به گزارش پایگاه خبری نشان :

 محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست خبری که با محوریت پلاسکو برگزار شد، حادثه فوق را جانسوز دانست و گفت: تصمیمات زیادی در سطح ملی برای پروژه بازسازی این ساختمان اتخاذ شد و بنیاد مستضعفان کریمانه به میدان ورود کرد و مسئولیت بازسازی این ساختمان را بر عهده گرفت.

او گفت: تهیه دستور و نقشه برای کمیسیون ماده ۵، مصوبه اصلی برای صدور پروانه ساختمان و مبنای پیگیری این پروژه بود که مشکلاتی در اجرای آن وجود داشت بنابراین جلسه‌ی هماهنگی با بنیاد مستضعفان برگزار کردیم تا مشکلاتی که منجر به توقف کار می‌شد را ارزیابی کنیم.

اسلامی با تاکید بر حسن نیت بنیاد مستضعفان برای حضور در این پروژه گفت: این سازمان سهم بزرگی در اجرای این طرح بر عهده دارد؛ احداث این ساختمان بدون هزینه‌های جانبی ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه به همراه دارد؛ ضمن این که زمین‌های اطراف برای تسهیل در اجرای کار خریداری شده است.

وزیر راه با تاکید بر روند مناسبی که در اجرای پروژه پیگیری می‌شود، ادامه داد: امروز مشکلات بین شهرداری و بنیاد مستضعفان رفع شد و بدون شک اجرای پروژه سرعت خواهد گرفت؛ ساخت و ساز در جریان است و به امید خدا روند مناسبی را طی خواهد کرد.

او درباره راه‌اندازی آزادراه تهران_شمال تصریح کرد: این پروژه به زودی افتتاح خواهد شد و تمام بخش‌های مرتبط در هماهنگی کامل با ما هستند. این آزاد راه پروژه متفاوت است و در بسیاری از بخش‌ها اولین نمونه در داخل کشور است.

اسلامی در پاسخ به سوالی، مبنی بر اینکه چرا امروز علارغم لغو پروازهای چین به ایران و بالعکس همچنان در برخی سایت ها  فرود و پرواز برخی به خط هوایی چین ثبت می شود، بیان کرد: ما باید مردم خودمان را که پیش از این بلیط تهیه کردند به کشور بازگردانیم همچنین اتباع دیگر کشورها که بلیطی خریده بودند از طریق هواپیمایی ایران به کشور بازگردانده خواهند شد.

این مقام مسئول گفت: مهم‌ترین اقدام امروز ما که در سطح دولت برای آن برنامه ریزی شد اعزام هواپیمای ویژه‌ای با کادر پزشکی بود؛ هواپیمای ویژه‌ای به ووهان رفته و دانشجویانی که در این شهر و در قرنطینه هستند را با همکاری وزارت بهداشت و تحت شرایط قرنتینه به کشور بازگردانیم. بعد از کسب اطمینان از سلامت این افراد به خانواده‌های خود بازخواهند گشت تا نگرانی ها در بین ان‌ها برطرف شود/باشگاه خبرنگاران

در حال تکمیل...