به گزارش پایگاه خبری نشان :

 دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت ا... خامنه‌ای در گفت وگو با فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، توصیه های معظم له به وی در یک دیدار خصوصی را منتشر کرد. به گزارش سایت خامنه ای دات آی آر، وزیر اقتصاد با اشاره به دیدار کوتاه وی با رهبر معظم انقلاب در اوایل دوران مسئولیت گفت: تقریباً در ماه‌ اول یا دوم شروع مسئولیت ام یک بار خیلی کوتاه رهبر انقلاب را در نماز ملاقات کردم. ایشان گویا در بحث‌ها و تأکیدهایی که من درباره حفظ قدرت خرید مردم و حفظ ارزش پول و کنترل تورم داشتم، قرار گرفته بودند.

به‌ همین دلیل در آن دیدار بحث تولید را به من مؤکداً گوشزد کردند و قریب به این مضمون فرمودند که «راه حل همین مشکلات ارزی و کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم ما هم، همین رونق تولید داخلی است» و خیلی جدی روی آن تأکید فرمودند که من هم امتثال امر کردم و پیشنهادهایی را تنظیم کردم و در چند مرحله خدمت ایشان ارائه دادم.

وی با اشاره به دیدار فعالان اقتصادی با رهبر معظم انقلاب که به تازگی برگزار شد، افزود: در همین جلسه‌ با فعالان اقتصادی هم فرمایش‌های ایشان متوجه چند حوزه‌ وزارت اقتصاد و دارایی ‌شد. به ‌همین دلیل من پس از جلسه با ایشان یک گفت‌وگوی کوتاه داشتم و آن‌جا اتفاقاً به‌ همین روش‌های جدید واگذاری‌ها اشاره کردم و توضیحاتی را خدمت ایشان دادم.

من خیلی خوشحال شدم که ایشان یک واکنش خیلی مثبت درباره این روش‌های جدید نشان دادند و قرار شد من به‌ صورت مکتوب این توضیحات را مفصل‌تر خدمتشان ارائه بدهم و اگر لازم شد، یک جلسه‌ حضوری هم در خدمت ایشان این بحث را ارائه کنیم.

بحث سومی هم که همان شب در دیدار مطرح شد، راجع به آزادسازی سهام عدالت بود. قرار شد که نامه‌ای را من و آقای دکتر فولادگر به طور مشترک خدمت ایشان بنویسیم و ایشان در آن زمینه هم راهنمایی‌های لازم را بفرمایند. این که دقیقا ده سال از واگذاری سهام عدالت به مردم گذشته، ولی مردم الان نمی‌توانند مولّد این سهام عدالت باشند و آن را فعال کنند. بحث‌ ما این بود که این سهام باید آزاد شود و دارنده‌ آن خودش قبول مسئولیت کند و عهده‌دار شود. اگر خواست، این سهام را نگه دارد وگرنه آن را واگذار کند و تصمیم به‌ عهده‌ خودش باشد.

راه‌اندازی سامانه مردمی اعلام فساد در روز‌های آینده

وزیر اقتصاد از اجرایی شدن سامانه اعلام فساد توسط مردم در روز‌های آینده خبر داد و گفت: وزارت اقتصاد متولی راه اندازی این سامانه است که با راه اندازی آن در روز‌های آینده، مردم می‌توانند وقوع هر گونه فسادی را به این سامانه گزارش کنند.

آخرین خبر