به گزارش پایگاه خبری نشان :

خداداد عزیزی از فوتبالیست های باسابقه ایران است. خداداد عزیزی به غزال تیزپای آسیا شهرت دارد. اکثریت خداداد عزیزی را به جکی جان تشبیه می کنند. خداداد عزیزی متولد استان خراسان رضوی است. خداداد عزیزی دارای دو فرزند دختر و پسر است.

همسر خداداد عزیزی

عکس همسر زیبا و جذاب خداداد عزیری وقتی منتشر شد همه از اینکه این فوتبالیست سرشناس با وجود سختگیری هایش در همسر اول و دومش چگونه دست به انتشار عکس سومین زنش زده است شوک زده شدند

خداداد عزیزی

خداداد عزیزی در اول تیر ماه سال ۱۳۵۰ در مشهد متولد شد و با گلی که آذرماه ۱۳۷۶ در ملبورن به استرالیا زد خود را در تاریخ فوتبال ایران جاودانه کرد. خداداد عزیزی در جام‌جهانی فرانسه و جام‌ملت‌های آسیا امارات به عنوان بهترین بازیکن جام‌ملت‌ها و بهترین بازیکن آسیا شناخته شد. خداداد عزیزی در بازی با تیم ملی استرالیا، پس از یک ماراتن طولانی برای رسیدن به جام جهانی ۹۸ فرانسه، گلزنی کرد و از آن تاریخ به بعد لقب غزال تیزپای آسیا را گرفت.

بیوگرافی خداداد عزیزی

خداداد عزیزی در روز بازنشستگی اش مربی تیم فوتبال ابومسلم خراسان شد پس ازآن وی رییس فدراسیون فوتبال شد و سرانجام توانست سرمربی تیم ابومسلم شود. تیم ابومسلم خراسان یکی از تیم های مورد علاقه او است بدلیل این که نخستین روزهای فوتبال وی در تیم ابومسلم خراسان سپری شده است.  خداداد عزیزی به بازی پر هیجان و جذاب شب های مافیا پیوست وتصویری  جالب از تیپ مافیایی او را مشاهده می کنید

گویا در سفر خداداد عزیزی به کره، ایرانی ها پیش وی رفت و با وی عکس می گرفتند که بعد از آن که ایرانی ها تمام شدند خارجی ها هم گمان کرده وی جکی چان است و به عکس گرفتن با وی پرداخته اند

خداداد عزیزی

وی سالها پیش عاشق دختری شد که وی را برای زندگی مشترک برگزید ولی به دلیل های شخصی هیچگاه عکس همسرش را در هیچ جا به اشتراک نگذاشته است و حتی بسیاری از همکاران وی نمی دانند همسر خداداد عزیزی چه کسی است. آن ها عاقبت پس از ازدواج صاحب دو فرزند شدند و میگوید بهترین نتیجه زندگی ام دخترم فاطمه عزیزی و پسرم امیرحسین عزیزی است.

زمان بازیگری خداداد عزیزی

جمعا 47 بازی ملی برای تیم ملی فوتبال کشورمان ایران انجام داده است و در دهه 70 و ابتدای 80 ستاره فوتبال ایران در کنار علی دایی بود. وی 11 گل ملی در کارنامه اش به ثبت رسانده است و در جام جهانی سال 1998 وی بود که ایران را به جام جهانی رساند. نخستین بازی وی بصورت حرفه ای در تیم ابومسلم خراسان بوده است و برای طی کردن دوره سربازی در سال 71 به تهران رفت. تیم مورد علاقه اش از بچگی تا کنون بارسلونا بوده است و تمام فوتبال های تیم بارسلونا را تا امروز تماشا کرده است

خداداد عزیزی از بهترین فوتبالیست های تاریخ فوتبال ایرات است که سالهای زیادی برای تیم ملی ایران فعالیت داشته است و گل های حیاتی و بازی های مهمی را برای تیم ملی ایران انجام داده است همه ما او را با گل حیاتی که به استرالیا زد میشناسیم که سبب شد تیم ملی ایران به جام جهانی فرانسه راه پیدا کند

خداداد عزیزی

خداداد عزیزی فوتبالیست ایرانی که به غزال تیز پای فوتبال ایران معروف است ، اول تیر سال ۱۳۵۰ در فریمان به دنیا آمده است.

عزیزی از سال ۵۵ همراه خانواده از روستا به مشهد کوچ کردند و با پدرش در بچگی اطراف حرم امام رضا ع دستفروشی می کردند و کلاه هایی که مادرش می بافت را می فروختند.

مادرش مهارت زیادی در بافتن کلاه و دستکش داشت و وی نیز با پدرش این کلاه های بافتنی را در دست می فرختند

همچنین این بیوگرافی ها را بخوانید : محسن بنگر و کمال کامیابی نیا و مائده علاقه مند

در ۱۳ سالگی مشغول بنایی بوده و کار بنایی در ساختمان ها انجام می داده است.

فعالیت ورزشی و ورود به فوتبال

از همان کودکی فوتبال را از محله خودشان شروع کرد و گل کوچیک را با رفقا بازی می کرد.

با تشکیل تیم شهدای رضائیه با هم محلی های خود مسابقات محلی انجام می دادند.

بعد از بازی خوبی که در ۱۶ سالگی در مسابقه محلی انجام داد نظر اهالی و مربیان را به خود جلب کرد و از وی برای حضور در تیم جوانان خراسان دعوت به عمل آمد.

وی مدتی است از فوتبال خداحافظی کرده و به عنوان سرمربی فعالیت می کند.

خداداد عزیزی

گل تاریخی به استرالیا

وی با زدن گل به استرالیا در مقدماتی جام جهانی فرانسه و فرار به موقع به سمت دروازه برای زدن گل به غزال تیز پای فوتبال ایران مشهور شد.

مخالفت پدر با بازی فوتبال

عزیزی در مصاحبه اش گفته است:

همیشه پدرم مخالف بازی فوتبالم بود و وقتی با جوراب های پاره به منزل برمیگشتم دعوا می کرد.

اما همیشه یک حامی و پشتیبان مهربان داشتم از من حمایت میکرد.

مادرم همیشه پشتم بود و تشویقم می کرد و اگر پدرم اجازه نمیداد که به بازی فوتبال بروم مرا فراری میداد و گفت برو به فوتبالت برس.

مادرم بافنده خوبی بود و کلاه می بافت و من و پدرم با هم به زوار و مسافران می فروختیم.

در سال ۶۹ در نوزده سالگی مادرش را به علت بیماری سرطان از دست داد.

خداداد همه جا درباره مادرش گفته است همیشه یک حسرت در دلم مانده است و آن هم این است که کاش مادرم زنده بود و روزهای خوب را می دید.

بعد از پیوستن به ابومسلم وضعم خوب شد اما دیگر مادر نداشتم و این همیشه مثا حفره در قبلم مانده است.

وی به انتقاد تند و صراحت لهجه مشهور است و می گوید من مانند پدرم هستم و حرفم را می زنم اگر بدانم حرفم راست و باید زده شود حتما می زنم و برایم مهم نیست به کسی بربخورد و ناراحت نشود.

از در لفافه حرف زدن بدم می آید و راحت حرعم را میزنم.

در برابر بی عدالتی نمی توانم سکوت کنم.

وی گفت من عاشق تهرانم و خاطرات و روزهایی که در تهران بودم را فراموش نمیکنم اما زندگی در مشهد به دلیل مزار مادرم و وجود پدرم و امام رضا ع می باشد.

رفیق و دوست صمیمی

مهدی هاشمی نسب بهترین و صمیمی ترین دوستش را است.

وی گفت مهدی همه زندگیش را وقف پدر و مادرش کرده و از جمله ورزشکارهایی است که نماز شب می خواند بی ریا و از بهترین مردان روزگاره و من عاشقشم هستم برای همین وی صمیمی ترین رفیقم هست.

طوطی خداداد عزیزی 

تفریحات و سرگرمی

فیلم دیدن یکی از سرگرمی هایش است اما فیلم ایرانی کمتر می بیند و بیشتر فیلم های خارجی را تماشا می کند.

از مکان های شلوغ بدش می آید و از دورهمی های شلوغ فراری است.

وی بسیار خوش خنده و شوخ طبع است.

وی گفت به دلیل شباهتم پیشنهاد بازیگری دادند اما من از بازیگری و سینما خوشم نمیاید و رد کردم.

از وی برای حضور در انتخابات دعوت شد اما ملی پوش کشورمان رد کرد و گفت اهل سیاست باید در حوزه خودشان کار کنند و اهل ورزش و ورزشکاران نیز باید در حیطه کارشان فعالیت کنند.

من تخصصی در رشته سیاست ندارم و نباید در این حوزه وارد شوم.

ازدواج و همسرش

خداداد عزیزی سال هاست که ازدواج کرده و یک پسر و یک دختر دارد.

وی علاوه بر سر مربیگری در ساخت و ساز نیز فعالیت دارد.

در دوبی تجارت میکند و در این کشور سرمایه گذاری کرده و همچنین در عرصه پوشاک ورزشی نیز صاحب برند معروف لوازم و پوشاک ورزشی می باشد.

وی در کلیپی در قبل از ماه رمضان 97 جنچالی را بپا کرده و افشاگری درباره پشت صحنه ماه عسل احسان علیخانی انجام درد که شوکی بود برای این برنامه پر طرفدار.

وی گفت که در پشت صحنه همه تا میتوانند می خوردند و جلوی دوربین خودشان را چیزی دیگه ای نشان میدهند ومن می گفتم الان شما پشت صحنه خوردید.

که بعدا وی گفت منظورم به احسان نبوده و منظور افراد دیگه ای بوده است.

مربی گری خداداد عزیزی

خداداد عزیزی در روز بازنشستگی اش مربی تیم فوتبال ابومسلم خراسان شد بعد از آن وی رئیس فدراسیون فوتبال شد و عاقبت توانست سرمربی تیم ابومسلم شود. تیم ابومسلم خراسان یکی از تیمهای مورد علاقه وی است به علت این که نخستین روزهای فوتبال وی در تیم ابومسلم خراسان طی شده است.

ابومسلم 1367 تا 1371

فتح تهران 1371 تا 1373

بهمن 1373 تا 1375

پرسپولیس تهران 1375 تا 1376

کلن آلمان 1376 تا 1379

سن خوزه ارث کوئیکز 1379

النصر امارات 1380

پاس تهران 1380 تا 1384

آدمیرا واکر 1384

عقاب 1384 تا 1385

راه آهن 1385

ابومسلم 1383 – 1384

پیام مشهد 1386

استقلال اهواز 1387

ابومسلم 1389 – 1390

شهرداری تبریز 1393

سیاه جامگان 1394 – 1395

منبع " خبر ورزشی