به گزارش پایگاه خبری نشان :

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی  درباره افزایش حقوق کارگران در سال ۹۹، اظهار کرد: سبد هزینه خانوار در شورای عالی کار مشخص شده است.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی بیان کرد: در سال ۹۷ سبد هزینه خانوار ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بود و برای سال ۹۸ نیز ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان سبد هزینه خانوار مشخص شده بود که مابه التفاوت این سبد هزینه در سال ۹۷ و ۹۸، یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان به توافق دولت، کارگر و کارفرما رسیده است.

وی افزود: برای سال ۹۸ حداقل حقوق کارگران یک میلیون و ۵۲۰ هزار تومان بود که اگر رقم یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان (مابه التفاوت سبد هزینه خانوار در سال ۹۷ و ۹۸) تصویب شود، به حداقل حقوق کارگران که برای سال ۹۸ مشخص شده بود، افزوده می‌شود.

دهقان کیان ادامه داد: هنوز دقیقا مشخص نیست که حقوق کارگران برای سال جدید چه رقمی می‌شود، لذا در هفته آینده شورای عالی کار میزان حداقل حقوق کارگران را برای سال ۹۹ مشخص می‌کند.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی درباره حقوق بازنشسته‌ها، گفت: حقوق بازنشسته‌ها نیز بعد از تصویب حداقل حقوق کارگران مشخص می‌شود و به احتمال زیاد همان حداقل حقوق کارگران، حقوق بازنشسته‌ها برای سال جدید خواهد بود.

وی درباره همسان سازی حقوق بازنشسته‌ها، خاطرنشان کرد: طرح همسان سازی حقوق بازنشسته‌ها بعد از پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی، اجرا خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان