پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت طلا /  قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۲۵ مرداد ماه با ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان کاهش به ۹۹۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

اما در بازار سکه اوضاع چطور است؟

قیمت سکه

روز شنبه، همسو با افت قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر نزولی کاهشی قرار گرفت. در اولین روز هفته،‌ این فلز گرانبها ۱۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید. سکه از ابتدای هفته گذشته عمدتا روند نزولی را تجربه کرده و از سقف ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی پنج‌شنبه دو هفته قبل فاصله زیادی گرفته است؛ با این حال،‌ چندین بار در برابر نزول به زیر مرز ۱۰ میلیون تومانی مقاومت کرد.

دنیای اقتصاد در گزارشی دیگر نوشته است: به نظر می‌رسد روند کاهشی سکه ادامه دارد. اونس جهانی در روز‌های گذشته روندی نزولی را تجربه کرده است. اگرچه روز گذشته اندکی افزایش پیدا کرد، اما روند کلی آن همچنان منفی بوده است. از سوی دیگر نرخ ارز نیز در بازار‌ها در ایران کاهش یافته است. اینها در حالی است که هفته گذشته موضوع اخذ مالیات بر خریداران سکه موضوعی بوده که این بازار را تحت‌الشعاع قرار داده است. اگرچه تحلیلگران معتقدند این تغییرات نمی‌تواند تاثیر ویژه‌ای بر بازار سکه بگذارد.

با این حال بازار سکه نیز مانند دیگر بازار‌ها منتظر تحولاتی است که ممکن است در حوزه اقتصاد سیاسی اتفاق بیفتد و فعالان این بازار با تردید روند این بازار را دنبال می‌کنند. اما سکه بهار آزادی در روز گذشته روندی نزولی را تجربه کرد. بر این اساس سکه در طول روز گذشته با۱۵۰ تومان افت به ۱۰ میلیون و ۴۵۰هزار تومان رسید.

بازی ریسک با دم شیر طلا

قیمت طلا

در هفته‌ای که گذشت معاملات جهانی طلا با فراز و نشیب بسیاری همراه بود به‌طوری که قیمت این فلز زرد رنگ از حدود ۲۰۴۰ دلار در هر اونس تا ۱۹۴۰ دلار افت کرد. بر این اساس قیمت ۱۹۴۵ دلاری اونس طلا در پایان هفته در حالی به ثبت رسید که در خلال معاملات روز چهارشنبه قیمت طلا به میانه کانال ۱۸۰۰ دلاری نیز رسیده بود.

اگرچه در اولین روزهای هفته مهم‌ترین دلیل کاهش قیمت طلا افت ریسک‌های انتظاری به سبب معرفی واکسن کرونا توسط روسیه بود، با این حال تنش‌های شکل گرفته میان آمریکا و چین سبب شد تا قیمت هر اونس طلا در میانه کانال یاد شده پایدار نماند. در حال حاضر به نظر می‌رسد که هیجان ناشی از عرضه احتمالی واکسن کرونا تا حد زیادی فروکش کرده و در هفته پیش رو بازار بیشتر به اخبار موثر بنیادی توجه داشته باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: