به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار:الهام کریمی، قیمت دلار سید ابراهیم رییسی در چهاردهمین روز مرداد ماه سال 1400 فعالیت خود را در سمت رییس‌جمهور منتخب در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز کرد و در سی‌امین روز اردیبهشت به دلیل سانحه‌ی سقوط بالگرد دار فانی را وداع گفت. در فاصله این دو تاریخ قیمت دلار در ایران افزایشی 124.6 درصدی را شاهد بود.

 این در حالی است که مرحوم رییسی منتقد شدید تورم در دولت دوازدهم بود و بارها در سخنرانی‌های خود اعلام کرد این دولت یعنی دولت روحانی موفق به اداره سفره مردم نشده است. شعارهای پررنگ وی در حوزه معیشت و اعلام وعده‌ی گره نزدن سفره مردم به تحریم‌ها در کنار تک رقمی شدن تورم، هیچ یک در دوره‌ی حیات ایشان محقق نگردید.

 افزایش شدید قیمت ارز یا به عبارت دیگر ریزش ارزش پول ملی در ایران، قدرت خرید را برای طبقات متوسط و آسیب‌پذیر به شدت کاهش داده است.

 قیمت دلار در اولین روز مسئولیت رییسی در قامت رییس‌جمهوری 25 هزار و 600 تومان اعلام شد. در این روز مراسم تحلیف حالی برگزار می‌شد که در بازار آزاد ارز ، دلار به این نرخ خرید و فروش می‌شد.

 در آخرین روز از فعالیت وی در قامت رییس‌جمهور اما سایت‌های رسمی از اعلام قیمت دلار، طبق سنتی نانوشته خودداری می‌کردند و سایت منتسب به کانون صرافان نیز تنها به اعلام نرخ دلار رسمی اکتفا می‌کرد. با این حال دریافت گزارش از بازار آزاد خرید و فروش ارز نشان می‌دهد نرخ دلار در بازار آزاد در محدوده 57 تا 57 هزار و پانصد تومان بود.

در ساعات اولیه اعلام خبر سقوط بالگرد حامل رییس‌جمهوری و همراهان البته نرخ دلار تا محدوده 61 هزار تومان پیشروی کرد اما به تدریج با مدیریت بازارساز بهای ارز بار دیگر به کانال پنجاه هزار تومان بازگشت.