به گزارش پایگاه خبری نشان :

برای خرید لوازم تحریر مناسب در تمامی مقاطع تحصیلی، لازم است در ابتدا یک لیست از تمامی آنچه مورد نیازمان است تهیه کنیم تا قبل از خرید لوازم مد نظر، با دقتی بیشتر به کیفیت ابزار مود نیازمان بنگریم و تناسب آن با میزان بودجه‌ای که در اختیار داریم را بسنجیم. به خصوص برای دانش آموزانی که نزدیک به آزمون مهم کنکور هستند تهیه این لیست ضرورت بیشتری دارد. در این مقاله قصد داریم به تهیه لیست لوازم تحریر مورد نیاز پایه دهم تحصیلی بپردازیم.

لیست لوازم تحریر مورد نیاز پایه دهم

لیست لوازم التحریر پایه دهم رشته ریاضی فیزیک

از جمله ملزومات دانش آموزان این پایه تحصیلی در رشته ریاضی فیزیک که نیاز بیشتری به حساب و کتاب دارند دفاتر مورد نیاز این رشته است.

بدین منظور لازم است دانش آموزان این پایه از قبل دفتر کلاسوری 200 برگ برای درس ریاضی 1، دفتر کلاسوری 100 برگ برای درس فارسی و نگارش 1، دفتر 100 برگ برای درس فیزیک 1، دفتر صد برگ برای درس هندسه 1، دفتر 80 برگ برای درس شیمی، دفتر 40 برگ برای آزمایشگاه علوم تجربی1، دفتر 60 برگ برای درس عربی زبان قرآن 1، دفتر 30 برگ برای کارگاه کارآفرینی و تولید، دفتر 30 برگ برای درس تفکر و سواد رسانه‌ای و دفتر 100 برگ دو خط برای زبان خارجی 1 را تهیه نمایند.

علاوه بر دفاتر مورد نیاز در این پایه، این دانش آموزان به بعضی ابزار دیگر از قبیل:

کلاسور و برگه کلاسور، خودکار در چندین رنگ، دفتر یادداشت، مداد نوکی و نوک اتود، لاک غلط گیر و... نیز نیاز دارند.

هم‌چنین خط کش، کاغذ A4 ، تخته شاسی(زیر دستی)، خط کش و گونیا و نقاله که لوازم مورد نیاز درس هندسه هستند، پرگار، برگه یادداشت چسب دار، هایلایتر، پوشه دکمه دار(پاکت)، جامدادی، کاور، پاک کن، منگنه و سوزن منگنه، گیره کاغذ، ماشین حساب، روان نویس و زونکن A4، نایلون جلد کتاب، جامدادی رومیزی، دیکشنری، ماژیک وایت برد، کیف یا کوله پشتی، مداد تراش، قیچی، استامپ و دفتر رسم نیز مورد نیاز دانش آموزان این پایه تحصیلی است که باید از قبل خریداری شود.

لیست لوازم التحریر پایه دهم رشته علوم تجربی

تهیه لیست مواد مورد نیاز دانش اموزان این پایه نیز بر اساس حجم کتاب‌ های دهم تجربی، انجام می‌گیرد.

بنابراین دانش آموزان این پایه تحصیلی در رشته علوم تجربی باید از قبل دفاتری را خریداری نمایند که در ادامه به جزئیات آن اشاره می‌شود.

دفتر رشته علوم تجربی

دفتر 60 برگ برای آزمایشگاه علوم تجربی، دفتر 80 برگ برای شیمی 1، دفتر کلاسوری 100 برگ برای درس فارسی و نگارش 1، دفتر کلاسوری 200 برگ برای درس ریاضی 1، دفتر 100 برگ برای درس فیزیک 1، دفتر 60 برگ برای درس عربی زبان قرآن 1، دفتر 30 برگ برای کارگاه کارآفرینی و تولید و دفتر 30 برگ برای درس تفکر و سواد رسانه‌ای و هم چنین دفتر 100 برگ دو خط برای درس زبان خارجی 1 مورد نیاز دانش آموزان پایه دهم تجربی است.

علاوه بر دفاتر، دانش آموزان این پایه به لوازم التحریر دیگری نیز نیازمندند از جمله:

دفتر یادداشت، کلاسور و برگه کلاسور، خودکار، مداد نوکی و نوک اتود، لاک غلط گیر، خط کش و کاغذ A4، زیر دستی، کیف یا کوله پشتی، گونیا و نقاله و پرگار، کاغذ یادداشت چسب دار رنگی، نشانگر کتاب، هایلایتر، پاکت(پوشه دکمه دار)، پاک کن، ماشین حساب، روان نویس، زونکن، نایلون جلد کتاب، چسب و جا چسبی، دیکشنری و ماژیک وایت برد، سوراخ کن کاغذ، گیره کاغذ، سوزن منگنه و منگنه، دفتر رسم، قیچی، استامپ، مداد تراش برای مواقع ضروری و.. مورد نیاز دانش آموزان این رشته تحصیلی در پایه دهم است.

لیست لوازم التحریر پایه دهم رشته علوم انسانی

دانش آموزان علوم انسانی در ابتدا به دفاتری نیازمندند که در ادامه به جزئیات آن اشاره می‌شود.

دفتر 30 برگ برای درس فارسی 1، دفتر 50 برگ برای درس نگارش، دفتر 60 برگ برای درس علوم و فنون ادبی1، دفتر کلاسوری 200 برگ برای درس ریاضی و آمار 1، دفتر 30 برگ برای درس اقتصاد، دفتر 30 برگ برای درس منطق، دفتر 60 برگ برای درس عربی زبان قرآن 1، دفتر 30 برگ برای کارگاه کارآفرینی و تولید، دفتر 30 برگ برای درس تفکر و سواد رسانه‌ای، دفتر 100 برگ دو خط برای درس زبان خارجی 1.

علاوه بر دفاتر مورد نیاز، دانش آموزان رشته علوم انسانی در پایه دهم به لوازم دیگری نیز نیاز دارند که از آن جمله می‌توان دفتر یادداشت، کلاسور و برگه کلاسوری، خودکار، مداد نوکی و نوک اتود، لاک غلط گیر، کاغذ A4، زیر دستی، خط کش، گونیا، نقاله، کاغذ یادداشت چسب دار، نشانگر کتاب، هایلایتر، جامدادی، کاور، پاک کن، ماشین حساب، روان نویس، زونکن، نایلون جلد کتاب و... را نام برد.

لیست لوازم التحریر پایه دهم علوم و معارف اسلامی

دانش آموزان پایه دهم این رشته هم نیازمند دفاتری برای استفاده هستند که از جمله آن‌ها دفتر کلاسوری 200 برگ برای درس ریاضی و آمار1، دفتر 30 برگ برای درس فارسی 1، دفتر 50 برگ برای درس نگارش 1، دفتر 60 برگ برای علوم و فنون ادبی1، دفتر 60 برگ برای درس عربی زبان قرآن 1، دفتر 30 برگ برای کارگاه کارآفرینی و تولید، دفتر 30 برگ برای درس تفکر و سواد رسانه‌ای، دفتر 100 برگ دو خط برای زبان خارجی1، است.

علاوه بر آن، دفتر یادداشت، کلاسور و برگه کلاسوری، کیف یا کوله پشتی، خودکار، مداد نوکی و نوک اتود، لاک غلط گیر، خط کش، زیر دستی(تخته شاسی)، گونیا، نقاله و خط کش، کاغذ یادداشت چسب دار رنگی، نشانگر کتاب، پاک کن، ماشین حساب، روان نویس، نایلون جلد کتاب، ماژیک وایت برد، گیره کاغذ، سوزن منگنه و منگنه، استامپ و دیکشنری، مداد تراش و...مورد نیاز این دانش آموزان است.

لیست لوازم التحریر پایه دهم رشته فنی و حرفه‌ای

رشته فنی و حرفه‌ای، شاخه‌های بسیار متعددی دارد. بنابراین بر اساس نوع رشته باید نسبت به تهیه ابزار و لوازم مورد نیاز این رشته اقدام کنید. به طور کلی ملزومات این رشته عبارتند از:

دفاتر 30 برگ، 40، 50، 60، 80، 100 و 200 برگ.

کلاسور، اتود، ست هندسه

دیگر لوازم مورد نیاز دانش آموزان این پایه نیز عبارتند از: کلاسور و برگه کلاسور، خودکار، دفتر یادداشت، مداد نوکی و نوک اتود، لاک غلط گیر، خط کش، ست هندسه که شامل خط کش و گونیا و نقاله است، برگه یادداشت چسب دار رنگی، هایلایتر، پاک کن، گیره کاغذ، منگنه و سوزن منگنه، ماشین حساب، روان نویس، استامپ، نایلون جلد کتاب، چسب و جا چسبی، قیچی، دیکشنری، ماژیک وایت برد، مداد تراش و لوازم کار.

این نکات را هنگام خرید لوازم التحریر مدرسه رعایت کنید:

*بعضی از لوازم التحریر به جا مانده از سال‌های قبل هنوز قابل استفاده هستند بنابراین بهتر است استفاده از آن‌ها در اولویت قرار گیرد و سپس از لوازمی که به تازگی خریداری نموده‌اید استفاده کنید. این نکته را در هنگام خرید این ابزار نیز مورد توجه قرار دهید و چنانچه لوازمی از سال‌های قبلی تحصیل‌تان دارید آن را از لیست مایحتاج‌تان حذف نمایید.

*برای حمایت از تولید داخلی بهتر است به خرید لوازم التحریر ایرانی اقدام کنید.

*هنگام خرید لوازم مورد نیاز برای مدرسه، نیازی نیست که حتما مارک یا برندی گران خریداری نمایید چرا که در نحوه درس خواندن شما هیچ تاثیری ندارد.

*در هنگام خرید لوازم تحریر مورد نیاز پایه دهم باید توجه کنید که کیف و کوله پشتی خریداری نمایید که سبک و استاندارد باشد و حمل و نقل آن آسان باشد تا به ستون فقرات دانش آموز، آسیبی وارد نشود.