به گزارش پایگاه خبری نشان :

باشگاه خبرنگاران جوان، ویدئویی که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است ساختمان‌هایی شبیه به قلعه هاگوارتز در فیلم پربیننده هری پاتر را بر فراز آسمان چین به تصویر می‌کشد.

در این فیلم، شکل این ساختمان‌ خیالی که شبیه به مدرسه علوم و فنون جادوگری هری پاتر است روی ساختمان مدرن شهر دیده می‌شوند. این پدیده عجیب در مرکز استان «شاندونگ» چین مشاهده شد. این پدیده در تاریخ ۱۱ سپتامبر در مرکز استان شاندونگ دیده شد.

 بنا به گزارش رسانه‌های چین این منظره یک پدیده طبیعی بود که mirage یا سراب خوانده می‌شود. انتشار این ویدئو در weibo، یکی از معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی چین با واکنش کاربران همراه بود. یکی از کاربران در کامنتی نوشت: «آیا این هاگوارتز شعبه شاندونگ است؟ کاربر دیگری نوشت: «سرانجام هاگوارتز به چین آمد تا دانش آموز جدید بگیرد!»

گفتنی است؛ پدیده سراب ، شکلی از خطای دید است که به طور معمول در هوای مرطوب ایجاد می‌شود. این پدیده به طور هنگامی که رطوبت در هوا از دمای آب در پایین (روی زمین) بیشتر باشد ظاهر می‌شود. هنگامی که اشعه های خورشید از هوای سردتر به هوای گرم تر عبور می کنند شکست نور یا بازتابی را در هوا شکل می دهند که به فرم های مختلف دیده می شوند.

حجم ویدیو: 4.76M | مدت زمان ویدیو: 00:00:24