پایگاه خبری خانه فوتبال:

جو بایدن متولد 20 نوامبر 1942 در شهر اسکرانتون پنسیلوانیا ، سیاستمدار آمریکایی است. فارغ التحصیل دکترای رشته حقوق از دانشگاه سیراکیوس در ایالت نیویورک می باشد و 182 سانتی متر قد و 72 کیلوگرم وزن دارد.

جو بایدن

مادر او کاترین فینگان بایدن و پدرش جوزف رابینت بایدن نام داشت. بایدن بزرگ ترین فرزند این خانواده کاتولیک بود و بعد از او والدینش صاحب سه فرزند دیگر شامل یک خواهر و دو برادر برای جوزف شدند. مادرش ریشه ای ایرلندی داشت و والدین پدرش انگلیسی ، فرانسوی و ایرلندی تبار بودند.

جو بایدن

پدر بایدن فرد ثروتمندی بود اما در زمان تولد پسرش دچار مشکلات مالی متعددی شده بود. برای سال ها، خانواده آن ها مجبور بود با پدربزرگ و مادربزرگ مادری بایدن در یک خانه زندگی کند.

دوران تحصیل جو بایدن

جو بایدن

کودکی و دوران کالج او با دوره محبوبیت افرادی چون مارتین لوتر کینگ و جان اف. کندی همزمان بود. بایدن وارد دانشگاه دلاویر شد و از این دانشگاه دو مدرک در زمینه تاریخ و علوم سیاسی دریافت کرد. او در نهایت به دانشگاه سیراکیوز رفته و از آنجا با مدرک حقوق فارغ التحصیل شد.

شروع فعالیت سیاسی جو بایدن

بایدن پس از پایان تحصیلات ، در موسسه وکالتی در ویلمینگتون شروع به کار کرد و همزمان به عنوان وکیل تسخیری کار می کرد. او در سال 1969 به عنوان یک دموکرات نامزد شورای شهرستان نیوکاسل در ایالت دلاویر شد. عمده وعده های انتخاباتی او شامل حمایت از مسکن دولتی بود. بایدن با تفاوت 2000 رأی موفق به پیروزی در انتخابات شد. او از سال 1970 تا 1972 عضو این شورا بود و همزمان به وکالت ادامه داد.

ازدواج اول و مرگ همسر جو بایدن

جو بایدن

 

بایدن در سال 1966 در حالی که هنوز دانشجو بود ، با نیلیا هانتر ازدواج کرد. مراسم عروسی این دو در شهرک اسکانیتلس در ایالت نیویورک صورت گرفت.

جو بایدن

حاصل ازدواج نیلیا و جو ، سه فرزند با نام های جوزف بایدن سوم ملقب به بو بایدن(متولد 3 فوریه 1969) ، رابرت هانتر بایدن(متولد 4 فوریه 1970) و نائومی کریستینا بایدن(متولد 8 نوامبر 1971) بود. نیلیا در سال 1972 هنگام خرید کریسمس به همراه دختر یک ساله شان در تصادف رانندگی کشته شد. پسران بایدن از این تصادف با جراحات جزئی جان به در بردند.

جو بایدن به یاد دخترش نام یکی از نوه هایش را نائومی گذاشت.

جو بایدن

وضعیت روحی بایدن در سنا

بایدن بعد از مرگ همسر از مجلس سنا استعفا داد تا از پسرانش مراقبت کند اما رهبر اکثریت سنا با اینکار مخالفت کرد و او را در مجلس نگه داشت.

او سوگند خود برای مقام سناتوری کنگره را در کنار بستر پسرانش در بیمارستان ادا کرد.

ازدواج دوم جو بایدن

جو بایدنبایدن در سال 1977 با جیل تریسی جیکابز ازدواج کرد و از او دختری به نام اشلی بایدن دارد که متولد 8 ژوئن 1981 است.

نامزدی ریاست جمهوری آمریکا

جو بایدن

بایدن سه بار سابقه نامزدی برای ریاست جمهوری آمریکا را دارد. او تا به حال برای انتخابات های 1988، 2008 و 2020 نامزد شده است.

بیماری های جو بایدن

بایدن سال 1988 دچار دو آنوریسم عروق مغزی یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ شد که او را دچار صرع می کرد و ریسک عمل بالایی داشت.

با این حال تحت عمل جراحی قرار گرفت و درمان شد ، او بعد از جراحی مدتی هم درگیر بیماری آمبولی بود.

مواضع سیاسی بایدن در مقابل ایران

جو بایدن

بایدن خواستار ازسرگیری روابط ایران و آمریکا بوده و با تغییر رژیم مخالف است. او پس از انتخابات 1388 ایران انتقاداتی را مطرح کرد ، اما بیان داشت آمریکا به سیاست مذاکره ادامه می دهد.

بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در زمان امضای برجام ، از حامیان آن بود و بعد از خروج دونالد ترامپ از این توافق ، او را سرزنش کرد. او در ادامه «رسیدن به توافق بهتر» را توهم خواند و گفت برای رسیدن به برجام «چندین سال فشار تحریم ، دیپلماسی دقیق و حمایت جامعه جهانی» صرف شده است.

معاون باراک اوباما​

بایدن سال 2008 برای دومین بار در 66 سالگی برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شد اما بعد از پیروزی درون حزبی باراک اوباما و انتخابش بعنوان رئیس جمهور از سال 2009 بعنوان معاون وی تا سال 2017 در قدرت بود.

رقابت جو بایدن با ترامپ برای انتخابات 2020

جو بایدن

بایدن برای سومین بار نامزد انتخابات 3 ماه نوامبر 2020 در 78 سالگی شد و به رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا پرداخت.

علاقه بایدن به میشل اوباما

بایدن در جریان انتخابات ریاست جمهوری برای 2020 می گوید دوست دارد یک اوباما البته نه باراک بلکه میشل بعنوان معاون در کنار وی باشد.

از حامیان اصلی این نامزد ریاست جمهوری می تواند به هیلاری کیلینتون ، باراک اوباما و سوزان رایس اشاره کرد.

مخالفت بایدن با ترور قاسم سلیمانی

جو بایدن

او بعد از ترور قاسم سلیمانی با دستور ترامپ گفت : اینکار با هدف جلوگیری از حملات آتی ایران نتیجه عکس خواهد داشت.

اقدام ترامپ احمق ، مثل انداختن یک دینامیت در یک قوطی کبریت است.

سورپرایز عاشقانه جو بایدن

جو بایدن

منبع: تابناک / نمناک / ویکی پدیا

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: