طرز تهیه شربت سه رنگ به ۲ روش

شربت سه رنگ متفاوت برای پذیرایی خاص+دو روش تهیه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شربت سه رنگ را با رنگ‌های مختلف با استفاده از رنگ‌های خوراکی می‌توان تهیه کرد. شربت سه رنگ را درست کنید و یک پذیرایی شیک و خاص از مهمانان خود داشته باشید.
ستاره | سرویس آشپزی - اگر به دنبال یک نوشیدنی خوشمزه و در عین حال شیک و مجلسی هستید شربت سه رنگ را انتخاب کنید. در اکثر شربت‌های سه رنگ تخم شربتی وجود دارد، زیرا بهترین شربت برای رفع تشنگی و عطش در فصل تابستان است. همچنین تخم شربتی سرشار از کلسیم و پتاسیم و امگا ۳ است و به کاهش وزن و رفع گرسنگی کمک قابل توجهی می‌کند.

62ESNSfPPKGi


۱. طرز تهیه شربت سه رنگ

مواد لازم برای لایه اول
شکر ۱.۵ لیوان
آب ۲ لیوان 
آبلیمو و گلاب مقداری
زعفران دم کرده کمی
مواد لازم برای لایه دوم
تخم شربتی ۳ قاشق سوپخوری پر 
آب کمی
رنگ خوراکی سبز کمی
مواد لازم برای لایه سوم
شربت پرتقال به مقدار لازم
رنگ خوراکی نارنجی یک تا دو قطره 

زمان لازم برای آماده سازی شربت ۱ ساعت

دستور تهیه

برای لایه‌ زیرین، یعنی اولین لایه از پایین باید یک شربت زعفران غلیظ درست کنید تا سنگین باشد و پایه‌ای برای دو لایه‌ رویی شود. برای تهیه شربت زعفران غلیظ کافی است آب، شکر، آبلیمو، گلاب و زعفران دم کرده را با هم در یک پارچ خوب مخلوط کنید تا شکر حل شود و بعد آن را در لیوان بریزید. دقت کنید که این شربت زعفران باید خیلی غلیظ باشد به گونه‌ای که شکر آن به مرحله‌ اشباع رسیده باشد.

برای لایه‌ دوم باید تخم شربتی‌ها را ابتدا یک ساعت خیس کنید تا حجیم شوند و لعاب بیندازند. سپس شربت تخم شربتی را آرام آرام از کنار لیوان بر روی شربت زعفران بریزید. برای تهیه‌ شربت تخم شربتی کافی است تخم شربتی، آب و کمی رنگ خوراکی سبز را با هم مخلوط کنید.

برای لایه‌ سوم شربت پرتقال را درست کنید و رنگ نارنجی را نیز به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس آرام آن را روی شربت تخم شربتی بریزید.

iccYZTQNgmeJ

۲. تهیه شربت سه رنگ به روش دوم

مواد لازم
شکر یا عسل به مقدار لازم
آب به مقدار لازم
تخم شربتی کمی
گل ختمی (گل بنفشه)  کمی (از عطاری تهیه کنید)
زعفران و گلاب کمی

زمان لازم برای آماده سازی شربت ۱ ساعت

دستور تهیه

آب و شکر را با هم مخلوط کنید و خوب با همزن بزنید تا شکر‌ها حل شوند. سپس کمی زعفران دم کرده و گلاب نیز اضافه کنید و خوب شربت را هم بزنید. سپس آن را به عنوان زیرترین لایه در لیوان بریزید. دقت کنید که این شربت زعفران باید خیلی غلیظ باشد به گونه‌ای که شکر آن به مرحله‌ اشباع رسیده باشد.

تخم شربتی‌ها را در آب جوش بریزید. سپس آن را یک ساعت در یخچال بگذارید تا هم خنک شود و هم دانه‌ها حجم پیدا کنند. وقتی خنک شد آن را آرام و از کنار لیوان روی شربت زعفران بریزید.

کمی گل ختمی را در نصف لیوان آب سرد بریزید تا رنگ آب تغییر کند. پس از اینکه آب رنگ گرفت، گل‌ها را از آب خارج کنید و آب رنگی را آهسته و از کنار لیوان روی تخم شربتی بریزید.

شربت سه رنگ شما آماده پذبرایی از مهمان است ... نوش جان...

pcll6V7uSLuw

سخن آخر

توجه کنید که هر کدام از لایه‌های شربت سه رنگ را می‌توانید با یک یا دو قطره رنگ‌های خوراکی به رنگ دلخواه خود در آورید. به عنوان یک ایده شما می‌توانید کمی آبلیمو به شربت گل ختمی اضافه کنید تا به رنگ بنفش در بیاید. 

ساغر شفیعی