به گزارش پایگاه خبری نشان :

قیمت دلار ، قیمت یورو و ارزهای دیگر در بازار آزاد امروز دوشنبه 22 آذر ماه اعلام شد. قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی نسبت به روزهای گذشته با کاهش نسبی اعلام شد. براین اساس قیمت دلار در صرافی ملی برای فروش 27 هزار و 683 تومان تعیین شد. قیمت دلار برای فروش در بازار آزاد 30 هزار و 120 تومان قیمت گذاری شد جدول قیمت دلار را می توانید در این خبر مشاهده فرمائید

قیمت دلار

امروز دوشنبه 22 آذر ماه 1400 قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی با کاهش نسبی همراه شد.

قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت دلار برای فروش 27 هزار و 683 تومان و قیمت دلار برای خرید 27 هزار و 135 تومان قیمت گذاری شده است. همچنین قیمت یورو برای فروش 31 هزار و 742 تومان و قیمت یورو برای خرید 31 هزار و 113تومان تعیین شده است

قیمت دلار امروز 22 آذر ماه

دلار 30/120 30/000
یورو 34/880 34/030
پوند انگلیس 39/910 39/710
دلار کانادا 23/680 23/580
100دینار عراق 2/070 2/060
لیر ترکیه 2/175 2/155
افغانی افغانستان 291 289
منات آذربایجان 17/755 17/655
10 درام ارمنستان 610 605
یوان چین 4/735 4/715
10 ین ژاپن 2/655 2/645
درهم امارات 8/200 8/180

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز (دوشنبه، ۲۲ آذر) اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۱۲ واحد پولی کاهش و قیمت ۹ ارز افزایش یافت. نرخ ۲۵ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند

قیمت دلار / دلار امروز در آمریکا

امروز هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۵ هزار و ۷۳۳ ریال و یورو ۴۷ هزار و ۵۲۱ ریال ارزش‌گذاری شد.

امروز هر فرانک سوییس ۴۵ هزار و ۶۰۹ ریال، کرون سوئد چهار هزار و ۶۴۱ ریال، کرون نروژ چهار هزار و ۶۹۶ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۹۳ ریال، روپیه هند ۵۵۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۳۴۰ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۳ هزار و ۵۷۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۴۹ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۳۸۶ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال ارزش‌گذاری شد.

همچنین هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۱۱ ریال، دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۵۵۵ ریال، راند آفریقای‌جنوبی ۲ هزار و ۶۳۱ ریال، لیر ترکیه سه‌هزار و ۲۷ ریال، روبل روسیه ۵۶۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۸ ریال، لیر سوریه ۱۷ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۱۳۱ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۷۷۸ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۳۶۲ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا ۲‌ هزار و ۷۳ ریال، کیات میانمار ۲۴ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۶۵۲ ریال، یکصد درام ارمنستان هشت‌هزار و ۵۰۳ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۱۵۶ ریال تعیین قیمت شد.

امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۵۹۴ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۴ هزار و ۸۲۲ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۹۷۱ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۵ هزار و ۵۴۴ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۶۴۰ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۴۸۸ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی ۲‌ هزار و ۹۲۳ ریال، افغانی افغانستان ۴۰۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۶۶۷ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۳ هزار و ۳۹۹ ریال، سامانی تاجیکستان سه‌هزار و ۷۱۷ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱هزار و ۹۶۷ ریال قیمت خورد.

بیت کوین چندی روزی است که برای عبور از مقاومت ۵۰,۰۰۰ دلاری تلاش می‌کند. اگر قیمت برای مدتی طولانی زیر این سطح باقی بماند، ممکن است در ادامه شاهد یک سقوط عمیق دیگر باشیم

قیمت دلار در بازار در حال نوسانات است

بیت کوین دو روز پیش یک موج بازیابی را از سطح ۴۷,۰۰۰ دلار آغاز کرده بود. این روند در ادامه با عبور قیمت از مقاومت‌های ۴۸,۵۰۰ دلار، ۴۹,۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته همراه شد و حتی در مقطعی قیمت از ۵۰,۰۰۰ دلار هم فراتر رفت.

با این حال روند صعودی پس از رسیدن قیمت به ۵۰,۸۰۰ دلار دیگر ادامه پیدا نکرد و پس از تشکیل اوج قیمتی در ۵۰,۷۸۸ دلار، بازار روند نزولی جدیدی را آغاز کرد. با شروع روند نزولی، قیمت ابتدا به ۵۰,۰۰۰ دلار و سپس به زیر سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی سقوط کرد. گفتنی است که در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت صعودی قیمت از ۴۶,۹۴۳ دلار تا اوج ۵۰,۷۸۸ دلاری تنظیم شده است.

علاوه بر این، در نمای ۱ ساعته بازار یک کانال صعودی دیده می‌شد که یک حمایت کلیدی را در محدوده ۴۹,۵۰۰ دلار تشکیل داده بود؛ با ادامه روند نزولی حمایت این سطح هم از دست رفت. گفتنی است که بیت کوین در حال حاضر بالاتر از ۴۹,۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود.

اگر بازار در ادامه صعودی شود، نزدیک‌ترین مقاومت در ۴۹,۲۰۰ دلار است و اولین مقاومت کلیدی در ۴۹,۵۰۰۰ دلار خواهد بود. مهم‌ترین مقاومت در نزدیکی ۵۰,۰۰۰ دلار شکل‌ گرفته است و بسته‌شدن کندل روزانه قیمت بالای این سطح، می‌تواند زمینه‌ساز رشد بیشتر قیمت باشد. پس از آن یک مقاومت دیگر در ۵۰,۸۰۰ دلار وجود دارد که عبور از آن می‌تواند منجر به جهش قیمت تا ۵۲,۰۰۰ دلار شود.

اگر قیمت باز هم نتواند مقاومت ۵۰,۰۰۰ دلاری را پشت سر بگذارد، ممکن است روند نزولی ادامه پیدا کند. با نزولی‌شدن بازار نزدیک‌ترین حمایت در ۴۸,۵۰۰ دلار خواهد بود.

اولین حمایت کلیدی پیش روی قیمت در نزدیکی ۴۸,۴۰۰ دلار است و سطح ۶۱.۸ درصد اصلاحی فیبوناچی هم تقریباً در همین محدوده قرار دارد. شکسته‌شدن این سطح می‌تواند قیمت را مجدداً تا ۴۷,۰۰۰ دلار پایین بکشد.

شاخص مکدی (MACD)، به‌آرامی در حال ورود به محدوده نزولی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم زیر سطح ۵۰ قرار دارد.

همان‌ طور که گفته شد، ۴۸,۴۰۰ و ۴۷,۰۰۰ دلار حمایت‌‌های کلیدی بیت کوین هستند و ۴۹,۲۰۰، ۵۰,۰۰۰ و ۵۰,۸۰۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

منبع : گسترش نیوز