اقتصادی رکنا: معاون عملیات و نایب رئیس هیأت مدیره شرکت تپسی با اعلام این خبر گفت: این اقدام به منظور رفع بخشی از دغدغه‌های رانندگان تاکسی‌های آنلاین با توجه به افزایش هزینه‌های سوخت انجام شده است.

خبر فوری : افزایش سهمیه بنزین بعضی خودروها + لیست و شرایط
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش رکنا، هومن دمیرچی ادامه داد: پس از شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرهای شهری، رانندگان تاکسی‌های آنلاین از نظر معیشتی تحت فشار زیادی قرار گرفتند و ما تلاش کردیم تا علاوه بر هماهنگی جهت پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به سفیران، برای برخورداری از حمایت‌های مالی بیشتر دولت نیز مذاکره کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از این مذاکرات مربوط به افزایش میزان سهمیه رانندگان تاکسی‌های آنلاین بود چرا که میزان سهمیه آنها کافی نبود و رانندگان فشار مالی زیادی را تحمل می‌کردند. علاوه بر این مسئله از زمانی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرد و وضعیت اقتصادی رو به وخامت گذاشت، فشار بر رانندگان بیشتر از قبل شد.

دمیرچی اشاره کرد: کم شدن میزان درآمد و درخواست‌هایی که رانندگان تاکسی‌های اینترنتی برای رسیدگی به مشکلات‌شان داشتند باعث شد مذاکراتی را با کارگروه سوخت وزارت کشور و وزارت نفت آغاز کنیم تا با افزایش سهمیه تاکسی‌های اینترنتی و نزدیک کردن میزان آن به عدد واقعی مورد نیاز، از فشار وارده به رانندگان کاسته شود.

بنزین

وی خاطرنشان کرد: تمام مجموعه‌هایی که در این مدت با آنها مذاکره کردیم، از این مسئله حمایت کردند و در نهایت پس از چند ماه مذاکره و با حمایت وزارت کشور به نتیجه رسید و از این به بعد، سهمیه رانندگان ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

معاون عملیات تاکسی تپسی افزود: ما این کار را آغاز کردیم و پس از مدت کوتاهی مجموعه‌های دیگر هم برای حمایت به ما پیوستند. ضمن اینکه پس از این نیز برای سهولت زندگی رانندگان و معیشت آنها مذاکره خواهیم کرد.

بنزین

دمیرچی خاطرنشان کرد: به این ترتیب از همین دوره (۲۱ اردیبهشت تا ۲۰ خرداد)، پرداخت سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش، معادل ۸.۷۵ لیتر خواهد بود که به حساب رانندگان تپسی و سایر تاکسی‌های اینترنتی واریز می‌شود.

گفتنی است این مقدار سهمیه برای خودروهای بنزینی تا سقف ۳۰۰ لیتر است و خودروهای دوگانه سوز به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش، ۵.۲۵ لیتر سهمیه بنزین تا سقف ۱۸۰ لیتر دریافت خواهند کرد.