معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت تصمیم گرفته است با حمایت از افزایش ساخت داخل، وابستگی صنعت خودروسازی را به خارج از کشور و قیمت محصولات این حوزه را در بازار کاهش دهد.

خبر خوش درباره قیمت خودرو + پیش بینی بازار
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر بیات معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به شبکه یک سیما اعلام کرد: دولت تصمیم گرفته است با حمایت از افزایش ساخت داخل، وابستگی صنعت خودروسازی را به خارج از کشور و قیمت محصولات این حوزه را در بازار کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه کشور در بخش خودروسازی سال‌ها در تلاش است و دولت‌های مختلف از قطعه سازان داخلی حمایت کرده اند، افزود: دولت‌ها و خودروساز‌ها تلاش کردند قطعه سازی را افزایش دهند.

سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به تولید خودرو k ۱۳۲ در ایران خودرو اضافه کرد: حدود ۹۲ درصد این خودرو داخلی سازی شده است و ۸ درصد آن از خارج وارد می‌شود که تلاش می‌کنیم این ۸ درصد هم داخلی سازی شود.

ایران خودرو

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها فرصتی را برای صنعت خودرو فراهم کرده است تا وابستگی خود را به خارج قطع کند،گفت: قرارداد‌هایی با مشارکت ۳۶ سازنده برای اجرای ۵۵ طرح بسته شده است، افزود: حجم این قراردادها ۱۲۶۰ میلیارد تومان است که سالانه کاهش ارزبری ۶۶ میلیون یورویی را خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه وجود نمایشگاه‌های دائمی کمک بزرگی در متعادل سازی نیاز‌ها و تولید است، افزود: اکنون نمایشگاه‌های دائمی داریم و قصد داریم این نمایشگاه‌ها را برای صنایع مختلف در بخش فولاد و لوازم خانگی ایجاد تا میان تولیدکنندگان و نیازمندی‌های کشور تعادل برقرار کنیم.

خیر دیگر در همین رابطه حاکیست: گروه خودرو سازی سایپا از امروز محصول جدید خود را تحت عنوان کوئیک آر پلاس وارد بازار می کند.

فروش فوق العاده ایران خودرو

مجید باقری خوزانی قائم مقام مدیر عامل سایپا در حوزه فروش و خدمات پس از فروش در حاشیه مراسم رونمایی از خودرو جدید پارس خودرو افزود: از این پس خودرو کوئیک به مدت ۱۰ سال فقط در شرکت پارس خودرو تولید خواهد شد و سری نخست آن که حدود هزار دستگاه است، به کسانی که پیش از این برای دریافت خودرو کوئیک ثبت نام کرده بودند، تخصیص می‌یابد.

وی در خصوص قیمت نهایی این محصول دارای آپشن‌های مختلف گفت: تا مرحله صدور دعوتنامه برای خریداران، قیمت این محصول هم نهایی خواهد شد، اما قطعا این محصول با قیمت زیر ۱۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

به گفته باقری، با توجه به استقبال خوب مردم از خودرو کوئیک، قطعا این خودرو هم با استقبال خوبی روبرو می‌شود و به همین دلیل تلاش می‌شود تا برنامه ریزی جدی برای توسعه آپشن‌های محصول کوئیک آر پلاس تدوین و اجرا شود.

وی در فروش و خدمات پس از فروش همچنین در مورد واگذاری خودرو‌ها به قیمت بازار آزاد در عاملیت‌های مجاز خودروسازی سایپا گفت: قطعا چنین موردی تخلف است و در صورت مشاهده برخورد جدی می‌شود چراکه همه نمایندگی‌های سایپا که به عنوان یک شبکه مویرگی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، وظیفه دارند محصولات سایپا را بر اساس قیمت مصوب کارخانه و بدون تغییر قیمت به مشتریان بفروشند.

شهریار طهماسبی معاون مهندسی پارس خودرو هم به خبرنگاران گفت: هم اکنون روزانه ۲۰ دستگاه کوئیک آر پلاس تولید می‌شود که از ابتدای ماه آینده به ۴۰ دستگاه افزایش می‌یابد و در صورت تقاضا و کشش بازار تا یکصد دستگاه در روز قابل تولید است.

وی افزود: بعد از تولید انبوه کوئیک آر و عرضه آن به بازار، متقاضیان خواستار افزایش آپشن‌های مختلفی روی این خودرو شدند که در نهایت، آبان سال قبل این خودرو تعریف و طراحی شد و نخستین نمونه آن بهمن سال قبل به تولید رسید.

توقیف خودرو

بهنام خلج معاون کیفیت پارس خودرو هم در این برنامه گفت: تلاش کردیم تا این خودرو با نیاز‌های مشتریان سازگار باشد و به انتظارات مشتریان پاسخ مناسبی داده شود.

شایان ذکر است، خودرو کوئیک آر پلاس از امکاناتی نظیر کیسه هوای جلوی راننده و سرنشین، سنسور دنده عقب، هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، بازکننده درب صندوق عقب با ریموت کنترل، رینگ آلومینیومی دو رنگ، فرمان D-Typeچرمی مجهز به کلید‌های کنترل صوتی، مالتی مدیا مجهز به دوربین دید عقب، سیستم ترمز ABS + EBD + BASو استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار است.

مصرف سوخت این خودرو در هر یکصد کیلومتر ۱۴ر۷ لیتر و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر است و از موتور ۱۵۰۳ سی سی ۴ سیلندر ۸ سوپاپ برخوردار است.