دبیر اتحادیه طلا وجواهر تهران گفت : با خالی شدن بخشی از حباب سکه، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید در پایان هفته ۱۰ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان شد.

سقوط قیمت سکه ؛ کسی طلا نمی خرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش تسنیم، نادر بذر افشان گفت: در آخرین روز هفته قیمت سکه بهار آزادی در بازار تهران با کاهش حدود 300 هزار تومانی به 10 میلیون 370 هزار تومان رسید.

وی علت کاهش قیمت در بازار را کاهش تقاضا عنوان کرد و افزود: اگرچه قیمت اونس جهانی با گذر از مرز 1800 دلاری به 1813 دلار رسیده و از ابتدای هفته تاکنون 37 دلار افزایش قیمت داشته است، اما به دلیل کاهش تقاضا در بازار داخلی شاهد افت قیمت‌ها هستیم.

طلا و سکه

بذر افشان کاهش قیمت سکه بهار آزادی را ناشی از خالی شدن حباب سکه دانست و گفت: هم اکنون سکه بهار آزادی طرح جدید حدود 950 هزار تومان حباب دارد و این درحالیست که این حباب اوایل هفته یک میلیون و 200 هزار تومان بود.

به گفته این فعال بازار طلا در معاملات بازار تهران، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 961 هزار و 100 تومان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 5 میلیون و 270 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده است.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به رکود حاکم در بازار مصنوعات طلا گفت: هم اکنون تقاضا برای خرید مصنوعات طلا به کمترین حد رسیده و معاملات چندانی در بازار مصنوعات انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه رکود حاکم بر بازار مصنوعات طلا بسیاری از فعالان بازار طلا را با مشکل مواجه کرده است گفت: هم اکنون اغلب معاملات به خرید و فروش سکه و مصنوعات دست دوم و کم اجرت ختم می‌شود و این درحالیست که خرید سکه هیچ ارزش افزوده‌ای برای صنف طلا فروش ایجاد نمی‌کند، چون قیمت کاملا مشخص و براساس عرضه و تقاضا محاسبه می‌شود بنابراین خرید سکه را نمی‌توان به پای رونق در این صنف منظور کرد.

طلا و سکه

بذر افشان درباره آینده بازار طلا با توجه به اوج گیری دوباره بیماری کرونا گفت: نگرانی‌های بوجود آمده درباره شیوع دوباره ویروس کرونا و همچنین انتشار برخی اخبار مبنی بر تداوم این بیماری تا پایان سال میلادی، تقاضا برای خرید طلا در بازار‌های جهانی را افزایش داده است.

وی افزود: تغییر مسیر سرمایه‌ها به سمت طلا درسطح جهانی می‌تواند نشانه‌ای از بی‌اعتمادی سرمایه داران به آینده سرمایه‌گذاری در بازار‌های موازی باشد و اگر این شرایط تداوم پیدا کند، برخی رسیدن قیمت اونس جهانی به سقف 2000 دلاری را محتمل می‌دانند.

این کارشناس بازار سکه و طلا افزود:تا زمانی که کل جهان متاثر از بیماری کروناست و هنوز پایان مشخصی براین بیماری متصور نیست، نمی‌توان با اطمینان درباره آینده بازار طلا اظهار نظر کرد.