پایگاه خبری خانه فوتبال:

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌های ویروسی با استفاده از ترکیبات دارویی، شربتی را به بازار سلامت کشور معرفی کرده‌اند که با تحریک عمل "بیگانه‌خواری" در سلول‌ها، مقاومت بدن را در برابر عوامل بیماری‌زا افزایش می‌دهد.
دکتر جواد محمدی از محققان این طرح در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه محصولات دارویی این شرکت دارای ترکیبات گیاهی است، افزود: شربت "دایان‌ایمیون" یکی از محصولات ما است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن به مرحله تولید رسید.
وی با بیان اینکه این دارو کاربرد دو گانه دارد، اظهار کرد: این شربت برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی کاربرد دارد و بعد از ابتلا به بیماری‌های ویروسی، دوره درمان را کاهش و علایم بیماری‌های ویروسی را کاهش می‌دهد.
محمدی با اشاره به ترکیبات دارویی این شربت، خاطر نشان کرد: یکی از ترکیبات اصلی این شربت که مقالات علمی زیادی به ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا منتشر شد، "اکیناسه" است. اکیناسه یک گیاه دارویی است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن به کار می‌رود.
این محقق خاطر نشان کرد: این گیاه دارویی عمل فاگوسیتوز (بیگانه‌خواری Phagocytosis) را در سلول‌های بدن تحریک کرده و افزایش می‌دهد و از این طریق بدن نسبت به انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها مقاوم می‌شود.
وی "آقطی‌سیاه" را از دیگر ترکیبات این شربت نام برد و ادامه داد: برخی مطالعات در خصوص این ماده نشان می‌دهد که در درمان سرماخوردگی موثر است، خاصیت ضدسرفه دارد و می‌تواند علائم سرماخوردگی را کاهش ‌دهد.

محمدی، "گل‌ماهور" با خاصیت ضدسرفه و آرامبخش را از دیگر مواد استفاده شده در این دارو دانست و یادآور شد: این ماده می‌تواند علائم سرماخوردگی چون سرفه و سردرد را تسکین ‌دهد.

وی "ویتامین C"، "نعنا فلفی" و "اکالیپتوس" را از دیگر ترکیبات این محصول ذکر کرد و گفت: علاوه بر آن از "آویشن" و "عسل" که دارای خواص ضد سرفه و برونشیت است، استفاده شد؛ ضمن آنکه گیاه "مورد" با خواص ضد باکتری و ضد ویروسی در ترکیبات این دارو وجود دارد.

محمدی با بیان اینکه این شربت دارای مجوزهایی چون گواهینامه GMP و "سیب سلامت" است، یادآور شد: این دارو همچنین دارای کد IRC است و در حال حاضر این دارو برای تقویت سیستم ایمنی بدن توزیع داروخانه‌ای شده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: