به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش رکنا، روزبه پیروز، دکترای بورس از دانشگاه آکسفورد در خصوص بازار بورس گفت: مردم باید توجه داشته باشند که سرمایه گذاری در بورس به صورت بلند مدت کار درستی است. سرمایه گذاری در بورس بهتر از سرمایه گذاری در بازار طلا، ملک و خودرو است و در همه جای دنیا سرمایه گذاری به صورت بلند مدت در بورس نسبت به سرمایه گذاری دیگر نتیجه بهتری دارد.

وی افزود: سرمایه گذاری به صورت کوتاه مدت در بورس با فراز و نشیب و خطرهایی همراه است اما به صورت طولانی مدت سرمایه گذاری در بورس گزینه خوبی است.

روزبه پیروز ادامه داد: نکته مهم این است که در بورس امکان دارد هم سهم بخرید هم اوراق، امروز با توجه به اینکه بازار سهام رشد خوبی داشته اوراق هم برای سرمایه گذاری خوب است و بازدهی بیشتری نسبت به سپرده گذاری از بانک دارد، به طور مثال اگر بانک سود 15 درصدی می دهد با اوراق می توانیم سود 20 در صدی داشته باشیم.

روزبه پیروز در خصوص اینکه کارگزاران بورس روزانه یک میلیارد تومان به دست می آوردند گفت: وقتی بازار خوب باشد بله این پول به دست می آید اما اگر بازار خوب نباشد یک دهم این پول به دست می آید مثل اینکه شب عید آجیل فروشی ها فروش خوبی دارند اما در روزهای غیر عید با توجه به بازار کاری شان در آمد کمتری دارند.

دکترای بورس از دانشگاه آکسفورد گفت: مردم باید توجه داشته باشند که به صورت مستقیم وارد بازار بورس نشوند و از طریق صندوق ها وارد کار شوند چرا که این صندوق ها را افرادی با تجربه و کارشناسانی مدیریت می کنند که سالها در کار بورس فعالیت داشته اند و کارشان را خوب بلد هستند.

وی در پایان گفت: برای اتخاب صندوق های خوب می توانید از روزنامه های اقتصادی که درباره صندوق ها توضیحاتی می دهند کمک گرفت و مردم با انتخاب یک صندوق مطمئن و خوب می توانند در بازار سهام باشند.