رییس کمیسیون عمران و حمل و‌ نقل شورای شهر تهران گفت: طرح ترافیک از هفته آینده اجرا می‌شود.

طرح ترافیک از هفته آینده اجرا می‌شود؟+جزئیات جدید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طرح ترافیک نخستین بار در سال ۱۳۵۸ و با تعیین مسیر ویژه اتوبوسرانی شروع شد. طرح ترافیک به منظور کاهش حجم ترافیک در بخش هایی از شهر شکل گرفت. طرح ترافیک بر اساس شماره آخر پلاک به صورت زوج و فرد مشخص می شود.طرح ترافیک برای خودرو‌های شخصی با محدودیت‌هایی برای ورود به مناطق پرتراکم ترافیکی صورت می گیرد. طرح ترافیک  باتوجه به محدوده و شرایط در شهر‌های مختلف جهان و با مکانیزم‌های مختلفی صورت میگیرد

نحوه اجرای طرح ترافیک در تهران+ محاسبه نرخ ورود به محدوده‌ها

محمد علیخانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه لغو طرح ترافیک تا چه زمانی ادامه دارد و آیا با توجه به آلوده شدن شدید هوا و نزدیک شدن به پاییز بنا است، لغو طرح ترافیک ادامه پیدا کند، گفت: شهرداری تهران با ستاد ملی مقابله با کرونا همکاری کرده و طرح دو هفته لغو شد و بنا نیست همیشه به همین شکل باشد و از هفته آینده دوباره اجرا خواهد شد.

او اضافه کرد: عوارض لغو طرح ترافیک جای دیگر خود را نشان می‌دهد،ممکن است تا حدود کمی تعداد مسافران حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کند اما سفرهای غیر ضروری را افزایش می‌دهد.

جزئیات طرح ترافیک ویژه خبرنگاران اعلام شد

علیخانی تاکید کرد: برخی شهروندان حتی اگر نیازی به حضور با خودرو نداشته باشند اما چون ورود رایگان است،در هر ساعتی به خیابان می‌آیند و وضعیت بدی ایجاد شده است.حضور شهروندان در مراکز خرید به شدت افزایش پیدا کرده و همین تراکم بیش از حمل و نقل عمومی سبب شیوع کرونا می‌شود.