به گزارش پایگاه خبری نشان :

متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد. مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار  خواهد داشت. قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

بروزرسانی قیمت دلار

ارز

قیمت (ریال)

دلار 551,490

یورو 595,880

درهم امارات 151,110

پوند انگلیس 697,120

لیر ترکیه 18,050

فرانک سوئیس 631,200

یوان چین 76,700

ین ژاپن 370,010

وون کره جنوبی 420

دلار کانادا 411,500

دلار استرالیا 360,000

دلار نیوزیلند 338,300

دلار سنگاپور 410,400

روپیه هند 6,650

روپیه پاکستان 2,008

دینار عراق 431

لیر سوریه 219

افغانی 7,480

کرون دانمارک 79,900

کرون سوئد 52,800

کرون نروژ 52,400

ریال عربستان 147,370

ریال قطر 151,700

ریال عمان 1,437,500

دینار کویت 1,795,700

دینار بحرین 1,475,500

رینگیت مالزی 116,000

بات تایلند 15,400

دلار هنگ کنگ 70,600

روبل روسیه 6,190

منات آذربایجان 324,700

درام ارمنستان 1,370

لاری گرجستان 211,100

سوم قرقیزستان 6,170

سامانی تاجیکستان 51,100

منات ترکمنستان 164,300

پیش‌بینی از قیمت دلار

به نقل از تسنیم، سید مصطفی موسوی، رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در واکنش به نوسانات بازار ارز طی هفته‌های گذشته و دلایل داخلی و بین المللی این موضوع گفت: با توجه به تنش های داخلی و منطقه ای از جمله درگیری های غزه و یمن و همچنین حادثه تروریستی کرمان و تنش ایران و پاکستان، بازار ارز هم درگیر موج روانی و هیجانات کاذب شد که طی سه هفته، افزایش چند درصدی قیمت دلار را در پی داشت.

وی تصریح کرد: علاوه بر هیجانات کاذب بازار ارز باید به دلایل دیگری از جمله تورم سالیانه و بحث بودجه سال آینده نیز اشاره کرد که تاثیر زیادی بر قیمت ارز داشته و با توجه به تنش‌های منطقه ای، بیش از پیش نمود پیدا کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ویتنام با اشاره به نرخ واقعی دلار گفت: با توجه به شرایط کنونی و نرخ تورم و نقدینگی، قیمت دلار هم باید فارغ از تنش ها و درگیری های منطقه ای و بصورت عادی در حدود ۵۲ هزار تومان می بود. البته این روند تاکنون با برنامه های دولت و بانک مرکزی کنترل شده بود و همه شاهد بودیم که تا پیش از این اتفاقات، قیمت دلار از اوایل سال تا چندی پیش در کانال ۵۰ هزار تومان تثبیت شده بود.

وی در خصوص پیش بینی قیمت دلار تا پایان سال افزود: باتوجه به شرایط اقتصادی، کاهش نرخ رشد نقدینگی و اقدامات موثر بانک مرکزی، احتمالا تا پایان سال نرخ دلار عقبگرد خواهد داشت. البته جو منطقه و اتفاقات داخلی و بین المللی نیز در این رابطه بسیار تاثیرگذار است که امیدواریم شرایط به گونه ای رقم بخورد که شاهد نوسانات دوباره قیمت ارز نباشیم.

قیمت دلار تا پایان سال عقبگرد خواهد داشت

سید مصطفی موسوی، رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در واکنش به نوسانات بازار ارز طی هفته‌های گذشته و دلایل داخلی و بین المللی این موضوع گفت: با توجه به تنش های داخلی و منطقه ای از جمله درگیری های غزه و یمن و همچنین حادثه تروریستی کرمان و تنش ایران و پاکستان، بازار ارز هم درگیر موج روانی و هیجانات کاذب شد که طی سه هفته، افزایش چند درصدی قیمت دلار را در پی داشت.

وی تصریح کرد: علاوه بر هیجانات کاذب بازار ارز باید به دلایل دیگری از جمله تورم سالیانه و بحث بودجه سال آینده نیز اشاره کرد که تاثیر زیادی بر قیمت ارز داشته و با توجه به تنش‌های منطقه ای، بیش از پیش نمود پیدا کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ویتنام با اشاره به نرخ واقعی دلار گفت: با توجه به شرایط کنونی و نرخ تورم و نقدینگی، قیمت دلار هم باید فارغ از تنش ها و درگیری های منطقه ای و بصورت عادی در حدود ۵۲ هزار تومان می بود. البته این روند تاکنون با برنامه های دولت و بانک مرکزی کنترل شده بود و همه شاهد بودیم که تا پیش از این اتفاقات، قیمت دلار از اوایل سال تا چندی پیش در کانال ۵۰ هزار تومان تثبیت شده بود.

وی در خصوص پیش بینی قیمت دلار تا پایان سال افزود: باتوجه به شرایط اقتصادی، کاهش نرخ رشد نقدینگی و اقدامات موثر بانک مرکزی، احتمالا تا پایان سال نرخ دلار عقبگرد خواهد داشت. البته جو منطقه و اتفاقات داخلی و بین المللی نیز در این رابطه بسیار تاثیرگذار است که امیدواریم شرایط به گونه ای رقم بخورد که شاهد نوسانات دوباره قیمت ارز نباشیم.

در ابتدای روز شنبه، دلار تلاش کرد تا وارد کانال ۵۴ هزار تومانی شود و در پایان ساعات معاملاتی به قیمت حوالی ۵۴ هزار و ۸۵۰ تومان رسید. آمارها نشان می‌دهد که فروشندگان قصد دارند قیمت را دوباره به کانال ۵۵ هزار تومان برسانند.

به گزارش کاماپرس، با وجود افت قیمتی در بازار دلار، بازار طلا که معمولا وابستگی زیادی به این بازار دارد، تغییرات چندانی نداشت. به‌طوری که قیمت سکه تمام بهار طرح جدید تنها حدود ۱۰هزار تومان نسبت به روز چهارشنبه افزاش پیدا کرد. این موضوع حاکی از عدم تاثیرپذیری معامله‌گران طلا از بازار دلار در این روز معاملاتی است.

حال باید منتظر باز شدن بازار بود و دید که فروشندگان چه فشاری به بازار می‌آورند. یکی از نکاتی که باید در معاملات روز شنبه در نظر گرفته شود، قرار گرفتن این روز معاملاتی بین دو روز تعطیل جمعه و یکشنبه است.

در ایامی مانند این روزها، فعالیت بازیگران اصلی بازار به شدت کاهش می‌یابد و قیمت‌ها معمولا توسط بازیگران خرد بازار تعیین می‌شود. بنابراین، معاملات روز دوشنبه می‌تواند نشان دهد که آیا قیمت دلار به سمت کاهش یا رشد خواهد رفت.

مشخص است که دلار در کانال ۵۴ هزار تومانی کار سختی در پیش ندارد هرچند که از بالاترین قیمت خود یعنی ۵۸ هزار تومان افتی حدودا ۵ درصدی و حدود ۳ هزار تومانی داشته است. از نظر روانی، احتمالا خریداران در این محدوده به قیمت واکنش نشان دهند و کاهش عوامل و دلایل رشد قیمت دلار در بازار، پشتیبان اصلی افت قیمت دلار خواهد بود.