به گزارش پایگاه خبری نشان :

26 اکتبر (4 آبان) در دیدار پورتو مقابل سانتاکلارا ، طارمی گلی به ثمر رساند که از آن روز بعد تاکنون نتوانسته دروازه حریفان را باز کند. نزدیک 45 روز است که ستاره کشورمان در 8 بازی نتوانسته گل بزند و همین مسئله باعث شده تا انتقادها از طارمی افزایش پیدا کند.

البته نظرات متفاوتی در خصوص طارمی است و بسیاری به حمایت از این بازیکن می‌پردازند و معتقد هستند که در تاکتیک کونسیسائو او نقشی مهم ایفا می‌کند. یکی از آنها نشریه اوجوگو، یکی از معتبرترین روزنامه‌های پرتغال است که در این مدت به حمایت از ستاره کشورمان پرداخته و معتقد است که او به روند گلزنی بازخواهد گرفت. این نشریه، امروز نیز گزارشی در همین خصوص منتشر کرد و دوباره به حمایت از طارمی پرداخت.

افت مهدی طارمی

اوجوگو در گزارش اختصاصی خود نوشت که راه حل طارمی برای بازگشت به مسیر گلزنی این است که نباید خیلی این اوضاع را سخت بگیرد. این رسانه با استفاده از نظرهای کارشناسان خود مدعی شد که شاید «تلاش بی اندازه برای گلزنی» باعث این اتفاق شده است. دومینگوس و هوگو آلمیدا، ستاره‌های اسبق پورتو در این خصوص گفتند که نباید فشار حداکثری روی طارمی ایجاد شود زیرا این اتفاق خیانت به بازی اوست

مهدی طارمی

طارمی در این مدت با اینکه گل نزده ولی در پورتو نقشی اساسی ایفا کرده است. عدم گلزنی او باعث شده که اهمیت این بازیکن نادیده گرفته شود و فشاری بی حد و حصر روی دوش او تلمبار شود. او اکنون بیشترین زمانی است که برای باشگاه پرتغالی گلزنی نکرده و همین عامل باعث شده تا فشاری روی او سنگینی کند که باید در این بازی‌ها گلزنی کند.

ستاره کشورمان در این 8 بازی با اینکه گل نزده ولی توانسته 5 پاس گل بدهد و یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان پورتو شناخته شود. او البته یک بار شانس گلزنی داشت ولی با یک کار شگفت‌انگیز، پنالتی خود را به فرانسیسکو کونسیسائو بخشید تا همدلی و همبستگی تیم پورتو را به وضوح نشان دهد. این کار او البته با واکنش سرمربی تیم و بازیکن همراه شد و اتفاق جالبی را در پی داشت.

نکته جالب توجه دیگر این است که طارمی در این 8 بازی، میانگین 80 دقیقه در زمین حضور داشته و توانسته جزو بازیکن اساسی کونسیسائو نام گیرد. او زوج خوبی با «اوانیلسون» تشکیل داده و حرکات او باعث شده تا فضای مناسبی برای دیگر بازیکنان مثل لوئیز دیاز و اوتاویو بدست آید.

تیم پورتو اکنون با راهیابی به لیگ اروپا این شانس را دارد تا به مراحل پایانی این رقابت برسد. پورتو 2 بار در سال‌های 2003 و 2011 قهرمان این رقابت شده و حالا می‌خواهد با اینکه نتوانسته راهی مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا شود، ولی بتواند دوباره فاتح این رقابت شود. برای این کار چشم امید هواداران به ساق‌های ستاره‌هایی چون لوئیز دیاز، طارمی و دیگر بازیکنان دوخته شده تا این تیم به مراحل پایانی لیگ اروپا برسد. دوشنبه قرعه کشی این رقابت نیز برگزار می‌شود و پورتو حریف خود را خواهد شناخت.

پورتو بامداد دوشنبه دیدار سخت مقابل براگا دارد و باید دید مقابل تیم رده چهارمی پرتغال چه نمایشی از خود نشان می دهد. پورتو رقابتی مهم با بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون در این فصل دارد و می‌خواهد بتواند با پیشی از تیم‌های پایتخت پس از 2 سال، قهرمان دوباره پرتغال نام گیرد.

منبع : خبر ورزشی