به گزارش پایگاه خبری نشان :

برای اینکه بتوان خانه ای آرامش بخش و راحت که همواره در آن بتوان پر انرژی بود را داشته باشیم، باید نکاتی را در مورد چیدمان لوازم و وسایل در آن در نظر بگیریم. اینکه چه لوازمی را کجا قرار دهیم و برخی از آنها نباید در کدام قسمت از منزل باشند، نکاتی هستند که علاوه بر اینکه زیبایی منزل و لوازم را به چشم می آورد، سبب ایجاد احساس راحتی نیز می شود. در این متن می خواهیم این نکات را به طور کامل بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

نکات مهم برای چیدن وسایل منزل

برخی از افراد منزل خود را به راحتی می چینند و جلوه ای منحصر به فرد برای آن خلق می کنند. اما در این بین برخی دیگر هر چقدر تلاش می کنند نمی توانند توازنی دیدنی بین لوازم و ابعاد منزل ایجاد کنند. بیاید بررسی کنیم افرادی که راحت زیبایی منزل را ایجاد می کنند چه نکاتی را انجام می دهند.

1. وسایل اضافی در سالن پذیرایی جایی ندارد

یکی از نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید تا چیدمان منزل زیبا شود، این است که وسایل اضافی را کنار بگذاریم. آنها می توانند زیبایی بصری پذیرایی را به هم ریخته و شلوغ نشان دهند. هر آنچه که ضروری و نیاز نیست را باید از آنجا به اتاق خواب ها منتقل کنید. البته نه طوری که نظم اتاق خواب ها را به هم بزنید. لازم نیست منزل را از لوازم پر کنید، فقط بهتر است گزینه های مناسب تری را انتخاب کنید.

2. زمینه را شلوغ نکنید

زمینه منزل تشکیل شده از کف، دیوارها و سقف است. این سه گزینه با هر رنگی که باشند، باید برای آنها اکسسوری های درست و متناسب را انتخاب کرد. البته این نکته را نادیده نگیرید که اگر توانستید رنگ جدید بزنید حتما ترکیب رنگی درستی را برای آنها انتخاب کنید. در بازسازی دکور دقت کرده ،با این حال این گزینه ها هر رنگی که داشته باشند لازم است برای آنها تابلو، دیوارکوب، فرش، لوستر و روشنایی مناسب و... انتخاب کرد که البته باید تعادل و پرهیز از شلوغی بیش از حد را در نظر داشته باشید.

3. جایگزینی برخی از وسایل

اگر فعلا زمان مناسبی برای تغییر برخی از وسایل نیست، می توانید از آنها استفاده نکنید. گاهی فضای کافی یا حتی تناسب برای استفاده از برخی از لوازم نیست و باید آنها را کنار گذاشت.

4. نشان دادن نقاط قوت

برخی از لوازم ممکن است نقاط ضعف چیدمان منزل محسوب شوند. پیشنهاد می کنیم حتی اگر از آنها در طول روز مکررا استفاده در قسمتی قرار شان دهید که کمتر به چشم می آیند. به جای آنها مواردی که زیبایی خاصی دارند را در قسمت بهتر منزل یا در دید قرار دهید. اینطوری می توانید نقاط ضعف را کمرنگ کرده و توجه را به سمتی ببرید که می خواهید.

5. از نور و آینه استفاده کنید

دو مورد از اکسسوری هایی که اگر به جا استفاده شوند، به زیبایی چند برابر فضا کمک می کنند، نور و آینه هستند. از نورهای نقطه ای امروزه برای نورپردازی منازل استفاده زیادی می کنند که البته آینه هم به عنوان یکی از راهکارهای کمی گرانتر از نور به کار می رود که بسیار مناسب برای فضاهایی است که می خواند منزل کمی بزرگتر از سایز موجود به نظر برسد.

کارهایی که نباید برای چیدمان منزل انجام داد

برخی از کارها هستند که بشدت زیبایی منزل را از بین می برند. حتی باعث شلخته دیده شدن و به هم خوردن زیبایی منزل می شوند. در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

1. پرده بلند و نامرتب

یکی از بدترین گزینه هایی که می تواند دکوراسیون داخلی منزل را نا مرتب نشان دهد، پرده های نامرتب است. پرده معمولا برای حفظ حریم منزل و تنظیم نور استفاده می شود که می تواند زیبایی را نیز به همراه داشته باشد. اما اگر درست انتخاب نشود حتی می تواند نازیبایی را ایجاد کند. پرده های فانتزی که رنگ های جیغی دارند و شاید طرح شلوغی هم داشته باشند برای اتاق خواب مناسب تر هستند و برای پذیرایی اغلب بهتر است طرح های ساده تر را انتخاب و به کار برد. البته همخوانی رنگ آن با سایر وسایل نیز در اولویت است. پرده را نباید طوری انتخاب و نصب کنید که خیلی کوتاه یا خیلی بلند باشد. این موضوع زیبایی را به طور کلی از بین می برد.

2. پر کردن فضا

بسیاری از افراد طرفدار کانسپت های دلباز هستند تا زمانی در آنها بتوانند به فکر و چشم خود استراحت دهند. نمی شود از سالن پذیرایی به سمت اتاق خواب رفت و صحنه ای شلوغ و نامرتب دید. باید طوری توازن را رعایت کنید که تمام قسمت های منزل از توازن در چیدمان برخوردار باشند.

3. تابلوهای خیلی بالا و خیلی پایین

گزینه ای که در بدو ورود به چشم میخورد، دیوار و تابلوهای روی آن هستند. برای اینکه هر روز در بدو ورود با صحنه ای نازیبا مواجه نشوید باید تابلوها و یا هر آنچه که قرار است روی دیوار نصب کنید را در جای مناسب قرار دهید. یعنی تابلوها بهتر است ارتفاعی مناسب با سقف و کف داشته باشند. برای این منظور باید کمی بلند تر از قد خودتان را در نظر بگیرید طوری که با کمی بالا نگاه کردن تابلو کامل دیده شود نه اینکه خیلی به سمت سقف رفته باشد.

 

4. در نظر نگرفتن فاصله ها

یکی از بدترین گزینه هایی که برای زیبایی چیدمان منزل مخرب است، فاصله ها هستند. باید بین فرش و مبلمان فاصله کمی وجود داشته باشد، بین مبلمان ها با یکدیگر باید فاصله باشد (البته اگر مبلمان به هم چسبیده مانند مبلمان L نباشند) و همینطور بین میزها با مبلمان و در کل هر لوازمی با یکدیگر باید فاصله متناسبی داشته باشند. در صورت کیپ شدن و به هم چسبیدن وسایل ممکن است زیبایی چیدمان تان از بین برود.

5. نور زیاد و کم

یکی از گزینه های دیگری که به شدت به چیدمان منزل آسیب میزند، محل قرار گرفتن منشاء نور است. یعنی اگر لوستر، چراغ یا روشنایی ارتفاع کمی داشته باشد کاملا توازن منزل را به هم خواهد زد و برعکس اگر کاملا چسبیده به سقف باشد دکور و حتی تامین نور را با مشکل مواجه می کند.

منبع : مجله کوئیک سازه