرده است و مادرش خانه دار است، فقط سه خواهر دارد و خودش فرزند سوم خانواده است، عضو فوتبال و والیبال تیم هنرمندان است.

 

بازیگری از زمین های خاکی …

یه روز که داشتم فوتبال بازی می کردم یه سری بچه به همراه دوربین فیلمبرداری و یه گروه به آنجا آمدند آن زمان کمی از الان چاق تر بودم، بگذریم، آقایی پیش من آمد که بعدها فهمیدم نامش فریدون حسن پور می باشد و کارگردان است، به من گفت : در فیلم من بازی می کنی، گفتم نه بابا حوصله ندارم روز بعد بازهم با تعدادی از بچه ها همانجا آمدند و وقتی فهمیدم برای بچه ها مرخصی از مدرسه گرفتند، گفتم حالا که آنها مدرسه نمی روند من هم بازیگر می شوم و از همانجا بود که به بازیگری روی آوردم.

 

شروع حرفه ای + شهرت

من از سال ۷۲ و زمانی که ۹ ساله بودم، بازیگر شدم اما بینندگان تلویزیونی با من در سال 1380 و سریال یادداشت های کودکی و پس از آن در بدون شرح سال 80 آشنا شدند از بازیگری راضی ام فکر می کنم بازیگری بهترین شغل دنیاست، چون در آن واحد می توانی چند شغل داشته باشی وقتی یک بازیگر نقشی را بازی می کند، یعنی برای مدت زمانی شغل آن نقش را می پذیرد

شغل دوم

شغل دیگری هم دارم که رستوران داری است.

 

علاقه به سفر

خیلی زیاد. من عاشق سفر کردن هستم و هر وقت فرصتی داشته باشم ، به سفر می روم ، تقریباً به تمام ایران سفر کرده ام یعنی به بیشتر استان ها رفته ام ، اما در کنار ایرانگردی ، جهانگردی چندان نداشته ام و فقط به چند کشور حوزه خلیج فارس سفر کرده ام .

طرفدار استقلال بودم !

طرفدار استقلال بودم اما حالا بی طرف شدم چون در آن مقطعی که استقلال را دوست داشتم، عاشق بازیکنان آن نسل بودم.

اوقات فراغت

با کتاب خواندن و گوش دادن به موسیقی و یادگیری آن ، وقتم را می گذرانم و گاهی اوقات هم با دوستانم هستم و بیشتر در کنار خانواده ام روزها را سپری می کنم.

حضور در خط مقدم جنگ با داعش

امیر نوری، بازیگر کشورمان که مدتی در فلوجه به سر می برد عنوان کرد. من نه بخاطر عراق نه سوریه نه پول نه عکس نه کار نه مطرح کردن خودم نه برای سیاست نه تبلیغات، نه یخچال نه کولر نه و … فقط فقط بخاطر ایران و مردمم آمدم، آمدم که از طرف مردم به مدافعان خسته نباشید بگم و دستشون و ببوسم.

تهدید داعش

حضور او در فلوجه در کنار مدافعان حرم، سرو صدای زیادی به پا کرده تا جایی که او حتی در برخی صفحات مجازی متعلق به اعضای داعش تهدید شد.

خاطره با علی صادقی

یه ۲۰۶ خریده بودم، با علی تماس گرفتم و گفتم علی یه ماشین خریدم، گفت : بیا دنبالم گفتم : مگه خودت ماشین نداری، می خواهی راننده هم استخدام کنی گفت بیا تا بهت نشون بدم ماشین چیه ؟ وقتی به خانه اش رسیدم، دو تا بلندگو دیدم که اندازه یخچال بود، هر کدومش ۱۵ میلیون تومان قیمت داشت از تعجب داشتم شاخ در می آوردم، منو بگو که کلاس اتومبیلم را می گذاشتم.

فیلم شناسی امیر نوری

با ادامه این مطلب از بخش فرهنگ و هنر نمناک همراه باشید تا شما را با اسامی فیلم و سریال های امیر نوری بیشتر آشنا کنیم.

زیرنظر 1397

ناردون 1394

رسوایی 2 1394

افسونگر 1392

کی داده؟ کی گرفته؟ ١٣٩٣

ضد ضرب 1393

پیش شرط ازدواج 1392

مجرد 40 ساله 1392

مسابقه ازدواج 1392

رد کارپت 1392

معراجی ها (فیلم) 1392

نیش 1391

رسوایی 1 1391

من خودم 1390

خانه به خانه 1389

به من نگو دزد 1389

من پلیس نیستم 1389

کات کلانتری 1389

با هم در خانه 1389

یک بام و دو هوا 1389

اخراجی ها 3 1389

آخرین مجرد 1389

طلاق به سبک ایرانی 1388

بعدازظهر سگی سگی 1388

دلقک ها 1388

پسر تهرانی 1387

دلداده 1387

دایره زنگی 1386

شبی در تهران 1386

بختک 1386

هندوانه شب یلدا 1386

در مه بخوان (بالاتر از آسمان) 1385

عاشق 1385

ازدواج صورتی 1383

خیمه سبز 1381

پیوند 1377

پول 1377

دارا و ندار 1377

منبع : ساعد نیوز