پایگاه خبری خانه فوتبال:

واکسن کرونا روسی وارد می شود. واکسن کرونای آمریکایی در بعضی از کشورها قربانی داده است. واکسن کرونا در ایران هم ساخته شده. واکسن کرونا در چند مرحله به تعدادی از داوطلبین در ایران تزریق شد. خوشبختانه واکسن کرونای ایرانی تا به امروز عوارضی نداشته است

جزئیات آغاز تزریق واکسن در ایران 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسن کرونا به حدود ٣ هزار نفر تزریق شد و واکسیناسیون داوطلبانه و رایگان است.
علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هیچ فرقی بین مسئولان و مردم عادی نیست و همه بر اساس اولویت بندی واکسن دریافت می‌کنند.
رئیسی در ادامه بیان کرد: امروز حدود ٣ هزار نفر واکسن کرونا تزریق کردند و دوز دوم واکسن کرونا ٢١ روز بعد تزریق می شود که با دوز اول متفاوت است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: اثربخشی واکسن کرونا ٩١.۶ درصد است و بیش از ٩٠ درصد ایمنی ایجاد می‌کند و تا ایمنی نهایی یک تا ١.۵ ماه زمان نیاز است.
و ادامه داد: افراد بعد از واکسیناسیون باید همچنان ماسک بزنند زیرا برای شکست کرونا و ایمنی جمعی باید بیش از ۵٠ میلیون نفر واکسینه شوند.

واکسن کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: همه اطلاعات واکسیناسیون در اختیار همه خواهد بود و افراد به زودی می توانند از اولویت خود با خبر شوند.

به گفته ی این مقام مسئول، هدف گذاری ما واکسیناسیون یک میلیون و ٣٠٠ در فاز نخست تا پایان سال ٩٩ است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ٨ میلیون و ٧٠٠ هزار نفر سالمند داریم که بالای ۶۵ سال هستند و در اولویت دوم و گروه ١۶ تا ۶۴ سال با بیماری زمینه‌ای در اولویت بعدی قرار دارند. ٣٠ بهمن ١٠٠ هزار دوز و ١٠ اسفند ٣٠٠ تا ۴٠٠ هزار دوز واکسن اسپوتنیک وی روسیه وارد خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه واکسن اسپوتنیک وی از نظر کم عارضه بودن و اثربخشی جزو سه واکسن برتر دنیاست ادامه داد: ١۶ میلیون و ٨٠٠ هزار دوز واکسن از کواکس خریداری کرده‌ایم و واکسن استرازنکا تولید هند از سبد کواکس تا حدود یک ماه دیگر وارد خواهد شد.

او بیان کرد: تعهدنامه کتبی برای عوارض واکسن از مردم نمی‌گیریم و واکسن کرونا داوطلبانه و رایگان تزریق می‌شود. اول واکسن پاستور، بعد رازی و بعد برکت به دست ما خواهد رسید.

رئیسی گفت: فاز یک واکسن برکت به پایان رسیده است و این واکسن در انتظار مجوز آغاز فاز ٢ قرار دارد و اواخر بهار به تولید نیمه صنعتی و تیر ماه تولید صنعتی خواهد رسید. واکسن وزارت دفاع در آستانه دریافت مجوز فاز انسانی قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: