به گزارش پایگاه خبری نشان :

کامران سلطانی زاده، رئیس کانون صرافان ایرانیان  در واکنش به ادعای خبری مبنی بر ثبت نام زوار اربعین در سامانه سنا، گفت: مردم در هیچ سامانه‌ای ثبت نام نخواهند کرد بلکه با در دست داشتن گذرنامه و کارت ملی برای دریافت ارز اربعین به صرافی‌های بانکی و غیر بانکی مراجعه کرده و ارز مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.

دریافت ارز اربعین نیاز به ثبت نام در سامانه ندارد

او ادامه داد: ثبت نام در سامانه تنها توسط صرافان صورت می‌گیرد، به نحوی که برای صراف‌ها و فروشندگان ارز در سامانه سنا یک پنجره مجازی با نام " ارز زیارتی " گشوده شده است که فروشندگان می‌توانند ارز خود را با نرخ بازار آزاد و سامانه نیما در آن بفروشند.

سلطانی زاده در پاسخ به این سوال که آیا این ۱۰۰ یورو یا معادل آن جزئ سهمیه ۲۰۰۰ هزار یورویی هر فرد در سال به شمار می‌رود بیان کرد: خیر، این میزان ارز به عنوان ارز زیارتی و مخصوص ایام اربعین در اختیار زوار قرار می‌گیرد، سهمیه ۲ هزار یورویی هموطنان محفوظ است.

شب گذشته مدیر عامل کانون بانک‌های خصوصی خبری تحت عنوان ثبت نام زائران در سامانه سنای مرکزی یا بانک مرکزی را مطرح کرده بود که روابط عمومی بانک مرکزی این موضوع را رد کرد.

به گفته عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی هر فرد می‌تواند به میزان ۱۰۰ یورو یا معادل آن را با نرخ ارز نیما از صرافی‌های بانکی و غیر بانکی تهیه کند. البته تفاوت چندانی نیز بین نرخ آزاد و نیمایی وجود ندارد و نرخ هر یک از اسعار مورد نیاز سفر اربعین به شرح زیر است.

شما می‌توانید معادل ۱۰۰ یورو به نرخ بازار ثانویه مبلغ ۱۱ هزار و ۲۱۴ دینار عراقی دریافت کنید چرا که در دینار چیزی حدود ۱۰۰ تومان محاسبه می‌شود. همچنین با ۱۰۰ یورو به نرخ سامانه نیما چیزی معادل ۱۱۲ دلار آمریکا را می‌توانید از صرافی‌های تهیه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان