به گزارش پایگاه خبری نشان :

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با تغییر جزئی نسبت به روز کاری قبل، ۴ میلیون و ۹ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۹۸۹ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۳۸ هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و ۲۳۹ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۸۳۹ هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت طلای ۱۸ عیار هم ۴۰۸ هزار و ۴۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱۵۰۶ دلار معامله می‌شود.

فعالان بازار طلا و سکه معتقدند حباب قیمت سکه تمام و نیم‌سکه با توجه به نبود تقاضا در بازار، به صفر رسیده است؛ آن‌طور که محمد کشتی‌آرای می‌گوید: چند هفته‌ایست که تقاضایی برای خرید سکه در بازار وجود ندارد و هم‌اکنون این بازار در رکود شدید است.

در عین حال در بازار ارز نیز تقاضا برای ارز کم شده و فقط خریداران واقعی در این بازار هستند. بازاری‌ها می‌گویند: تقاضای کاذب دیگر برای دلار نداریم و با توجه به افت و خیز‌هایی که در سال قبل داشت و آرامش نسبی ماه‌های اخیر دیگر کسی به‌نیت سرمایه گذاری وارد این بازار نمی‌شود.

هم‌اکنون قیمت دلار در بازار آزاد ۱۱ هزار و ۳۹۳ تومان، قیمت درهم امارات ۳ هزار و ۱۷۲ تومان و قیمت پوند انگلیس ۱۴ هزار و ۱۲۸ تومان تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری می‌کنند، بر همین اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

فعالان بازار ارز معتقدند: خروج بازیگران بزرگ از بازار ارز، فروشنده شدن بازیگران خرد، رفتار‌های مؤثر بازارساز، افزایش عرضه و کاهش تقاضا و راه‌اندازی بازار متشکل ارزی از مهمترین دلایل کاهش شدید قیمت ارز در روز‌های گذشته به‌حساب می‌آید.

نوع

قیمت لحظه

قیمت دلار

11 هزار و 393 تومان

قیمت یورو

12 هزار و 600 تومان

قیمت پوند

14 هزار و 128 تومان

قیمت درهم امارات

3 هزار و 161 تومان

قیمت سکه بهار آزادی

3 میلیون و 989 هزار تومان

قیمت سکه طرح جدید

4 میلیون و 9 هزار  تومان

قیمت نیم سکه

2 میلیون و 38 هزار تومان

قیمت ربع سکه

یک میلیون و 239 هزار تومان

قیمت سکه گرمی

839 هزار تومان

قیمت گرم طلای 18

408 هزار و 400 تومان

قیمت گرم طلای 24

544 هزار و 500 تومان

قیمت هرمثقال طلا

یک میلیون و 767 هزار تومان

قیمت هرانس طلادلار

1506 دلار

قیمت پلاتیندلار

896 دلار

قیمت انس نقرهدلار

17.83  دلار

قیمت دلار، یورو دینار عراق و درهم امروز ۹۸/۰۷/۱۷

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت یورو را ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین کرده همچنین قیمت درهم در بازار آزاد ۳ هزار و ۱۶۱ تومان و قیمت پوند ۱۴ هزار و ۲۰۷ تومان و قیمت دینار عراق ۱۰ هزار تومان است.

به گزارش تسنیم، صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با ثبات نسبت به دیروز ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

بر همین اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گزارش تسنیم، ۵ صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند. این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

قیمت درهم برای فروش در بازار آزاد در روز جاری ۳ هزار و ۱۷۲ تومان و قیمت پوند انگلیس ۱۴ هزار و ۱۲۸ تومان تعیین شده است؛ ضمن اینکه صرافی‌های آزاد، قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۱ هزار و ۳۹۳ تومان اعلام می‌کنند. قیمت دینار عراق برای زائران اربعین ۱۰ هزار تومان است.

گفتنی است، امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را ۱۱ هزار و ۷۱ تومان و ۷ ریال، قیمت یورو را ۱۲ هزار و ۱۵۱ تومان و قیمت پوند انگلیس را ۱۳ هزار و ۶۰۹ تومان و ۸ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند. قیمت دلار، قیمت یورو و پوند نسبت به روز قبل کاهش یافته است.

** توجه داشته باشید که قیمت‌های درج‌شده در این خبر برای دلار، یورو و پوند، قیمت خرید بانک از مردم است نه فروش! ضمن آنکه قیمت‌های خرید بانک هم برای موجودی ارز کمتر از ۵ هزار دلار است.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روز‌های قبل، بعد از ساعت ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت ۱۲ هزار و ۵۷۴ تومان و ۳ ریال می‌فروشند. قیمت ارز مسافرتی نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم، مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته‌شده را به شعب بانک‌های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشور‌های همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و برای سایر کشور‌ها تا ۱۰۰۰ یورو خریداری کنند.

نوع ارز

قیمت

قیمت دلار صرافی بانکی

11  هزار  و 400 تومان

قیمت دلار در بازار آزاد

11 هزار و 393 تومان

قیمت یورو

12 هزار  و 600 تومان

قیمت درهم امارات

3 هزار و 128 تومان

قیمت دینار عراق

10 هزار تومان

قیمت ارز مسافرتی

12 هزار و 574 تومان

قیمت خرید دلار در بانک‌ها

11 هزار و 71 تومان

قیمت خرید یورو در بانک‌ها

12 هزار و 151 تومان

قیمت خرید پوند در بانک‌ها

13 هزار و 609 تومان

منبع: تسنیم