به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

اجرای نمای خشک در ساختمان‌‌های امروزی، به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی شهرنشینی و ساختمان‌های مدرن و پیشرفته بدل شده است. نیاز به حضور زیبایی در همه ارکان زندگی انسان امروزی نفوذ پیدا کرده است. تا آنجا که هرقدر زندگی مدرن‌تر و رفاه عمومی بیشتر می‌شود، تلاش برای تدارک فضایی با نمای زیبا هم بیشتر می‌شود.

در این میان، مواردی نظیر انتخاب طراح و محاسبه هزینه‌ها نیز، در نتیجه نهایی کار تاثیر گذار بوده است.

در این مطلب:

  • در مورد ویژگی‌های بهترین شرکت های دست‌اندرکار اجرای نمای خشک توضیحاتی ارائه می‌کنیم.
  • به مزیت‌های نمای خشک در ساختمان می‌پردازیم.

با ما همراه باشید.

نمای خشک را چه شرکت هایی اجرا می‌کنند؟

برای آنکه دریابیم چگونه شرکت‌هایی می‌توانند مجری این نوع نمای مدرن باشند، ابتدا بیان مقدمه‌ای درباره این نوع نما، لازم است.

نمای خشک نوعی پوشش دیواری مدرن با متریال متنوع  است که توسط کارشناسان زبده و اهل فن در شرکت‌های ساختمانی پیشرو اجرا می‌شود. تنوع طرح‌ها و پیاده سازی قوی پروژه‌ها در این نوع نمای مدرن، نگاه‌های اهل هنر را نیز به سوی خود جلب نموده است.

به این ترتیب، ترکیبی از هنر و معماری در اجرای این فرایند مهندسی، سهیم شده و نتیجه را به نحو جالبی ارتقا داده است.

666666

داستان شنیدنی تولد نمای خشک ساختمان

در دهه ۷۰ میلادی، مهندسین طراح امریکایی دست به ابتکاری جالب در زمینه نمای ساختمان زدند. کاربرد مصالح ساختمانی سنتی طی چندین دهه، با وجود پیشرفت‌های بسیار، نمی‌توانست نیازهای یک جامعه پیشرفته و صنعتی را از نظر نماهای شهری به خوبی برآورده سازد. همه چیز برای تولد ایده‌ای خلاقانه مهیا بود تا انقلابی در صنعت نمای ساختمان را رقم زند.

سرانجام ابداع نمای خشک ساختمان، انتظارها را به پایان رسانید. در چنین شرایطی بود که ایده اجرای نمای خشک در ساختمان‌های بلند مرتبه، پا به عرصه وجود گذاشت. ایده‌ای که نمای شهرها را به نحو شگفت‌انگیزی دستخوش تغییر کرد.

تنها در فاصله زمانی کوتاهی پس از این شاهکار مهندسی، چهره شهرهای امریکا شاهد تغییرات زیادی بود. پس از آن نیز، صنعت نوین نما، قدم به قدم تا اروپا رسیده و پس از آن نیز به کشورهای دیگر راه یافت. در این مسیر کشور ما نیز بی‌نصیب نماند و سهم خود را از مدرنیته در صنعت نمای ساختمان از این طریق کسب نمود.

امروز که حدود دو دهه از ورود آن به کشور ما می‌گذرد شرکت‌های بزرگ و معتبر، یکی پس از دیگری دست‌اندرکار اجرای طرح‌های جذاب آن می‌شوند.

اما نمای خشک چیست و چه مزیت‌هایی آن را تا بدین حد، پرطرفدار نموده است؟

۷ مزیت اجرای نمای خشک در مقایسه با سایر شیوه‌های نماسازی ساختمان

  • نمای شیک و مدرن با قابلیت پاکیزه سازی آسان
  • وزن کم، کاهش بار فنداسیون و مقاومت عالی در برابر زلزله و دیگر حوادث غیرمترقبه
  • عایق در برابر دما، رطوبت، حرارت و سایر عوامل طبیعی
  • قابلیت تغییر، ترمیم و رگلاژ حتی پس از نصب
  • اجرای سریع، آسان و بی‌دردسر با عمر مفید بالا
  • بی‌نیاز از مصالح ساختمانی سنتی، حذف و کاهش حداکثری دور ریز و پرتی تا رسیدن به قیمت مناسب و مقرون به‌صرفه
  • هماهنگی بالا با استانداردهای شهرسازی و سازگاری با اقلیم‌های آب و هوایی متنوع

7777777

پروژه های نمای خشک در ایران چه بازخوردی داشته است؟

شرکت‌های ساختمانی پیشرو در زمینه نمای ساختمان، توسط افرادی با اذهان خلاق اداره می‌شوند. در چنین فضایی، ایده‌های نو به‌خوبی جذب و اجرا می‌شود. با ورود و رشد نمای خشک در ایران نیز، همین روال کاری اجرا شد. تا جایی که امروزه کمتر پروژه بزرگ و سازه‌ مدرنی بدون استفاده از این روش نماسازی می‌شود.

شرکت‌هایی با دیرینه موفق در این عرصه قدم گذاشته‌اند. اگر سری به مراکز تجاری موفق، مجموعه‌های مسکونی مدرن و مراکز تفریحی امروزی بزنید، همه جا و بی‌هیچ استثنایی، رد پای شرکت‌های صاحب ‌نام این صنعت در میان است.

وجود قابلیت انطباق این نوع نما با اقلیم‌های مختلف نیز، مزیت دیگری است که اجرای آن را در اقصی نقاط کشور با تنوع آب و هوایی بالا، امکان‌پذیر ساخته است. تا آنجا که امروزه از تهران تا کیش، و از تبریز و خراسان تا بنادر و مناطق کویری با هر نوع آب و هوا، اجرای نمای خشک همه جا پر طرفدار است.

کلام آخر:

در انتهای این کلام کوتاه، بار دیگر یادآور می‌شویم که زیبایی و مدرنیته، به ‌مثابه دو بحث مرتبط دارای رابطه‌ای تنگاتنگ هستند. هیچ شهر پیشرفته و امروزی را بدون ساختمان‌هایی با نمای مدرن نخواهید یافت. در مسیری که با گام‌های قوی به‌سوی زیباسازی نمای بناهای شهری به پیش می‌رود، بی‌شک شرکت‌های مجری طرح‌های  نمای خشک پیشتاز هستند.