به گزارش پایگاه خبری نشان :

تهیه غذای ساده یکی از دغدغه های روزانه خانم ها است . هر خانمی با توجه به نحوه زندگی خود گاهی نیاز دارد در زمان کوتاهی یک غذای سریع را تهیه کند . این غذای ساده باید باید هم طعم خوبی داشته باشد هم در سریعترین زمان تهیه شود . به جای فریز کردن یا داغ کردن چند باره غذا بهتر است که دستور یک غذای ساده و سریع را داشته باشیم . با این مطلب از نکات آشپزی سایت نشان آنلاین همراه باشید دستور چند غذای ساده را آموزش ببینیم .

1- کوکو سبزی

یکی از انواع غذای ساده دو نفره که می‌توانید به راحتی هنگام شام تهیه کنید، کوکو سبزی است. کوکو را می‌توان به عنوان پیش غذا و میان وعده نیز استفاده کرد. برای پخت غذای ساده کوکو سبزی نیاز به ۲ یا ۳ عدد تخم مرغ، ۵۰۰ گرم سبزی کوکویی تره، گشنیز، جعفری و شوید، روغن مایع مخصوص سرخ کردن و نمک و زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم است.

برای تهیه این غذا، باید در ابتدا سبزیحات کوکو را با آب و به دقت بشویید. پس از خشک شدن سبزی‌ها، باید سبزی‌ها را خرد کنید. سپس سبزی‌های خرد شده را ماهیتابه بریزید و با مقدار کمی روغن سرخ کنید تا آب آن تبخیر شود. پس از تفت دادن سبزی‌ها، لازم است که آن‌ها را از ماهیتابه خارج کنید و صبر کنید تا خنک شوند.

2- کتلت

یکی از انواع غذای ساده که از کودکی حتما بسیار مصرف کرده‌اید، کتلت است. این غذا در مدت زمان بسیار کمی و به راحتی آماده می‌شود. تهیه این غذای ساده برای ناهار و شام با استفاده از کمی گوشت چرخ کرده، سیب زمینی و پیاز، تخم مرغ، آرد و ادویه‌های مخصوص مانند زردچوبه و فلفل سیاه و فلفل قرمز استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید مقداری آرد سوخاری و کنجد نیز به کتلت اضافه کنید.

غذای ساده

3- کوکوی مرغ

یکی از چند غذای ساده برای شام و ناهار می‌تواند کوکوی مرغ باشد. مواد اولیه لازم برای تهیه غذای ساده کوکوی مرغ عبارت هستند از: ۳ عدد سیب زمینی متوسط رو به بزرگ و یک عدد سینه مرغ است که با مخلوط کردن مواد به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید. هم‌چنین بسیار پیشنهاد می‌شود که از نمک و فلفل و زردجوبه و پودر پیاز و پودر سیر نیز به مقدار لازم استفاده کنید. برای تهیه این غذای ساده و سریع لازم است که ابتدا سیب‌زمینی‌های پخته را بکوبید و سپس سینه مرغ را با کمی نمک و و زردچوبه و یک عدد پیاز کوچک و مقداری آب بپزید.

برای خوش طعم شدن مرغ می‌توانید به آن ادویه مرغ و ماهی بزنید تا طعم جدیدی را در غذای خود احساس کنید.

سپس سینه مرغ را رنده کنید و در غذاساز بریزید. سینه مرغ و سیب زمینی آب پز شده را با هم مخلوط کنید و نمک و فلفل و پودر سیر و پودر پیاز را نیز به آن اضافه کنید. در انتها به اندازه یک قاشق غذاخوری پودر جعفری خشک شده یا پودر شنبلیله خشک شده به مواد اضافه کنید و از مواد به اندازه دلخواه بردارید و با استفاده از دست شکل دهید. هم‌چنین باید این مواد را در روغن نسبتا با حرارت متوسط سرخ کنید.

غذای ساده

4-کباب تابه‌ای، یک غذای نوری بسیار عالی

یکی از انواع غذای ساده ایرانی کباب تابه‌ای است که طعمی بسیار مانند کباب کوبیده دارد. این امکان وجود دارد که کباب تابه‌ای را با استفاده از گوشت مرغ و گوشت قرمز نیز به راحتی درست کنید. برای تهیه غذای ساده و سریع کباب تابه‌ای نیاز به ترکیب ران و سینه یا فیله و سینه مرغ چرخ شده دارید. هم‌چنین از ادویه‌جاتی مانند پیاز و سیر میکس شده و فلفل پاپریکای تازه و دلمه قرمز و سبز جرخ شده نمک و فلفل سیاه و قرمز پاپریکا استفاده کنید.

برای تهیه کباب تابه‌ای باید ابتدا زردچوبه و آب زعفران را در یک ظرف مستطیل شکل بچسبانید و گوشت را داخل آن پهن کنید. روی ظرف فویل قرار دهید و آن را داخل فر به دمای ۱۹۰ درجه بگذارید. پس از ۳۰ دقیقه آن را از فر باید خارج کنید. پس از نیم ساعت باید فویل را بردارید و گریب را روشن کنید. خواهید دید کباب تابه‌ای با بهتریم زه آماده مصرف خواهد بود.

5- سوسیس بندری

سوسیس بندری یکی از انواع غذاهای تند جنوبی است که غذای ساده به حساب می‌آید و دستور پختی بسیار آسان و ساده دارد. برای تهیه این غذای ساده برای مهمانی و جمع‌های دوستانه لازم است که ابتدا سوسیس‌ها را خرد کنید و با کمی پیاز و سیب زمینی یا قارچ سرخ کرده مخلوط کنید. هم‌چنین می‌توانید رب گوجه فرنگی و برخی ادویه‌های خوش طعم مانند ادویه کاری و فلفل قرمز را به مخلوط در حال پخت اضافه کنید. البته برای سلامت بیشتر می‌توانید از سوسیس و رب خانگی که خودتان تهیه کرده‌اید نیز استفاده کنید.