به گزارش پایگاه خبری نشان :

ساخت موزیک قطعا مراحلی دارد و اگر شخص خواننده در یک مرجله دچار کم و کاستی شود قطعا موزیکش جواب نخواهد شد و این مهم است که موزیکی را که منتشر می کند همه چی تمام باشد. امروز با این مقاله از نگاه سایت موفق آی ریتم در خدمت شما هستیم و این مقاله نه تنها به درد مردم بلکه به درد هنرمندان عزیز کشورمان نیز خواهد خورد. در طی این مقاله نیز مصاحبه با احسان کریمی خواننده محبوب کشورمان هم صورت گرفته است. پس با ما همراه باشید. 

آی ریتم + احسان کریمی

ساخت موزیک از دید احسان کریمی

سایت آی ریتم این بار با افتخار مصاحبه ای را با احسان کریمی خواننده محبوب کشور عزیزمان صورت داده است و در طی این مقاله از وی خواسته ایم تا مراحل ساخت یک موسیقی را برایمان شرح دهد. وی در ابتدا با پاسخی بسیار جالب ما را شگفت زده کرد. وی افزود: طبیعت اکثر افراد جامعه به گونه ایست که به دنبال راحتی هستند و این باعث میشه تا به دنبال سریع ترین راه برای ساخت یک موزیک بروند. ولی یادتان هم باشد که دکمه ساخت آهنگ وجود ندارد و از هنر دوستان واقعی خواهش دارم که با علم زیاد به سمت موسیقی کشیده بروند و با تلاش سعی در ساخت یک اثر خوب و ماندگار داشته باشند. سپس سوال کردیم که موسیقی را از کجا خودتان شروع کرده اید؟ بنده موسیقی را از آشنایی با نرم افزار های موسیقی از جمله اف ال استدیو و کیوبیس آغاز کردم. هر چند قبل از داستان ساخت موزیک نوازندگی گیتار و پیانو داشتم. مراحل ساخت موزیک نیز از دید او به این صورت می باشد:

+ ساخت ترانه بر اساس محوریت موضوع مورد نظر و استفاده از واژه های مناسب و گیرا

+ کارگاه ملودی سازی به صورت جهت دار و خط دار

+ تنظیم کنندگی و استفاده از خلاقیت های فردی در هر ساز 

+ میکس و مسترینگ ( ترجیحا میکس جدا و سپس پس از چند روز مستر کنید. )

+ پخش آهنگ که خودم به شخصه سایت بسیار خوب آی ریتم را پیشنهاد می کنم. 

صحبت های نهایی وی:

ترانه هایتان را سعی کنید خاص بنویسید چرا که مخاطب در ابتدا با متن شما خو می گیرد و اگر متن قوی نباشد سریعا موزیک شما را قطع خواهد کرد. پس در انتخاب ترانه سرا دقت های لازم را فرا گیرید و سعی کنید از کسانی استفاده کنید که نویسنده باشند و علوم ادبیات آموخته باشند. در ساخت ملودی و آهنگسازی نیز سعی کنید خودتان خلاق باشید و گوشتان را از موزیک های دیگران دور نگه دارید تا سبک خودتان را ایجاد کنید. تحریر های اختصاصی برای خود بسازید تا هر کس که موزیک شما را شنید از ده فرسخی بداند که ساخته شخص شماست. در تنظیم نیز خلاق باشید و از وی اس تی های آپدیت شده و سمپل های با کیفیت استفاده کنید و حداقل در صورت توان مالی تان از نوازنده ها نیز در گرفتن ساز زنده کمک گیرید. این کار باعث می شود تا موزیکتان ماندگار تر شود و در ذهن ها باقی بماند. میکس و مسترینگ نیز آخرین مرحله شماست که بسیار امری مهمی نیز می باشد و سعی کنید اگر خودتان میکس من هستید باز هم از تکنسین ها و مهندسین صدا نیز کمک بگیرید. آموختن از هر شخصی حتی یک کلمه خود عبادت است و باید از آن شخص را محترم بدارید. موفق باشید. 

شما می توانید صفحه رسمی احسان کریمی در سایت آی ریتم را دنبال کنید.

پخش آهنگ از طریق سایت آی ریتم

سایت آی ریتم سایتی بسیار حرفه ای در زمینه انتشار موسیقی های شما می باشد و اولین اثر شما را نیز به رایگان درج می کند. پس درنگ نکنید و موزیکتان را برای سایت ارسال کنید. لازم به ذکر است که شما باید در هنگام پخش یک بیوگرافی مختصری از خودتان را نیز برای سایت ارسال کنید چرا که سایت آی ریتم شما را از این طریق محبوب تر میسازد. همچنین برای شما یک موزیک ویدئو نیز به رایگان ساخته می شود و این ویدئو را می توانید در شبکه های اجتماعی تان منتشر کنید. 

هم چنین برای دانلود آهنگ جدید از طریق سایت آی ریتم به نشانی ireetm.com مراجعه نمایید.