به گزارش پایگاه خبری نشان :

در هر کشوری کلاهبرداری وجود دارد و کلاهبرداری توریستی رایج در تور ارزان ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. این واقعیت تأسف بارزتر است زیرا کلاهبرداران به عدم دانش محلی گردشگران اعتماد می کنند. همه ما می توانیم هدف کلاهبرداری های احتمالی قرار بگیریم ، و تشخیص اینکه چه کسی صادق است و چه کسی نیست به دلیل تاکتیک های مختلف استفاده شده چالش برانگیز است. اما ما قاطعانه میتوانیم در تور استانبول قیمت آن را بررسی و سپس خرید کنیم.

اگر چیزی مشکوک به نظر می رسد ، بیش از حد خوب است و یا دارای پرچم های قرمز است ، اینها علائم هشدار دهنده ای هستند ، بنابراین از طرح های سریع ثروتمند شدن خودداری کنید ، به یاد داشته باشید ، 99.9٪ از مردم محلی سخت کوش و صمیمی مشتاق کمک به گردشگران تور استانبول 7 روزه هستند ، بنابراین اجازه ندهید که یک بدخواه 0.01٪ سفر را شما را خراب کند. اگرچه قبل از مسافرت مسلح شدن به دانش ، بهترین راه برای جلوگیری از یک حادثه ناخواسته و ناراحت کننده است. بنابراین ، بیایید ببینیم که مسافران باید چه چیزهایی را بدانند.

1: کلاهبرداری درخشش کفش

بیشتر اوقات در شهرهای بزرگی مانند استانبول اتفاق می افتد ، براق کننده کفش جعبه یا برس خود را رها می کند ، و اگر وسایل را برای او انتخاب کنید ، او کفش رایگان ارائه می دهد. بنابراین ، شما یک صندلی می گیرید ، و همانطور که او کفش های شما را واکس می زند ، بی گناه چت می کند و به طور عادی موارد اضافی را ذکر می کند. سرانجام ، آنها یک صورتحساب با قیمت بیش از حد می دهند و اگر شما از پرداخت پول خودداری کنید ، همکاران خیابانی وی در آن شرکت می کنند و پول نقد می طلبند. واکس کفش رایگان را قبول نکنید.

cc

2: سکه های تقلبی و مصنوعات

کلیسای سنت جان در دریای اژه Selcuk به طور معمول در ورودی مکان های باستانی و تاریخی اتفاق می افتد مکان مشترکی است که این اتفاق افتاده است. کلاهبرداران سکه های عتیقه را نشان می دهند که مربوط به دوره های بیزانس یا روم است و بر قیمت معامله فقط 500 دلار اصرار دارند. متأسفانه سکه های فلزی با حکاکی های درجه پایین بیش از چند ماه نیستند و در یک کارگاه ساخته می شوند. همچنین به یاد داشته باشید ، هر مصنوعی با قدمت بیش از 100 سال متعلق به جمهوری ترکیه است. مقامات خارجی ها را در فرودگاه ها دستگیر کرده اند که بعداً جعلی بودن مصنوعات آنها تأیید شده است. ادب را رد کنید و دور شوید.

 

3: کلاهبرداری فرش ترکیه و فرشهای تقلبی

فرش دستباف ترکی یک نماد ملی و یک سوغات محبوب برای تعطیلات است. بعضی اوقات ، بسته به اندازه ، سن و محل تولد آنها ، هزار پوند به فروش می رسند. متأسفانه ، کلاهبرداران با جعل فرش های چینی کارخانه های ماشین سازی بازار ترکیه را خراب می کنند. بیشتر این کلاهبرداری در تور آنتالیا ارزان دیده می شود رایج ترین نسخه ، فرش ابریشمی است که به عنوان نمونه اصلی Herke فروخته می شود. برخی از مسافران هزاران دلار بیشتر از ارزش فرش چینی پرداخت کرده اند. حتی اگر یک فروشنده در اکثر مواقع گواهی تولید کند ، به معنای هیچ چیز نیست. برای یک فرش اصیل ترکی ، در اینترنت تحقیق کنید تا نمایندگی های مجاز و باتجربه ای با شهرت عالی - بیشتر در مورد خرید فرش و گلیم ترکی - پیدا کنید.

vv

4: صرافی رایج

این امر اغلب هنگام خرید وسایلی با ارزش پول زیاد مانند جواهرات یا چرم اتفاق می افتد و عمداً قصد سرقت پول را دارد. به عنوان مثال ، شما چیزی را پیدا می کنید که می خواهید بخرید ، در مورد قیمت چانه بزنید و در آخر ، با 2000 لیر ترکیه توافق کنید. شما کارت اعتباری خود را تحویل می دهید و مبلغ کسر شده 2000 یورو است. همیشه چانه بزنید و با همان ارز خرید کنید ، در غیر این صورت ، نرخ ارز فعلی را بدانید. همچنین هنگام وارد کردن پین مقدار شارژ شده را بررسی کنید. هنگام صرف هزینه های هنگفت مواظب باشید و عقل خود را در مورد خود داشته باشید.

bb

5: فریب رانندگان تاکسی

در مکان هایی مانند استانبول ، هزاران راننده تاکسی زندگی صادقانه ای کسب می کنند اما یک فرد جعلی عجیب شهرت آنها را از بین می برد. شکایت های معمول شامل حواس پرتی مسافر است بنابراین آنها می توانند ادعا کنند به جای 50 لیر 5 لیر به آنها داده اید. بعضی اوقات هیچ تغییری یا غفلتی در استفاده از کنتور یا توافق بر سر قیمت تعیین شده قبل از عزیمت ندارند. بنابراین ، روی قیمت ثابت اصرار کنید وگرنه کنتور را روشن می کنند. پول را کنترل کنید و اگر راننده کابین ادعا کرد که تغییری ندارد ، برای تغییر به فروشگاه نزدیک بروید. در مورد بهترین برنامه های تاکسی در ترکیه در تور استانبول نوروز 1400 اطلاعات کسب کنید.

در زیر برخی از حوادث مربوط به کلاهبرداری گردشگران را مشاهده می کنید.

اگر می خواهید در طول سفر کاری یا تعطیلات خود در استانبول از کلاهبرداری های احتمالی جلوگیری کنید ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک ماشین با راننده از Cab Istanbul اجاره کنید. اگر به محض فرود در یکی از فرودگاه های استانبول از خدمات ترانسفر فرودگاهی استانبول استفاده می کنید ، راننده به شما می گوید که از چه چیزهایی در شهر اجتناب کنید.

مراقب این کلاهبرداری ها در استانبول باشید

اگر به عنوان یک توریست به خارج از کشور (ترکیه) می آیید و شهری را که به آن می روید به خوبی نمی شناسید، باید به روش های کلاهبرداری توجه کنید تا در استانبول در شرایط سخت قرار نگیرید . در غیر این صورت ممکن است ناگهان در موقعیت های ناخوشایندی قرار بگیرید و سفری که با دقت برنامه ریزی کرده اید به شما آسیب برساند!

  • توجه به رانندگان تاکسی!
  • توجه به پلیس های قلابی در بازار
  • هنگام استفاده از کارت اعتباری خود توجه کنید
  • به دوربین و وسایل الکترونیکی خود توجه کنید
  • توجه، آیا واقعاً این شخص یک مهماندار هتل است؟
  • توجه به واکسی و براق کننده کفش در خیابان
  • به اقلام با ارزش خود در اتوبوس های عمومی توجه کنید !
  • توجه، جواهرات تقلبی
  • توجه، عطر و کیف تقلبی
  • توجه، کلاهبرداری باشگاه در استانبول