به گزارش پایگاه خبری نشان :

بخش بزرگی از معاملات بازار خودروی ایران معطوف به خرید و فروش خودروهای دست دوم ایرانی و خارجی است. این بازار برعکس بازار خودروهای صفر که همه شرایط روتین و مشخص است، بالا و پایین بسیاری دارد و شرایط  و عوامل  منجر به سود و زیان در آن بسیار متفاوت است. برای به حداقل رساندن زیان در خرید و فروش این خودروها و به منظور داشتن یک معامله خوب و مطمئن، باید علاوه بر آشنایی با روند بازار خودرو، با شرایط خودروهای کارکرده و احتمالات موجود در آن‌ها نیز آشنا بود. در سال‌های اخیر، سرویس کارشناسی خودرو به همین منظور و برای کمک به خریدار و فروشنده راه‌اندازی شده است. سرویسی که آشنایی با آن می‌تواند به شما برای خرید یک خودروی خوب و باکیفیت کمک کند.

چرا کارشناسی خودرو هنگام خرید ضروری است؟

بیشتر فروشندگان، در تلاش برای بهتر فروختن خودرو، ادعا می‌کنند که خودرویی سالم دارند و هیچ مشکل فنی و بدنه در ماشین آن‌ها وجود ندارد. اما نتایج بازار خودروهای کارکرده نشان می‌دهد که این گونه نیست و غالب خودروهای کارکرده، حداقل یک مورد آسیب بدنه و ضعف‌های فنی نیز دارند که از چشم خریدار پنهان مانده است. معمولا مالکان خودروهای خارجی، ‌اگر مشکل تصادف یا صافکاری و رنگ برای بدنه خودرو داشته باشند، آن را به دست متخصصین ماهر این رشته می‌دهند تا خودرویشان را به اصطلاح بدون رنگ و یا با رنگی بسیار طبیعی از کار در بیاورند. در این صورت گاهی با اطمینان در مورد سالم بودن بدنه صحبت می‌کنند. موردی که قطعا از نگاه خریدار معمولی دور خواهد ماند اما کارشناسان خودرو، آشنایی بسیار کاملی با زوایای مختلف فنی خودرو دارند. به خصوص در مورد خودروهای خارجی، که دارای پیچیدگی‌های فنی زیادی هستند، این کارشناسان با بررسی هر بخش می‌توانند مشکلات پنهان خودرو را نیز پیدا کنند. از طرف دیگر، خودروهای خارجی موجود در بازار دارای آپشن‌های مختلفی هستند که قبل از خرید باید از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کرد. بررسی عملکرد این آپشن‌ها، کار هر کسی نیست. این همان دلیلی است که لزوم استفاده از متخصصین برای بررسی خودرو و در انتها  خرید ماشین خارجی کارشناسی شده را نشان می‌دهد. به این ترتیب احتمال اشتباه و ریسک در معامله بسیار کم می‌شود چون کار به دست کاردان سپرده شده است.

 

قیمت‌گذاری خودروهای خارجی کارکرده

نکته مهم در مورد خودروهای خارجی، وجود تیپ‌های مختلف با آپشن‌های گوناگون در بعضی از مدل‌هاست. تنوع آپشن‌ها تاثیر زیادی در قیمت خودرو می‌گذارد و به همین دلیل توجه به تک تک این موارد برای قیمت‌گذاری صحیح خودرو، الزامی است. بارها دیده شده که خریدار، خودرویی را به عنوان مدل فول آپشن خریده اما بعد از بررسی کارشناسان، مشخص شده که خودرو نیمه فول بوده  و خریدار هزینه‌ای را برای چیزی پرداخت کرده که اصلا وجود نداشته است. به همین دلیل به تیپ خودرویی که قصد خرید آن را دارید باید خوب توجه کنید و آپشن‌های آن را بررسی کرده و اسیر جوسازی و بازار گرمی فروشنده نشوید. یک نکته دیگر در مورد خودروهای خارجی کارکرده، دستکاری آمپر خودرو است که در جهت کم کردن کارکرد خودرو انجام می‌شود. طبیعی است خودرویی که بیشتر دویده باشد، احتمال آسیب  و فرسودگی بیشتری در بخش‌های فنی دارد. کارشناسان کارنامه، بعد از بررسی کامل خودرو، آن را قیمت گذاری می‌کنند. تعیین قیمت ماشین بر اساس میزان کارکرد، شرایط فنی، و سلامت بدنی خودرو انجام می‌شود. کارشناسان خودرو با آشنایی کامل و تخصصی درهمه زمینه‌های یک خودرو، مشکلات آن را شناسایی کرده و با توجه به آن‌ها، خودرو را قیمت‌گذاری می‌کنند. به روز بودن و تخصص کارشناسان این سایت باعث شده که  شما به راحتی ‌بتوانید با استفاده از بخش  قیمت روز خودرو کارنامه، قیمت خودروهای مختلف را مشاهده کرده و با مقایسه آن‌ها، بازه قیمتی برای خرید خودروی مورد نظرتان پیدا کنید.