به گزارش پایگاه خبری نشان :

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: طرح مسکن ملی با توجه به برنامه ریزی که در راستای نیاز سنجی انجام شده بود، در مدار اجرا قرار گرفته است. حدود ۱۸۰ هزار واحد مسکن در سطح کشور در شرایط مختلف پیشرفت قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ماه گذشته توسط بنیاد مسکن، بخش مسکن شهری را فعال کردیم، ثبت نام در شهر کرمان آغاز شده است تا شناسایی دقیق و غربالگری انجام شود و افرادی که فاقد مسکن و زمین هستند و تاکنون از امکانات دولتی بهره‌مند نشدند در لیست قرار گیرند و کاملاً تعیین شود که در هر شهر با چه نوع اقدامی این کار باید انجام شود.

وی افزود: در پایلوت کرمان تصمیم این است که به تعدادی به صورت گروهی زمین واگذار شود. د در بخشی هم به شرکت‌های سازنده واگذار شود تا آن‌ها بسازند. گام دوم این پایلوت در استان سیستان و بلوچستان است که در روز‌های آینده آغاز خواهد شد. پس از ثبت نام سیستان و بلوچستان به سایر شهر‌های کشور تسری یابد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شرایط و ضوابط در همان فرم پرسشنامه که در سامانه ثبت‌نام وجود دارد، آمده است. در این صورت و برنامه‌های ما برای هر شهری دقیق خواهد شد و اشکالاتی که در گذشته ایجاد شده است، مواجه نخواهیم شد. پیش از این بدون برنامه ریزی دقیق نیاز سنجی خانه‌هایی ساخته شد که الان فاقد متقاضی است. با این مشکل در چند استان مواجه هستیم.

اسلامی گفت: این امر تحولی در برنامه‌ریزی‌ها سند مسکن است تا بر اساس نیاز واقعی حرکت کنیم.

 

منبع: مهر