به گزارش پایگاه خبری نشان :

یارانه نقدی دی ماه 1400 ، فردا به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. طبق گفته برخی از مسئولین قرار بود میزان یارانه نقدی و معیشتی پس از سال ها پرداخت، افزایش یابد. بحث حذف ارز 4200 تومانی نیز این مساله را پررنگ تر می نماید که پس از آن کالاهای اساسی گران می شود و لازم است به همان تناسب یارانه ها نیز افزایش یابد.

یارانه نقدی

محسن رضایی چندی پیش در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیما گفته بود "طبق لایحه بودجه قرار بود یارانه‌ ها را برای سال آینده دو برابر کنیم، اما آقای رئیس جمهور تاکید کرد که افزایش یارانه‌ ها برای سه ماه باقی مانده سال نیز اعمال شود." یعنی طبق گفته رضایی قرار بر این بود که یارانه ها در ماه های پایانی سال دی ، بهمن و اسفند ماه با افزایش دو برابری مواجه شود. اما طبق اعلام روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه ها، یارانه نقدی دی ماه بدون تغییر واریز می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه ها، دکتر امید حاجتی، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها از واریز یکصد و سی و یکمین مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار در ساعت 24 روز دوشنبه 20 دی ماه سال جاری خبر داد.

وی با اعلام این خبر عنوان کرد: واریز این مرحله از یارانه نقدی، مانند سنوات گذشته به ازای هر نفر 455،000 ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز خواهد بود.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها اضافه کرد: برحسب مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی های قبلی صورت گرفته، نوزدهمین بخش از اقساط تسهیلات قرض الحسنه 10 میلیون ریالی مرحله اول وام کرونا، از یارانه نقدی دی ماه سال جاری سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده اند، کسر خواهد شد.

منبع : گسترش نیوز