به گزارش پایگاه خبری نشان :

سیامک مدیرخراسانی وکیل مدافع حسین هدایتی، با اشاره به اقدامات موکلش در رابطه با ردمال سه ماه بعد از صدور حکم، اظهار کرد: هیچ اقدامی از سوی حسین هدایتی برای ردمال انجام نشده است.

وی با بیان اینکه از زمان صدور حکم متهم فرصت دارد ردمال را انجام دهد، گفت: دادسرای اجرای احکام به دنبال اجرای حکم صادر شده از سوی دادگاه است.

مدیر خراسانی در پاسخ به این سوال که اگر هدایتی در طول اجرای حکم زندان اقدامی برای ردمال انجام ندهد، چه تصمیمی برای وی گرفته می شود، گفت: تا زمانی که حکم ردمال اجرا نشود، فرد محکوم از زندان آزاد نمی شود.

پرونده حسین هدایتی به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق نظام پولی و بانکی به‌موجب تحصیل ۸ فقره تسهیلات اعطایی به‌مبلغ ۵ هزار و ۸۶۹ میلیارد و ۳۹۶ میلیون ریال، خیانت در امانت و پولشویی در شعبه سوم دادگاه ویژه جرائم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار و به تحمل ۲۰ سال حبس و محرومیت دائم از به‌کارگیری خدمات دولتی و رد مال معادل ۴ هزار و ۸۸۹ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال به‌نفع بانک سرمایه و تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم شد.

در طول برگزاری جلسات دادگاه، هدایتی بارها اعلام کرد که تا پایان جلسات دادگاه تمام بدهی خود را تسویه خواهد کرد.

هدایتی در دومین جلسه دادگاه خود خطاب به قاضی گفت:من قول می دهم تا قبل از صدور رأی دادگاه با بانک تسویه حساب کنم.

نماینده دادستان خطاب به هدایتی پاسخ داد:سه سال است که منتظر این حرف هستیم.

هدایتی در پاسخ به نماینده دادستان که پرسیده بود این املاک از شالیزارهای شمال است گفت: املاک تهران، شمیران یا لواسان را معرفی می کنم و به شما قول می دهم با فروش املاک یا به صورت نقدی تسویه حساب کنم. 

با وجود ادعاهای هدایتی اما تا زمان اعلام ختم رسیدگی به پرونده عملا اقدامی از سوی او برای پس دادن بیت المال انجام نشد.

همچنین قاضی مسعودی‌مقام پس از پایان نخستین جلسه رسیدگی به پرونده هادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر پرونده بانک سرمایه، درباره وعده هدایتی برای پرداخت بدهی‌ها اظهار کرد: آقای هدایتی تاکنون به قولش برای رد مال عمل نکرده است.

همچنین غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه هم پیشتر اعلام کرده بود که اموال مصادره شده از هدایتی بسیار کمتر از مبلغی است که او باید رد مال کند.

طبق قانون هدایتی می تواند تا پایان حکم حبس اقدام به ردمال کند با توجه به اینکه هدایتی به ۲۰ سال حبس محکوم شده است مسلما ۲۰ سال آینده ۴ هزار و ۸۸۹ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال ارزش امروز را نخواهد داشت و اموال معلمانی که سال‌ها در بانک سرمایه اقدام به سرمایه گذاری کرده اند، از بین می رود.

دادسرا اجرای احکام برای اجرای حکم متهمان مفاسد اقتصادی با اقتدار وارد عمل شود تا هرچه زودتر اموالی که در دست محکومان پرونده وجود دارد به بیت المال بازگردد.