به گزارش پایگاه خبری نشان :

برای تبدیل معدل ایران به ایتالیا در زمینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا لازم است که به نکاتی آگاه باشید که در این گفتار سعی می کنیم آن ها را برای شما آشکار کنیم.

کشور ایتالیا یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل است و شما می توانید جهت تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی به این کشور زیبا مهاجرت کنید.برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر  در رابطه با تحصیل در ایتالیا روی لینک قبل کیلک کنید. قبل از این کار لازم است که نسبت به پذیرش مدرک تحصیلی از سوی دانشگاه اطمینان حاصل کرده و بعد از آن مراحل اپلای تحصیلی خود را شروع کنید. دانشگاه های ایتالیا، بین المللی بوده و تمامی دانشجویان بین المللی را پذیرش می کنند. با تبدیل معدل ایران به ایتالیا می توانید اولین قدم مهاجرت تحصیلی خود را بردارید. شما می توانید در کشور ایتالیا به دو زبان ایتالیایی / انگلیسی تحصیل کنید.

ایتالیا

تبدیل معدل ایران به ایتالیا و راه یابی به دانشگاه های ایتالیا

سیستم تبدیل معدل ایران به ایتالیا

سیستم نمره دهی در کشور اروپایی براساس سیستم ETC و 5 است.

این سیستم ها شاید مشابه آن با تحصیل در روسیه نیز ممکن بشه. براساس اطلاعات منتشر شده از وب سایت های خارجی می توان متوجه شد که شرایط تبدیل معدل ایران به ایتالیا بدین شرح است.

  • نمره 0 – 9  = F
  • نمره 10 – 11 = D
  • نمره 12 – 13 = C
  • نمره 14 – 15 = B
  • نمرات 16 – 20 = A

معدل دروس ایتالیایی در مقیاس 110 بوده و شما می توانید با این سیستم، معدل خود را حساب کرده و آن را تبدیل کنید.

[ بالاترین نمره – پایین ترین نمره) / (نمره – پایین ترین نمره) ×44]+66

تبدیل نمرات ایتالیا برحسب سیستم آموزشی آمریکا

نمره 0 – 17 = F

نمره 18 – 20 =D

نمره 21 – 23 = C

نمره 24 – 26 = B

نمره 27 – 30 = A

چنین استنباط می شود که نمره 0 – 17 ایتالیا معادل 0 – 9 ، و نمره 27 – 30 ایتالیا معادل 16 – 20 ایران است و بالاترین نمره ایتالیا، 30 بوده و حداقل نمره 18 است و دانشجویانی که کمتر از 18 را بدست آورده باشند، حق ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا را ندارند.

ایتالیا

تنوع رشته های تحصیلی دانشگاهی و تبدیل معدل ایران به ایتالیا

برای تحصیل در ایتالیا، مدرک زبان آیلتس متناسب با رشته مورد نظر شما لازم خواهد بود و به همین دلیل لازم است در صورتی که این چنین مدرکی را ندارید، نسبت به دریافت آن اقدام کنید.شاید بتوان گفت در این باره تحصیل در چین شرایط بهتری خواهد داشت. شما در این مورد و سایر موارد مربوط به مهاجرت تحصیلی با موسسه اپلای من مشورت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. مشاورین تحصیلی اپلای من موسسه در مورد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا می توانند به شما کمک کنند.

نحوه تبدیل معدل ایران به ایتالیا

توجه کنید که سیستم نمره دهی در کشورهای اروپایی، براساس حروف الفبای لاتین است و از A تا F رتبه بندی شده و نمره 0 – 10 با F برابر بوده و کسی که این نمره را داشته باشد نمی تواند در دانشگاه ثبت نام کند. شما لازم است که الزامات و نیازهای مقطع تحصیلی مورد علاقه خود را برآورده کنید تا بتوانید مرحله تبدیل معدل ایران به ایتالیا را نیز به راحتی انجام دهید. در هر مقطع تحصیلی لازم است که براساس قوانین و الزامات دانشگاه عمل کنید تا بتوانید موفقیت های دلخواه خود را بدست بیاورید. می توانید براساس چنین سیستمی، معدل ایرانی خود را به سیستم آموزشی ایتالیا تبدیل کنید.

ایتالیا

مشاوره با مشاورین شرکت اپلای من و تبدیل معدل ایران به ایتالیا

سیستم تبدیل معدل ایران به ایتالیا

  • A = نمرات 18 – 20
  • B = نمرات 16 – 18
  • C = نمرات 14 – 16
  • D = نمرات 12 – 14
  • E = نمرات 10 – 12

نکاتی درباره تبدیل معدل ایران به ایتالیا

برای تحصیل در هر مقطعی لازم است که مدرک تحصیلی مقطع قبلی را به دانشگاه ارائه دهید. البته مدرک زبان ایتالیایی برای تحصیل لازم است و در صورتی که زبان ایتالیایی را بلد نباشید می توانید در کلاس هایی که سفارت ایتالیا در تهران به مدت 33 جلسه و 3 جلسه 2 ساعته در هفته برگزار می کند شرکت کنید. شما لازم است که تعداد واحدهای گذرانده شده را به سیستم اروپایی تبدیل کنید. شما در هر سال تحصیلی، 60 واحد آموزشی را می گذرانید. در برخی رشته های دانشگاهی به طور مثال، رشته های مهندسی، تعداد واحدها و ساعات آموزشی دروس بسیار مهم است و دروسی که در ایران گذرانده اید در سیستم آموزشی این کشور لحاظ خواهد شد.

ایتالیا

تبدیل معدل ایران به ایتالیا، روشی آسان جهت ورود به دانشگاه های ایتالیایی

  • نوع واحد درسی مهم است
  • لحاظ کردن دروس گذرانده شده در سیستم آموزشی اروپایی امکان پذیر است
  • مشخص کردن ساعات دروس گذرانده شده بر اساس سیستم آموزشی اروپایی لازم است
  • مشخص کردن ساعات دروس گذرانده شده بر اساس سیستم کشور مقصد الزامی است

سیستم آموزشی کشورهای اروپایی نسبت به ایران خیلی بالاتر است و شما در صورتی که در سطوح بالاتری قرار داشته باشید به راحتی می توانید به دانشگاه مورد علاقه خود راه پیدا کرده و حتی در رشته مورد علاقه در کشور ایتالیا تحصیل کنید. بهرحال در سیستم آموزشی اروپایی، تعداد دروسی که شما در ایران گذرانده اید هرگز ضایع نخواهد شد. هر چقدر که معدل شما بالاتر باشد به همان اندازه احتمال پذیرش شما هم در دانشگاه مورد نظر بالاتر خواهد بود.

برترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل

سطح آموزشی دانشگاه های ایتالیا بالا است و به همین دلیل دانشجویانی که به لحاظ هوش و استعداد و پشتکار نسبت به سایر دانشجویان ایرانی در سطوح بالاتری بوده می توانند در این دانشگاه ها تحصیل کنند. هر چقدر که علم و دانش شما بالاتر باشد به همان اندازه میزان پذیرش شما هم بیشتر خواهد بود و در خیلی از مواقع لازم نیست که امتحان ورودی دانشگاه را بگذرانید یا حتی اگر امتحان ورودی هم وجود داشته باشد می توانید به راحتی نمره عالی قابل قبولی را بگیرید و به راحتی روی صندلی دانشگاه مورد علاقه خود بنشینید.

دانشگاه های رم، میلان، تورینو برای تحصیل مناسب هستند و در نظام بین المللی آموزشی جهانی بهترین هستند و شما بعد از فارغ التحصیل شدن می توانید به راحتی کار مورد علاقه خود را پیدا کرده یا حتی مهم تر از آن کسب و کار خود را راه اندازی کنید. البته برای این چنین هدفی لازم است که مدتی محدود را با شغل کارمندی بگذرانید تا بتوانید اصول درآمدزایی با کسب و کار خود را بیاموزید.

خلاصه نکات مقاله

دانشگاه های اروپا و ایتالیا یکی از بهترین دانشگاه های سراسر جهان هستند که هر ساله از بین دانشجویان بین المللی، دانشجویان ممتازی را پذیرش می کنند. شما می توانید با تبدیل معدل ایرانی خود در سیستم اروپایی و ایتالیایی، به دانشگاه راه پیدا کنید. توجه کنید که نمرات 16 – 20 در سیستم تبدیل معدل ایران به ایتالیا با A برابری می کند.